Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18921 til 18940 af 27879
-
Eksamen - problemformulering HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder i øjeblikket og skriver min synopsis til Samfundsfag B eksamen (24 timers forberedelse) og vil lige høre jeres mening om min problemformulering: Emne: Massemedier - I det senmoderne samfund Problemformulering: Hvordan påvirker massemediekulturen befolkningen i... -
Mandatfordelingsproblemet ?
ForumindlægHej Jeg skal snart skrive 3. års opgave om mandatfordelingsproblemet. (samf og mat) Nogen, der har erfaringer omkring dette emne? Hvilke metoder vil være gode at anvende? Jeg har lidt problemer med at selektere metoder og desuden er jeg lidt i tvivl om mit fokuspunkt. Andre gode råd? På forhånd tak, -
Fotoner og atomer
ForumindlægHej derude. Eksamenslæsningen er begyndt for mit vedkommende, og er gået godt i gang med emnet fotoner og atomer. Mit spørgsmål lyder derpå: Den energi der eksempelvis rammer en brint-atom, som medføre at der bliver udskilt en foton via. emission i brint-atomet. Er energien en anden foton... -
SRP - hjælp til problemformulering
ForumindlægHej, Jeg søger hjælp til problemformulering af mit SRP, hvor mine fag er Dansk og Afsætning. Jeg har det overordnede emne, men finder det svært at koble sammen. Er der nogle som vil hjælpe? Vil helst ikke skrive det herover. Skriv en besked til mig, hvis der er en venlig gut, der har tid til at... -
dolken perspektivering
Forumindlæghej jeg har teksten dolken i min dansk eksamen men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal perspektiver den til er der nogle der har nogle forslag? hvis det er muligt så gerne en af dem her Skabt for hinanden Svend Åge Madsen 1995 6,5 Den Blomstrende Have Pretty Pictures Glasskabet Klok... -
The bell Jar - grænser
ForumindlægHej alle:) Jeg skal til at lave AT7 hvor emnet er "Grænser" i fagene Engelsk A og Psykologi B. Min engelsklære har sagt jeg kunne tage udgangspunkt i bogen The Bell Jar af Sylvia Plath, men jeg forstår simpelthen ikke hvordan... (har læst bogen). Er der nogen der har nogle idéer? -
In der Höhle des Löwen; unsere Stasireise
ForumindlægHej alle, Jeg skal op i tysk mundtlig imorgen, og har trukket teksten "In der Höhle des Löwen; unsere Stasireise" af Christine Resties. Er der nogen der måske har arbejdet med det, og kan hjælpe mig? Den hører under emnet Plicht und moralisches Handeln, alt det her med Stasi og DDR.... -
HJÆLP! Engelsk imperialisme!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har trukket emnet "Engelsk imperialisme, ca. 1815-1914" i samtidshistorie B i vores 24-timers eksamen. Jeg vil derfor høre, om nogen har nogle gode forslag til problemstillinger at tage fat på hertil, samt perspektiveringsemner/-områder. På forhånd tak for h... -
Eksamen - Hjælp!
ForumindlægJeg har trukket et emne som hedder Søen og Søens onde cirkler, hvor jeg har noget om Kvælstof-kvoter. Er der nogle der kan forklare mig hvad kvælstofKVOTER er, eller evt. give nogle links jeg kan bruge? Jeg har lagt et link ud til artiklen som jeg skal analysere. Jeg skal op i det imorgen så ha... -
Mediernes dækning af USA i Libyen-krigen
ForumindlægHej. Jeg laver AT i dansk og samfundsfag. Mit emne er mediernes dækning af USA's rolle i Libyen. Der er jo masser af artikler på nettet om USA's rolle osv., men ikke meget om mediernes dækning af denne. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget brugbart? På forhånd tak! -
Usikkerheder og Linæer regression
ForumindlægJeg søger en der kan hjælpe mig i en times tid, med nogle spørgsmål i overstående emne. Spørgsmålene vedrør også noget i kemi så som spektrofotometri/absorptionsfotometri og koncentrationsbestemmelse ved hjælp af absorption. Hvis du ikke er ekspert i kemi, men kun matematikken, kontakt mig all... -
Oktoberkrigen 1973
ForumindlægHejsa allesammen, vi skal til og i gang med et emne i historie omhandlende Israel-Palestina krig nummer fire, Oktoberkrigen 1973. Jeg har selv læst lidt om den men sidder stadig med nogle ting, jeg ikke helt forstår. 1) Hvordan var deres krigsførsel? 2) Hvad var resultatet af Denne krig sammenl... -
Ret for for satan! :D (undskyld!)
ForumindlægBeklager det lidt useriøse emne, men lidt humor skal der også til ikke? :) Det drejer som min matematik aflevering, et opgavesæt fra FSA 9. klasse, ville høre om en venlig sjæl, havde mulighed for at se den igennem for fejl, da det er årets sidste sæt vi får! Hader at sige dette, men det virker ... -
AT årsprøve i morgen!!
ForumindlægHej venner! Det ville være så dejligt, hvis I ville hjælpe mig lidt. Jeg skal op i AT årsprøve i morgen, og vores emne er "iscenesættelse". Jeg har valgt at kombinere fagene samfundsfag og dansk. Min problemformulering: hvordan påvirker reality-programmet Paradise Hotel de unge se... -
AT8
Forumindlægsom rigtig mange andre 2.g elever, skal jeg også lave AT8-synopsis, der munder ud i en skriftlig del, og en mundtlig årsprøve. emnet er krig, medier og teknologi. krig er obligatorisk, men man kan selv vælge mellem medier og teknologi. jeg har valgt medier, og fagene tysk og samfundsfag (de to... -
problemformulering?
ForumindlægJeg skal skrive DA/HI opgave her snart, og har valgt faget dansk. Mit emne er bogen 1984 af George Orwell. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med både bogen og filmatiseringen af denne. Så vi er ude i noget analyse. Men så kommer problemformuleringen, jeg kan ikke kommet på noget genialt. Er der... -
Mundtlig biologi eksame
ForumindlægHej derude. Jeg har biologi på A og skal til eksamen i det. Er der nogle derude som kan fortælle mig hvordan jeg skal bygge det op? Jeg har trukket et emne og fået 3 artikler. Forstår ikke helt hvad og hvordan jeg skal gøre. Det ville være en stor hjælp hvis en eller anden som har væ... -
Fysik/kemi prøve på tirsdag
ForumindlægHejs PÅ Tirsdag skal jeg til prøve eksamen i fysik og kemi Jeg har tre emner som hedder Kemi : Det sure, det salte og basiske g Jordens salte El. Når felter forandres Atomfysik : Partikler med fart på... Så sagde min lærer: Hvilken teori Hvilken forsøg og en dispentation Håber i kan h... -
Vurdering af fremskrivning
ForumindlægHej, vi er to, der har lavet 3 forskellige fremskrivninger (med tre forskellige vækstformer; logistisk, lineær og eksponentiel). Vi har nu fået spørgsmålet om man kan vurdere fremskrivningerne på andre måder end ved at se på R^2-værdien, eventuelt ved nogle kvalitative betragtninger? (Vores ... -
Andre plantepigmenter?
ForumindlægOkey gutter, jeg har fået mine mundtlige eksamens spørgsmål og unde emnet fotosyntese, har jeg fået et spørgsmål der lyder således: Redegør for fotosyntesen, herunder lys og mørkeprocesserne. Nævn planternes indhold af pigmenter ud over klorofyl a og b.. Hvilke pigmenter er der ellers? ...
