Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 18941 til 18960 af 47925
-
Kosmologi - BigBang, rødforskydning og kosmisk baggrundsstrålingen
ForumindlægOpgaven: Forklar kort, hvorfor rødforskydningen og den kosmiske baggrundsstråling er argumenter for teorien om Big Bang. Jeg er ret i tvivl om sammenhængen mellem den kosmiske baggrundsstråling og BigBang, er der nogen der kan hjælpe med dette? Jeg ved: Den kosmiske baggrundsstråling blev skabt... -
Infrarødstrålings sygdoms bekæmpning
ForumindlægHej Jeg har fundet ud af at infrarød stråling kan hjælpe med sygdomme, men har svært ved at forstå hvilke sygdomme den kan hjælpe med og hvordan?. Det er mest det spørgsmål med, hvordan IR-stråling har en fordel med at den kan kurer sygdomme og hvordan gør strålingen det. Hvis der var nogle de... -
Omregning fra masse til stofmængde
ForumindlægNogen som har nogle gode eksempler her? -
Stjerne eller planet?
ForumindlægHej, er igang med at lave fysikrapport hvor jeg skal skrive om solsystemets planet. Men hvad er egentligt forskellen på en planet og en stjerne? På forhånd tak! :-) -
Hvad er et atom?
ForumindlægHvem lavede den atommodel vi bruger i dag (hvor elektroner cirkler rundt om nukliden) -
Hvor meget energi kan man få ud af at forbrænde 3kg halm?
ForumindlægHvor meget energi kan man få ud af at forbrænde 3kg halm? Dit svar -
Reciprok Gitter
ForumindlægHej, nogle derude der ved hvad et reciprok gitter bruges til når man bruger røntgendiffraktion (Braggs lov) - eller bare i hele taget, hvad man bruger det til. Vil super gerne have en forklaring.. -
Spørgsmåle jeg ikke kan svarer på. :(
ForumindlægHalløjsa derude! Jeg sidder med en fysikopgaven og jeg har fået læst en tekst, og kunne ikke forstå teksten ordentlig, så har stillet mig selv nogle spørgsmåle, kunne det være en sød sjæl som kunne hjælpe mig med disse spørgsmåle? Det behøver ikke at være dem alle, men bare nogle par stykker. :D... -
Analyse af myonens levetid
ForumindlægHej! Jeg er gang med at skrive SOP om den specielle relativitetsteori og har lavet et forsøg om at finde Myonens levetid. Men desværre har jeg svært ved at skrive den analyserende del fordi, kort sagt, jeg forstår simpelthen ikke det data jeg har fået. Derudover ved jeg ikke hvad jeg skal bruge ... -
Fra olie til benzin
ForumindlægEr det muligt at lave olie til benzin på en skole eller skal man gøre noget andet? -
*Astronomi* Parallaksevinkler
ForumindlægHvordan kan jeg forklar hvordan man kunne korrigere for de forskellige parallaksevinkler man kan beregne og få EN god parallakse til beregning af afstanden til en stjerne? Altså hvordan man bruger to forskellige vinkler (en fra hvor Jorden er ét sted til 6 måneder senere hvor man laver nye mål). -
Forsøg om lys
ForumindlægHej. Jeg har lavet et forsøg om lysets brydning, og jeg skal til at skrive min hypotese. Hvad kan min hypotese være? Jeg ved, at lysets hastighed i luft er 3,00 * 108 m/s... -
Læge: gennemsnit
ForumindlægHej Alle, Går i 1.g og har lige afsluttet billedkunst samt samfundsfag... Mine årskarakterer i de ovenstående fag har været 10 og 10. Dog har jeg fået 7 i bk til eksamen :( Jeg har en drøm om at blive læge (: Mit spørgsmål er så; nu er mit snit på 9, og for at læse medicin skal man hvist have 10,... -
Biologi spørgsmål
ForumindlægJeg ska til eksamen i biologi på tirsdag og kunne derfor godt tænke mig at se nogle eksempler på spørgsmål, hvis der er nogen der har det i forb. med årsprøve e.l.Andre gode råd er også meget velkomne.... -
mat
ForumindlægHej. Jeg ved godt, at det er blevet spurgt meget til den skriftlige matematik eksamen (b-niveau), men, hvor mange point skal man sådan ca. have, for at få et 10 tal?? -
Vergleichen mit
ForumindlægHej alle. Jeg skal til tysk eksamen i morgen, og er rimelig flad for inspiration. er der nogle der evt. har en form for analyse eller et referat af overstående tekst? Mvh. det kunne hjælpe mig virkelig meget. -
Analyse af briller
ForumindlægHej! Jeg mangler lidt hjælp til min mundtlige eksamen i dansk... Jeg har valgt teksten "Briller" af Martha Christensen, er der nogen der kan hjælpe mig? Tak på forhånd :))) -
Enevæle
ForumindlægJeg skal op til historie eksame, og jeg har trukket emnet fra "enevælde til demokrati", også skal jeg perspektivere mit prøveoplæg med noget? Er der nogle der har forsalg til hvad jeg kan perpektivere det til? -
f(x)=k*x^(3/2)+c
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/1998/on98_aaj.pdf Det er opgave fem, hvor man skal udregne den saakaldte pilhoejde (sidste del af opgaven), jeg har problemer med. Nogen som kunne hjaelpe? -
Mundtlig Matematik A
ForumindlægLige et lille spørgsmål til dem der har været oppe i mundtligt matematik A: Hvordan foregår eksamen? Jeg ved at der er en samtaledel til sidst men kan man i praktis godt nå det? Hvor mange spørgsmål bliver der ca. spurgt?
