Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18981 til 19000 af 325233
  • Et andet ord for...

    Forumindlæg
    hej. jeg kan ikke komme i tanke om ord der betyder, at man stræber efter noget man forventer. Altså ligesom når man håber på noget, men når man håber, gør man ikke noget. Man forventer bare at der sker det man tænker på. Det vil være en rigtig rigtig rigtig stor hjælp, hvis du kunne svare på de...
  • Nyhedsartikel med emnet pligt og ret?

    Forumindlæg
    Hej i dag fik jeg af vide at jeg skal lave en nyhedsartikkel der henvender sig til unge og kan gå ind under emnet pligt og ret. Et eksempel på emnet er f.eks. at vi har ret til en uddannelse :) Nogen der har en ide til en artikel? På forhånd tak
  • rekta-klausul

    Forumindlæg
    Hilfe! Jeg er ved at lave aflevering i erhvervsret, og det handler bl.a. om pantebreve. Der bemærkes, at et af pantebrevene, som der gives sikkerhed i, indeholder en rekta-klausul. Hvilke regler gælder så? Min bog siger intet om dette.
  • Terminprøve

    Forumindlæg
    Jaa.. Jeeg skal op til engelsk terminsprøve imorgen.Vi får en time til at referere en dansk tekst på engelsk - og derefter 3 timer til at skrive et essay.Er der nogle som har nogle gode fif?M.v.h. Moi!
  • Glødetråd..hjælp

    Forumindlæg
    For mange glødende legemer gælder, at den udstålende effekt P er proportional med T^4, hvor T er kelvin temperaturen.Undersøg i hvilken udstækning den afsatte effekt i glødentråden er proportional med T^4.Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvad det betyder.
  • indledning

    Forumindlæg
    Hej Skal man have en indledning med i en AT- synopsis????? Det står ikke rigtigt i vejledningen. Jeg har skrevet en indledning til nogle af mine gamle AT forløb, og jeg har heller ikke fået en kommentar til det. Er der nogen af jer, der ved det ?
  • hjælp til rettelse af kort engelsk ovesættelse

    Forumindlæg
    Er der nogle som har tid til at hjælpe mig med at rette en dansk-engelsk oversættelse? jeg kan evt. sende den via. e-mail (den fylder en side den danske tekst) på forhånd tak
  • norsk oversættelse af webshop

    Forumindlæg
    lille opgave teknisk norsk oversættelse af denne shop http://www.scanbolt.com der er også nogle få produkter der er gennemgående og mangler den norske betegnelse er der nogen der vil give et bud på dette så er du velkommen til at sende en mail til [email protected] for at høre nær...
  • Beregning ved hjælp af kondital

    Forumindlæg
    Hej, kan det passe, at man, med et kondital på 61,5, kan udånde 8,24 gram CO2 og forbrænde 5,585 gram glukose på et minut, når man yder sit maks (makspuls)? Eller er det helt forkert? Synes personligt, at det lyder af meget.
  • SRP metode

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg skal til i gang med at skrive SRP her om lidt, men der er en ting jeg er virkelig forvirret over: metode! Skal man skrive om de forskellige metoder i SRP også? Troede kun det var i AT man skulle komme ind på metode. På forhånd, tak.
  • Viskositet

    Forumindlæg
    Hej! Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at besvare følgende to spørgsmål til en fysikrapport:Hvad betyder det, at et stofs viskositet falder som funktion af temperaturen? Og hvorfor vil vanddråber, der dryppes ned i f.eks. olie, bevæge sig hurtigere jo mere temperaturen øges?
  • Sammensætningen af saltvand

    Forumindlæg
    Ved godt at der er opgaver om Saltindholdet i vand men synes ikke at jeg i nogen af dem kunne finde ud af hvilke salte og hvor meget. Kunne heller ikke lige ummidelbart finde det på nette. Er der nogen der kan svare mig enten i masseprocenter eller tal der kan omregnes til sådanne.På forhånd takA...
  • Hvilke Metoder skal / Kan jeg bruge?

    Forumindlæg
    Hej Alle Sammen... Jeg er i gang med et AT-projekt, og jeg skriver om Pizarros Erobring af Peru og Iknariget i Naturgeografi (B) niveau og Religion (C) Niveau. jeg ville bare lige høre hvad i havde at sige til hvilken metode jeg kan bruge?
  • Ligninger i word

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave AT-eksamen og skal bl.a. lave nogle udregninger i fysik. Dem vil jeg gerne kunne enten indsætte eller skrive i word. Hvordan gør jeg det hvis jeg IKKE har "equation" funktionen og benytter word 2003? Tak for hjælpen!
  • anbefaling af high school bureau

    Forumindlæg
    Hej alle sammen jeg kunne godt tænke mig at komme på high school men er ikke sikker på hvilket bureau jeg skal vælge..? Er der nogen der har nogle gode eller dårlige erfaringer med hihg school bureauer og hvad ville i anbefale jeg skal vælge for at få en god oplevelse...?
  • Oxidation

    Forumindlæg
    Hey.. Har et lille kemi spørgsmål jeg ikke helt hvad hvad jeg skal svare til.. Nolge der kan hjælpe??Hvorfor er det vigtigt, at man ved oxidation af alkoholen ethan, men en bechmans balnding, K2Cr2O7, destillerer oxidationsproduktet fra reaktionsblandingen hurtigt efter at det er dannet?
  • Analyse af et digt

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere digtet "Kald dét kærlighed", og der stå at jeg skal gengive digtets indhold. Hvad menes der med det?Jeg skal også karakteriser digtets fortæller. Hvordan gør jeg det; jeg får nemlig intet at vide om ham.
  • stokastisk variabel

    Forumindlæg
    En normalfordelt stokastisk variabel X har spredningen 2. Det oplyses, at P(X Bestem P(7 Håber der er en derkan hjælpe mig med denne også... det kan jeg slet ikke huske, men tænker sikkert nåh ja, når jeg får det at vide...mange tak
  • Elektrokemi

    Forumindlæg
    Hej..Håber på hjælp til en omskrivning på side 64 i Kemi 200 A2. Det handler om Nerst lov for elektrodepotentialer. Det er en omskrivning der gør at man opnår et minus i formlerne - men hvorledes der denne omskrivning foretaget.. Bare så jeg har noget at sige hvis jeg bliver spurgt..
  • Hvad skal jeg skrive om mig selv??

    Forumindlæg
    Jeg ved godt at min headliner virker lidt desparat.. Men jeg skriver bare fordi at jeg mangler bare lidt inspiration til hvad jeg skal skrive om mig selv. Det kan være. alder, interesser, fritid.. eller noget helt fjerde! :) Jeg skal skrive noget om mig selv. også oversætte det til spansk.