Søgning på: srp historie musik. Resultater: 18901 til 18920 af 24890
-
Temaet i "Ægtestand"
ForumindlægJeg sidder og arbejder på de afsluttende faser i min litterær artikel af "Ægtestand, og jeg sidder og grubler over hvad temaet kan være i historien. Det er ikke så meget at jeg ikke kan sætte ord på det, men at jeg mere mangler et konkret ord jeg kan benytte. Help plz -
Komposition i fantasy genre.
ForumindlægJa, jeg skal lave en bograpport samt analyse af en "Djævelens Lærling", og skal skrive hvordan forfatteren har opbygget handlingen, om der fx er flash backs, en ramme, fremadskridende, eller om historien følger et bestemt mønster fx hjem-ude-hjem? Nogen som har læst bogen, der evt.... -
engliish. plzz help :(
ForumindlægSkriv en historie på ti linjer, hvoraf 5 er i datid og 5 i nutid. Vær opmærksom på at grundled og udsagnsled passer sammen. Sæt kryds under grundled og bolle under udsagnled. Jeg jeg ved ikke om det her nok til datid, og eller om der findes noget fejl i? hvis der fejl, kan i plezz ret det til... -
2. Verdenskrig perspektivering
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en afsluttende historie opgave, hvor jeg har skulle skrive om emnet 2. verdenskrig, og skal som ende skrive en perspektivering og konklussion. Jeg har absolut ingen idé om, hvad jeg kan skrive ved de to ting, så mon der er en sød sjæl derude, som kan hjælpe lidt på vej? ... -
ASAP!! Baggrundsartikel om Rusland og Ukraine
ForumindlægHey, jeg har fået meddelt en opgave, jeg skal aflevere en baggrundsartikel på mindst 2 sider, til på onsdag. Jeg ved ikke rigtgt hvordan jeg starter, og har aldrig lavet et før. Hvordan kunne jeg lave et godt baggrundsartikel? Den skal handle om den Ruslands og Ukraines historie / nuværende situa... -
Hekse
ForumindlægNu er der ikke længe til at vi så småt begynder på Dansk/historie-opgaven. Jeg vil gerne skrive om hekse, men er i tvivl om hvilket emne indenfor 'hekse' jeg skal vælge... "Hekse i middelalderen er valgt"... Nogen der kan kommer med nogle forslag? Gerne nogle med en masse ... -
PRØVEOPLÆG
Forumindlæger der nogen derude, der har en hjemmeside, hvor man kan øve sig på historie, samfundsfag og kristendom, altså nogle PRØVOPLÆG, da jeg rigtig godt kunnet tænke mig at øve mig på det. jeg er specielt nervøs for hvordan det kommer til at gå, og hvordan man skal få det til at vare 15 min. SÅ PLEASE ... -
Kildeopgave !! Hjælp!
ForumindlægHej alle.. Jeg skal skrive en kildeopgave, men jeg kan ikke finde nogen kilde !! det skal være noget dansk historie, gerne et brev der er blevet skrevet af en konge eller et brev der skrives til kongen, det må også gerne være noget helt andet som f.eks borgerkrig i et bestemt årstal. Så hvis der... -
Kildeopgave !! Hjælp!
