Søgning på: analyse william. Resultater: 18861 til 18880 af 24034
-
Danskaflevering - Nyhedsartikel
ForumindlægHej alle :) Sidder med opgave i det gode vejr :) Ville høre jer ad omkring min opgave, jeg skal skrive en analyse af artiklen , som er en nyhedsartikel. http://jp.dk/indland/article1837326.ece Som er en artikel om unges druk m.m. jeg ville høre jer ad om i havde nogle gode fif, nogle gode udtr... -
Forskel på skrift - og talesprog
ForumindlægHejsa :-) Jeg sidder lige nu og er i fuld gang med at analysere min portrætartikel (Hus Forbi), hvilket jeg skal bruge til min mundtlige eksamen i dansk på fredag! Jeg er dog kommet lidt i tvivl om, hvad forskellen på tale - og skriftsprog egentlig er. Tak på forhånd. Mvh. Simon -
Mht. til filmiske virksmidler.
ForumindlægHej alle! Jeg har skrevet min DIO rapport omkring reality-genren, og har valgt at lave en sammenlignende analyse af Hell's Kitchen og Helvedes Køkken. Til min eksamen skal jeg kigge på programmernes virkemidler. Er der nogle af jer som har set programmerne, som kan hjælpe mig med nogle af dis... -
Engelsk A eksamen
ForumindlægHej :) jeg skal til mundtlig engelsk A eksamen i morgen tidlig, og til det mangler jeg en analyse/fortolkningsmodel til den ukendte tekst jeg trækker. Er der nogen der ligger inde med sådan en model eller noter dertil? Samt noter til litterære begreber "literary terms" Jeg ville blive s... -
hjælp (the idea of sommerhill)
ForumindlægHej jeg har trukket til engelsk eksamen, og jeg trak teksten ''the idea of summerhill'' er der nogle der evnt har analyseret den før som kan hjælpe mig? min mail er : [email protected], send gerne noget der kan hjælpe. og ikke resume da jeg godt forstår den nogenlunde, m... -
Hej, er der nogen, som har ....
ForumindlægHej allesammen. :d Er der nogen som har læst novllen nøgen af thomas jensenius? hvis ikke, er der nogen som ikke har imod noget, hvis de ville prøve at hjælpe mig lidt med analyse. Jeg kan sende jer novellen, den er ikke særlig lang. - Den er rigtigt god, men synes den er lidt svær? Med ven... -
Sociologiske problemkredse? hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg har lige trukket et tema der hedder, sociologiske problemkredse, men jeg er ikke helt sikker på hvad det betyder. Til emnet har jeg fået fem tekster, som jeg har læst og analyseret, men som alle handler om noget forskelligt. Jeg håber at der er nogen der vil hjælpe, for jeg kan ikke... -
Perspektivere forskelle?
ForumindlægHej. Jeg sidder lige med min synopsis til 9. klasses afgangsprøve i dansk, som jeg skal op til i morgen. Jeg analysere en reklame, og jeg skal perspektivere til en anden reklame og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Problemet er, at jeg ikke synes, jeg kan finde noget i de to reklamer, som jeg... -
Mundtlig eksamen-engelsk
ForumindlægHej Folkens jeg skal snart til eksamen i engelsk, og vil derfor spørge om der altid er symboler og metaforer i teksten man skal gå ind og analysere/fortolke? har nemlig lige arbejdet med en tekst og kunne bestemt ikke finde nogen former for symboler. Desuden vill jeg høre hvad man skal starte... -
Fortæller i Skæbne - af Morten Nielsen
ForumindlægHej alle, Jeg er meget i tvivle om, hvem der er fortælleren i digtet, Skæbne af Morten Nielsen. Jeg har læst i en analyse at det skulle være jeg/du-fortæller, men et sted står der os( og det kan jeg ikke få til at passe med jeg fortæller) Nogle der med sikkerhed ved hvilke fortæller der er i d... -
Gode mediefags film
ForumindlægHej! (: Jeg skal til eksamen på fredag i Mediefag C, og ville høre om der var nogle som havde nogle gode film som kan bruges til at lave shot - to - shot analyse udfra? - Altså nogle film som ville være gode som træning. De spørgsmål som jeg kan trække omhandler enten Gangster genren, eller Tv-d... -
SOS! Peter Goldsworthy "One of my best friends"
ForumindlægHej, står og skal til mundtlig eksamen i morgen i emnet Australien og skal perspektivere til Peter Goldsworthy's "one of my best friends" ... Jeg har bare ikke teksten! Er det nogen der sidder med en analyse eventuelt eller der kan refere mig om hvad den overhoved handler om? Ville ... -
ungdom og galskab fortæller synsvinkel?
ForumindlægHey alle sammen. Jeg skal til eksamen her på Mandag. Jeg er i gang med at analysere novellen '' Ungdom og galskab'' men jeg sidder lidt fast, jeg skal finde ud hvad hvilken fortæller/synsvinkel der bliver fortalt? Jeg håber der er nogle kloge hoveder som vil hjælpe mig :-) Her... -
Hjælp eksamen på mandag!
ForumindlægHeej alle. Skal op til eksamen på mandag og jeg skal analysere eventyret "den standhaftige tinsoldat". Er god i gang, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad budskabet i eventyret er! Please hjælp mig! Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for jeg har skrevet i min disposition at jeg vi... -
HJÆLP!
Forumindlægjeg er igang med at læse op til min mundtlige matematik eksamen, og så giver dette spørgsmål mig problemer, Vækstmodeller Gør rede for hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer med en bestemt vækstmodel. Du skal komme ind på, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. Inddrag g... -
kejserens nye klæder eventyr eller novelle
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere kejserens nye klæder til min afgangsprøve. Jeg er lidt i tvivl om det er et eventyr eller en novelle. der står alle steder at det er et eventyr, men der er bare ikke rigtig så mange eventyrstræk. Så jeg synes lige så godt det kunne være en novelle. Er der nogle d... -
Forskydning af Naja Marie Aidt, dansk eksamen
ForumindlægHej, Jeg skal snart op i dansk eksamen. Jeg har valgt at tage udgangspunkt i novellen "Forskydning" af Naja Marie Aidt. Jeg ville hører om i ved hvor der findes eller selv bærer inde med en analyse af novellen, som jeg kan bruge til inspiration til min egen. Håber i kan hjælpe mig lid... -
Mediefag C - Eksammen Hjælp!!!!
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp - det haster!!! Hvad menes der med dette? - Valg af formsprog i forhold til genre? Meget gerne et uddybende svar. Jeg ville i øvrigt også hører hvordan eksammen foregår når man skal snakke om sin egen eksammensproduktion, skal man bare snakke generelt om sin film e... -
Haster - biologieksamen og Darwi
Forumindlæghttp://videnskab.dk/content/dk/temaer/tema_i_abens_fodspor/fra_menneskeabe_til_menneske Darwins revolutionsteori nivaue B jeg skal til eksamen i morgen og mangler kun at analysere denne artikel. men ved ikke hvordan jeg skal starte eller hvad jeg skal tage fat i. er virkelig på røven. vær sø... -
Engelsk mdt. eksame. har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg skal til mundtlig eksame meget snart, og kan risikere at komme op i alt fra billeder til digte. Er der nogen, som allerede har været til mundtlig eksame B, der kan fortælle lidt om hvordan eksamen foregår. Jeg mangler også ´opskrifter´ på hvordan man analyserer short stories, digte,...
