Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18741 til 18760 af 27879
-
2.g-opgave!
ForumindlægHej med jer!Jeg skal skrive en opgave med omfang på ca. 7-8 sider (2.g-opgaven!).Den skal skrives i enten dansk eller historie!Hvad pokker kan jeg skrive om?Jeg vil helst skrive i historie, vi har haft nogle emner som fx. imperialisme, opdagelserne, oplysningstiden, og så noget om DK's histor... -
brutto- og nettoproduktion
Forumindlægjeg skal lave en sammenligning af bruttoprodukrion, nettoproduktion og respiration hos enårige og flerårige planter skal inddrages. dernæst skal jeg give en begrundet forklaring hvorfor man i dansk landbrug bruger enårige planter som byg og hvede. jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp, da je... -
Historie - danskopgave
ForumindlægHej!Nogle der kan hjælpe mig lidt med at komme igang med historie-danskopgave?Skal til at finde ud af hvilket emne jeg vil skrive om inden på mandag, men problemet er bare, at jeg slet ikke kan komme i tanke om hvad det er at jeg vil skrive..Nogen der evt. har ideer til nogle... -
FYSIK FORSØG
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har snart eksamen og jeg har en masse forsøg selv. Men er der nogle herinde som har nogen forsøg der er gode og som giver godt inde for disse emner: Radioaktivitet Kernen Det periodiske system Syre og Baser Energi ( Det vil sige: Grøn energi med sol, vind o... -
Rette?
ForumindlægHej alle sammen, jeg beklager, da dette er mit andet indlæge vedr. samme emne, nemlig min engelsk stil, er der slet ingen der har mulighed for at rette den, helst over e-mail, men hvis der ikke findes andre alternativer, er jeg villig til at sætte den her ind. Jeg ville være yderst taknemlig! Je... -
Ændringer i SU - får man tilbagebetaling?
ForumindlægJeg ved ikke, om det her emne er rigtig placeret. Beklager meget, hvis det ikke er. Det der afgør, om man får hjemme - eller udeboende SU er, hvor ens adresse er d. 1. i en måned. Hvis SU-styrelsen ikke når at regulere det til den måned, man flytter, men adressen er skiftet d. 1., kan man så forv... -
Problemformulering AT - fysik og samfundsfag
ForumindlægHey alle! Er der nogle, der har idéer til mulige indgangsvinkler til mit emne/fordybelsesområde klimaovervågning? Jeg skriver i fysik og samfundsfag og havde overvejet at snakke/skrive lidt om satelliters baner omkring jorden, opsending osv som den fysiske del af det. Jeg ville være taknem... -
3.g-opgave
ForumindlægHej Jeg har besluttet mig for at skrive min 3.g-opgave i historie. Jeg har endda indskrænket det til 2. verdenskrig. Mulighederne er utallige, så derfor har jeg svært ved at indskrænke det yderligere. Nogen forslag til et specifikt emne indenfor 2.vk? Jeg er isæt interesseret i respons fra nog... -
AT problemformulering - fysik og samfundsfag
ForumindlægHey alle! Er der nogle, der har idéer til mulige indgangsvinkler til mit emne/fordybelsesområde klimaovervågning? Jeg skriver i fysik og samfundsfag og havde overvejet at snakke/skrive lidt om satelliters baner omkring jorden, opsending osv som den fysiske del af det. Jeg ville være taknemm... -
Intet materiale!
ForumindlægHejsa, jeg har lige læst denne bog i engelsk; "Rebuildnig Coventry" af Sue Townsend og ville så høre om nogle af jer har læst den? Jeg skal nemlig skrive et lille refarat, noget om plottet og noget om de vigtigste personer.. Men jeg finde rvirkelig bogen en smule forvirrende, så hvis no... -
Bøger til sso
ForumindlægHej alle! Jeg skal snart til at skrive sso i biologi under cellebiologi, hvilket er et ret bredt emne i sig selv. Har gået og tænkt på noget med immuncellers reaktion mod bakterier og vira osv. eller planters immunforsvar. Tænkte på om der var nogle gode bøger, velegnet til dette formål, specielt... -
Hjælp
ForumindlægHjælp til samfundsfag Titel: Folkedrab Emne: Holocaust problemformulering - Hvordan og hvilke menneskerettigheder er blevet brudt. kig på menneskerettigheder. Hvilke blev brudt, hvordan og af hvem - retssysmets betydning under og efter. Hvordan blev det dømt, hvem dømte - Mediernes ... -
Terminsprøve
ForumindlægDer er vel ikke en venlig sjæl, som sidder fremme med de nyeste stiloplæg fra omkring (maj-juni) 2006? I så fald vil jeg gerne vide, hvilke emner der bliver behandlet, hvis det kunne blive muligt, fordi skal nemlig op til terminsprøven i dansk skriftlig i morgen. Det skal siges det 9.kl. På forhå... -
Gaia!
ForumindlægVi har i Geografi fået til opgave at skrive om Gaia teorien. Hvorvidt dette emne er rellevant i geografi, forstår jeg ikke, men kan i kuse hvad teorien handlede om? De eneste der falder mig en er at det var omhandlende en levende planet! eller tager jeg fejl? i er velkommende til a rette og evt... -
At være dansk
ForumindlægHej alle, Til mundtlig dansk eksamen i år, har jeg trukket emnet 'At være dansk' Jeg har valgt et billede af Peter Carlsen 'Danmark 2009' Det ville være en rigtig stor hjælp, hvis i gad at kigge lidt på billedet og fortælle bare lidt om hvorfor i syntes det billede beskri... -
AT sag - kemi/dansk
ForumindlægHej alle. Er kommet i den vaskelige situation, at jeg som naturvidenskabelig, skal op i AT 2011: At være på som årsprøve. Dertil har jeg valgt fagene Dansk (A) og Kemi (B). Mit spørgsmål er så om i har nogle forslag til min sag (emnet), hvor de to ovennævnte fag indgår? Har stærkt brug for ... -
Hjælp til talepapir (AT)
ForumindlægHej Jeg skal lave en talepapir. Og der står i en vejledning, at : En indledning, hvor du præsenterer emnet og problemformuleringen.Det er vigtigt for sammenhængen, at undersøgelsens hovedresultater præsenteres som det første. Skal jeg præsenterer mine resultater fra starten af? Altså jeg ... -
B. S. Ingemann : Prins Otto af Danmark
ForumindlægB. S. Ingemann : Prins Otto af Danmark Hej - denne tekst blev givet som stil emne. Skal lave en analyse og fortolkning, nogle der har nogle gode hints, eller måske hjemmesider med referencer til netop en opgave af denne type, til sådan en slags historie?! er helt på herrens mark :) -
Vlademir Putin
ForumindlægHej alle Mig og en ven har projekt uge i denne uge. Vores overordnet emne er Konflikt og udvikling, og vi har så valgt at arbejde med Putin og vesten. Ville bare høre om nogen tilfældig vis havde en power point til at ligge eller bare noget god info omkring Putin og Rusland. Vil også gerne ha... -
BilledkunstProjekt
ForumindlægHej Alle Jeg har fået et billedkunstprojekt for, emnet er Overgang / Smuk, eller smuk overgang. jeg har virkelig ingen anelse for hvad jeg skal lave, please jeg har virkelig brug for hjælp. Ps. Projektet skal vises indeholde visuelle "Billeder" som kan vises, og projektet skal m...