ForumindlægHej alle.. Jeg skal skrive en kildeopgave, men jeg kan ikke finde nogen kilde !! det skal være noget dansk historie, gerne et brev der er blevet skrevet af en konge eller et brev der skrives til kongen, det må også gerne være noget helt andet som f.eks borgerkrig i et bestemt årstal. Så hvis der... -
Farvestoffer
ForumindlægHej alle. Jeg skriver om farvestoffer i kemi og historie. Men har svært ved at finde nogle kilder til det. Mit hovedeemne er azofarvestoffer. Og vil gerne finde noget om farvestoffers udvikling igennem tiden. Dvs med handel osv. Så hvis nogle af jer har noget liggende seer kan bruges som inspirat... -
Vikingtiden
ForumindlægHej. Jeg har i historie fået til opgave at besvare nogle spørgsmål omhandlende vikingtiden, men lige dette spøgsmål forstår jeg ikke. Jeg hverken forstår selve betydning samt hvordan jeg skak svare på det? Nogen der kan hjælpe? Selve spørgsmålet: "Hvad taler for den gamle opfattelse af... -
SSO - Større skriftlig Opgave
ForumindlægHej, jeg skal skrive min SSO på Engelsk og har Historie blandt emnet, begge på B niveau. Skriver om borgerbevægelsen og hvilken effekt det havde på vietnamkrigen i 60'erne. Dog er jeg meget usikker på det jeg har lavet og ville høre om der en der vil kigge den igennem senest torsdag? Da ... -
Eksempel på en god novelle ???
ForumindlægHej-! Jeg skal til at skrive en form for dansk skriftlig-arbejde, for jeg vil nemlig gerne blive bedre til det. Jeg vil gerne skrive den på tre timer, som øvelse til danskeksamen... Men er der nogle, der har fået en god karakterer på en novelle, et essay, historie, el.l ??? SÅ må I meget gern... -
Taxonomiske niveauer
ForumindlægHar lavet en problemformulering til eksamen i historie der lyder som følger: Hvilke forhold var med til at give kvinder ligestilling og frigørelse I Danmark? Hvorfor og hvordan fik Danmark en velfærdsstat? Hvordan har ligestillingen ændret sig i takt med velfærdsstatens fremkomst? Hvordan... -
Kulturfag eksamen.
ForumindlægHej jeg skal op til ks-eksmaen som består af ( historie, religion og samfundsfag) jeg skal fremlægge i 15 min, hvor efter man har en dialog med lærene i 30 min. Mit emne er Identitet før og nu Jeg ville hører om der ikke nogle kunne stille mig nogle spørgsmål angående dette, så jeg kan få en f... -
Forholdet mellem Henrik den 8. og den katolske kirke
ForumindlægHej Folks, jeg skal skrive en historie opgave og derfor har virkelig brug for hjælp. Sprørgsmålet: Hvad var forholdet mellem Henrik den 8. og katolske kirke i Rom? Jeg er forvirret over dette spørgsmål fordi Henrik den 8. var en god kristne og han var også en teolog. HÅBER, AT NOGEN VIL SKRIVE... -
Mangler problemformulering - og stillinger til opgave om Platon (HJÆLP!)
ForumindlægHej Studieportalen, Vi sidder og mangler både problemforulering og problemstillinger, til vores fællesfaglige forløb i historie A og oldtidskunskab C. Vores emne er Antikkens argumenter for og imod demokratiske styreformer. Vi vil gerne arbejde med Platons hulebilledet og inddrage tanker om det ... -
6 a-fag
ForumindlægFagene er: SpanskBeg A, Engelsk A, Dansk A, Historie A, Matematik A og Samfundsfag A.Dette ville give mig 175 ekstra timer over hele gymnasietiden, hvilket jeg ikke anser som særligt meget, men har hørt at 6 afag er død og pine. Har nogle af jer erfaring med at have 6 a-fag? På forhånd tak -
Fag og evt litteratur til AT - Mad og mennesker.
ForumindlægJeg går og skal vælge AT snart, og har besluttet mig for at skrive i kemi, som mit ene emne, og står og skal vælge mellem historie/dansk som mit andet. Er der nogen som kan huske en bog, som man kan analysere, der har noget med emnet "Naturlige stoffer kontra kunstige og naturidentiske stoff... -
1. verdenkrig problemer
ForumindlægHej jeg sidder med en historie opg som efter min mening er lidt svær. jeg skal lave en afl om 1 verdenskrig, men nu kommer problemet hvordan binder man industrlisering og imperlismen og dets lande ( england, frankrig,rusland, tyskland og østrig ungarn) ind i opgaven og beskriver opttakten til de...
