Søgning på: srp historie musik. Resultater: 18801 til 18820 af 24890
-
Israel og Palæstina opgave
ForumindlægHej.... Jeg læser på lærerseminariet og skal meget snart aflevere historieopgave. Jeg har ikke altid så god til historie. Me har nu kastet mig ud i det. Jeg ville høre om der er en der vil læse min opgave og sige om det er helt hen i skoven og om niveauet lyder for lavt. Det handler om ca. otte ... -
kvitteringsbrev fra Århus universitet ?
ForumindlægHey folkens Jeg har søgt ind på århus universitet for at læse historie efter sommer , Men jeg har endnu ikke fået kvitteringsbrev derfra som der står man får på deres hjemmeside . Er der andre end mig der går og venter på at få et kvitteringsbrev fra Århus universitet? . Jeg søgte ind på kvote 1 ... -
Fransk 0-A venteliste? (VUC Aarhus)
ForumindlægSituationen er den at jeg skal have et sprog på A niveau for at kunne komme til at læse Historie. Det kan jeg ved VUC i Århus men der er 30 tilmeldte og 5 på venteliste. Er der nogle der ved hvad sandsynligheden er for at der bliver oprettet et hold mere? Vil nemlig ikke begynde at lede efter le... -
Interstudies eller ej?
ForumindlægHej allesammen! Jeg er en pige på 14 år, som er interesseret i at være udvekslingstuderende til næste år efter folkeskole. Jeg har i tankerne at tage til USA med Interstudies, hvor jeg har hørt en masse gode historier om, men også nogle dårlige oplevelser. Jeg vil bare gerne vide om det kan beta... -
Jeg har snydt.
ForumindlægHej alle sammen... Jeg har gjort noget RIGTIGT dumt, og jeg "kom til" at snyde i min dansk-historie opgave. Jeg ærger mig sådan over at jeg gjorde det, og fortryder det utroligt meget! Hvad kan konsekvenserne være? Da vi ikke skal aflevere elektronisk, og jeg har skrevet hele opgaven ... -
Opbygning af romanen Det forsvundne tegn
ForumindlægHej. Jeg laver en Roman analyse om Dan Brown, Det forsvundne tegn, og jeg har fået besked om forklare hvordan romanen er opbygget. Jeg kan bruge en berettermodel eller en kontrakt model, men jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive da der hele tiden sker noget i historien -
søger bofæller i aalborg
Forumindlæghej jeg er en pige på 21 år der studere historie på aalborg universitet. jeg manglere fra den 1/9 et sted at bo og ville høre om der var andre der stod og manglede et sted at bo. jeg vil gerne være med til at leje en tre eller fire værelses lejlighed sammen med en eller to personer. håber at høre... -
hjælp! det haster!
Forumindlæghey. har virkelig brug for hjælp hvordan oversætter man fgl. sætninger om til tysk: 1. Han lod sit hår farve rødt 2. om lørdagen sover de længe 3. de har mødt en ræv i skoven 4. månen skinnede hvidt over landskabet 5. paula overdriver altid sine historier 6. titanic er sunket i 1912 håber i vil ... -
EKSAMEN I ENGELSK IMORGEN
Forumindlægjeg har trukket en engelsk tekst, en historie på 5 sider, som jeg skal op i imorgen. Jeg ville spørge om hvad synes i der er vigtigtst at have med i min fremlæggelse, der er så meget man kan få med, men dér er ikke nok tid til at fortæ... -
Engelsk film/tekst-hjælp
ForumindlægHej Dette handler om filmen "In the name of the father" og teksten "Proved Innocent." Hvis nogle havde fået den samme opgave: Fortæl resten af hans (Gerry Conlon) historie. Altså den tid han var i fængslet? -
eksamen i on the beach af Brent Easton Ellis
ForumindlægJeg ville spørge om hvad synes i kunne være det vigtigste at nævne om denne tekst, der er så mange ting at jeg ikke er selv sikker på hvordan jeg skal fremlægge den til min eksamen. Teksten er en kort historie. -
Analyse og diskussion
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til historie. Jeg skal lave en eller flere faglige problemstillinger om revolution.. Mine kilder er 1. Cahiers de doléances (1789) 2. Menneskerettighedserklæring (1789) 3. Enhedslistens revolution http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/07/15/064355.h... -
Kvinder i politik
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive opgave i Dansk Historie, men jeg er ikke så god til det der med problemformuleringer, så jeg håber jeg kan få noget hjælp til at lave en. Jeg vil gerne skrive om, om kvindelige politikere bliver behandlet anderledes i/af medierne end mænd i politik. Jeg vil drage mit ... -
En novelle om industrialiseringen i det moderne gennembrud?
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart skrive dansk/historie opgave om det moderne gennembrud. Jeg har valgt at sætte fokus på industrialiseringen i denne periode, men har haft meget svært ved at finde en konkret novelle om dette emne. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde den perfekte novelle, som bes... -
Plz det Haster Memento mori
ForumindlægHej jeg skal skrive dansk/historie opgave og jeg har valgt novellen Memento Mori af Amalien Skram men problemet her er at jeg ikke kan få fat i teksten... jeg har været på biblioteket og de har den ikke og hvis de skal bestille den nså kommer den en gang i næste uge... jeg er helt lost - nogen de... -
Den specielle relativitetsteori
ForumindlægI forb med AT7 har vi valgt at skrive om den specielle relativitetsteori i fagene fysik-historie. Vi skal finde ud af, hvordan teorien er blevet anvendt, men vi skal holde os inden for tidsrammen 1850-1914 - så vi kan fx ikke skrive om dens anvendelse ved atombomben. Har I nogle ideer? (Og ja, vi... -
Lette tyske bøger
ForumindlægHej! I 9. klasse læste jeg sådan nogle okay lette bøger på tysk som jeg havde lånt på skolebiblioteket. Det var sådan nogle A3-størrelse bøger hvor man undervejs i bogen kunne vælge om man ville fx gå til side 4 eller 6 og så bestemte man selv historiens udfald. Nogle der ved hvad de hedder? :) -
A midsommer night's dream, perspektivering til andre skuespil osv.
ForumindlægJeg skal lave et lille oplæg om shakespears 'A midsommer night's dream', og skal så perspektivere skuespillet, til andre skuespil, film, historier osv. Jeg kan virkelig ikke komme i tanke om noget jeg kan perspektivere til, så hvis der er nogle, som har nogle forslag, ville det være e... -
hjælp til stil
Forumindlægokay vi fik en sidste dag til at tjekke vores stil igennem så jeg er helt fertig men jeg er lidt i tvivl om, jeg har sat mine kommaer og punktummer rigtigt vil i ikke være sød at rette det vis der er noget og vil i ikke også være søde at sige jeres mening om historie om i syntes den er god elle... -
Kildekritik
ForumindlægHej :-) Jeg er ved at skrive min 2.g's historie opgave, og jeg er blevet rigtig meget i tvivl med det med kildekritik! Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår det der med kildekritikken, skal jeg gøre det med alle mine kilder, og skal jeg skrive det ind i min opgave?? Håber meget i kan hjælpe,...
