Søgning på: srp historie musik. Resultater: 18741 til 18760 af 24890
-
'Native indians' indianerne i USA
ForumindlægHej. jeg er ved at lave et projekt i engelsk om indianerne i USA, men jeg mangler nogle tekster jeg kan perspektivere til, eller opgive som kilde. så jeg tænkte om der ikke er nogen der kender til enten nogle sange eller historier, der på en eller anden måde fortæller noget om indianerne forhold... -
historiedel i hydrogensamfund
ForumindlægJeg skal lave et AT-projekt med histoire og kemi om emnet hydrogensamfundet. Kemidelen er jeg klar over men hvorledes kan man koble historie til sådan noget? og ps: er denne problemformulering god: hvorledes kan hydrogen erstatte benzin som brændstof og hvilke konsekvense vil det få? -
historiedel i hydrogensamfund
ForumindlægJeg skal lave et AT-projekt med histoire og kemi om emnet hydrogensamfundet. Kemidelen er jeg klar over men hvorledes kan man koble historie til sådan noget? og ps: er denne problemformulering god: hvorledes kan hydrogen erstatte benzin som brændstof og hvilke konsekvense vil det få? Tak på for... -
Tranedans
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal aflevere en synopse i morgen, og jeg tænke om jeg kunne perspektivere til Tranedans. Jeg kan ikke finde ud af hvad den handler sådan helt præcis om ved hjæp af google så jeg tænkte om der var nogen herinde der enten kunne linke en side med et referat/resume eller for... -
Atatürk
ForumindlægHej Jeg skal lave en opgaveformulering i faget historie. Har valgt en tale i en bog der hedder: ''Tyrkiet.'' Atatürk fortæller kort om de værdier og normer han vil gennemføre osv. Hvordan lyder det: Hvorfor vil Kemal Atatürk gennemføre en moderne civiliseret samfund? Hvil... -
AT synopsis
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skriver AT opgave om "Børnedødeligheden i Danmark fra 1850 til i dag" i biologi C og historie A under det overordnede emne "Kampen for det gode liv". Jeg kan ikke rigtig finde metoder i biologi... og finder generelt metode, materiale og teori afsnit... -
Komposition
ForumindlægHvordan er det helt præcis en kompositionsanalyse fungerer? Det er nemlig ikke et begreb vi som sådan har beskæftiget os med. Jeg er godt klar over, at en komposition fortæller noget om hvordan historien er 'komponeret' - men hvordan anvender man begrebet som en naturlig forlængelse a... -
Slaget på reden?
ForumindlægHej Jeg er lige igang med at kigge noget historie igennem, og så at der i 1801 var et søslag, som kaldes slaget på reden. Jeg har læst på nettet men forstår ikke heeelt hvad det går ud på, og hvorfor det egentlig blev "udløst"? Er der nogen af jer der kan hjælpe? Knus -
Forståelse på fagkombination og AT
ForumindlægJeg har efter meget lang tid, fundet på et emne, som måske vil fungere.. til AT opgaven fra 2009 gerne skrive om Industraliseringen, hvor jeg vil kombinere His A og Fys A, Historie delen er vel delen hvordan industraliseringen var, med at maskinerne overtog meneskelligt form for arbejde, og fysi... -
Betydning
ForumindlægHeej Alle ! Jeg ved at skrive min dansk-historie opgave og er i Frederik III's håndfæstning støt på ordet "kåre-rige". Der står at riget skal forblive et frit kåre-rige, men er der nogen der kan forklare mig hvad et frit kåre-rige vil sige? På forhånd tak :) -
kvindefrigørelse og familieliv
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive historie opgave omkring familieliv og kvindefrigørelse i 1940'erne. Jeg er nu nået til redegørelsen, og ville høre om i kunne komme på nogle gode underemner at skrive omkring under emnet? Jeg har ex. selv skrevet: ARbejdsforhold, rettigheder, hjemme... -
Borgerrettigheder - sorte
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive mit studieretningsprojekt, så jeg ville høre, om der var nogle andre, som havde skrevet om borgerrettigeder for sorte, om hvordan de fik dem, og hvem der hjalp til/kæmpede imod? Jeg skriver i engelsk og historie. Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe med hvil... -
Redegørelse af emne?
ForumindlægHejsa Jeg sidder her med min dansk historie opgave, og er noget til punktet hvor jeg ska gøre rede for teksten baggrund? Jeg er fuldstændig blank på hvad jeg skal - håber der er nogle som kan omformulere det til noget lettere forståligt? PS. mit emne omhandler arbejdsløsheden i Danmark. -
Novelle - J.V.J
ForumindlægHej. dansk-historie opgaven nærmer sig og jeg har valgt kun at skrive i faget Dansk. Tænkte på om nogle af jer kloger mennesker har en god novelle, helst fra bogen "himmerlands historier" af johannes v jensen, der er god til at sammenligne med Pelle eroberen (uddrag fra de 4 bind) af M... -
dansk hist opgave, hjælp
ForumindlægHej, jeg sidder med en diskussion til dansk-historie opgave,. Er der nogen der kan hjælpe: Hvordan passer ludvig holberg ind i deismen? Og hvilke konsekvenser har deismen givet? Evt. en ide til hvordan jeg kan perspektivere holberg til troen(kirken) og fornuften. Håber jeg kan få lidt hjælp. Tak. -
utopi - dystopi!?
ForumindlægHEY.. jeg skal til AT-årsprøve i år, og har fået overemnet "utopi og dystopi", med fagene engelsk og religion. jeg skal have valgt et emne, jeg vil arbejde med herunder, som rummer både fagene og enten dystopi eller utopi, men er helt lost. nogen der har gode ideer? det kunne være e... -
Provisorietiden - J.A Hansen
ForumindlægHej. Jeg skal til min Dansk - Historie opgave lave følgende En analyse og fortolkning, samt være kildekristisk (historiemæssigt) på den følgende artikel... J.A Hansens syn på den provisoriske finanslov 1877. http://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/ja-hansens-syn-p... -
Bio/Hist AT - problemstillinger
ForumindlægEmnet er det samme som 3.g'ernes sidste år; "Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden" Jeg har valgt Biologi A og Historie (Humaniora) A. Hvor mit valgte emne er "Opiumskrigene". Er der nogen der har nogle gode problemstillinger de tør dele med mig? Er lidt på bar b... -
Kildekritik?
ForumindlægHejsa. Jeg skal bare lige have det helt på det rene ... jeg har været tvunget til at skrive i historie i AT (sammen med engelsk), hvormed jeg derfor må have brugt den kildekritiske metode. Men hvad går metoden helt konkret ud på? Hvis jeg nu har anvendt en tale, hvad kan man da sige mht. kildekri... -
AT - METODE BIOLOGI HJÆLP!!
Forumindlægskriver om syfilis i AT (historie - biologi) har skrevet om bakteriologi, immunologi og noget om antibiotika er i tvivl om hvad jeg skal skrive med metode? det er jo bare "fakta" om bakterier, immunforsvaret osv. hvilke metoder har man brugt til at finde frem til alt det grundlæggend...
