Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18981 til 19000 af 33650
-
Fysik - Energi og energiomdannelse
ForumindlægSkal til mundligt fysik b, eksamen og har fået et spørgsmål om energi og energiomdannelse. Er der en der ligger inde med en disposition til netop det emne "energi og energiomdannelse" som jeg kan få lidt inspiration af? For ved simpelthen ikke hvad jeg skal komme ind på. -
Videnskab
ForumindlægHej det er fordi jeg har fået en opgave på videnskab, og jeg vil høre jer om i vil være søde og prøve at svare på min spørgsmål 1. Passer der hvad videnskaben siger 2. Og om tro og videnskab er sammen Tak for de -
Henvisninger
ForumindlægJeg er tvivl om jeg skal lave henvisninger i dansk SSO. Jeg laver selfølgelig henvisninger til citater fra min roman, men skal jeg også henvise til min sekundær litt. hvis jeg bruger noget derfra ?? Altså jeg tænker ikke på hvis jeg også bruger citater derfra for så skal jeg selvfølgelig henvise,... -
Realisme modernisme - minimalisme?
ForumindlægHej Er der nogen, der ved - og kan begrunde deres svar - hvorvidt minimalisme og kortprosa hører under realisme eller modernisme? -
Personbunden fortæller
ForumindlægHvordan siger man personbunden fortæller på engelsk? På forhånd tak. -
Antal fag
ForumindlægHej... Jeg er klar over at man skal op til 10 eksamner i alt, men hvor mange af disse er henholdsvist C, B og A fag - eller er det ikke fast??? På forhånd tak:D -
Karakter i DHO
ForumindlægHEJ! Jeg har dsv fået 00 i DHO, det er jeg virkelig ked af over, da jeg havde brugt så meget tid på, men sådan er det bare! Men har DHO karakter betydning på noget som helst? Skal jeg være bekymret for at have fået 00 i det og kan jeg ikke blive rykket op i 2g? og til sidst kommer karakteren ti... -
Mangler inspiration til stil
ForumindlægHej, jeg har fået en stil for men har stadig ikke skrevet på den. Fordi jeg simpelthen er tom for ideer. Emnet er om noget grænseoverskriende/akavede. Jeg har oplevet noget akavet i mit korte liv, men jeg synes ikke det er sjovt nok til at skrive i min stil. Det skal lige siges at det skal skri... -
Dansk analyse
Forumindlæghej med jer, jeg er lige nu igang med at skrive min opgave til dansk eksamen, prøvefor B. Jeg har valgt teksten Den dårlige svømmer af Carsten René Nielsen, jeg er godt igang med at analyser, men jeg mangler noget at perspektere teksen til! Jeg vil blive meget glad, hvis der er nog... -
Kan ikke komme igang med essay
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et engelsk essay, men kan ikke komme igang. Jeg har søgt rundt på netten for at finde analyser til essayet, men der er bare ikke lige nogen der giver et rigtigt spark til at komme igang. Kan man Starte med et citat eller noget andet smart? Nu er essayes ikke lige min stærke s... -
3. personsfortæller
ForumindlægHej. Kan nogen sige mig, hvad der ligger i, at der er benyttet 3. personsfortæller? På forhånd tak! /martinrv -
Fortælletyper
ForumindlægHej. Jeg er igang med en bograpport om nordiske krimier (femikrimier) og er pludselig kommet i tvivl om de forskellige fortælletyper. Jeg ved godt hvad 1. 2. og 3. personsfortællere er - problemet er om det er en observerende, alvidende osv.? Er der en som vil uddybe for mig? -
SRP materiale hvor??
Forumindlægjeg overvejer at skrive srp i engelsk og psykologi. har desværre ikke hørt om nogen der har gjort det og aner ikke hvilke emner det kunne være. og materialet i engelsk eller måske samfundsfag er jo ikke bøger man kan låne det ville vel typisk være artikler eller hvad? det er ihvertfald det jeg a... -
Dramaturgisk tekstanalyse - Liv og død på cafe olfert fisher
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med at lave en dramaturgisk tekstanalyse af dramaet "Liv og død på cafe olfert fisher".. Jeg har dog ikke rigtig nogen erfaring med dramaturgiske tekstanalyser - og vil høre om nogle har?? Der skulle vel ikke væren nogen der har en liggende på et hvilket... -
Miljøet i Kill Bill 2
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at lave en miljøanalyse til Kill Bill 2. Hvordan skal det forstås? Skal jeg bare beskrive det fysiske miljø? "Det foregår i et amerikansk ørkenmiljø", eller hvordan skal miljøanalyse forstås? -
Romantikken (det haster)!!!
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om romnatikken, og min problemformulering lyder: Romantikken brød ud i starten af 1800tallet, men hvad skete der i romantikken? I denne opgave vil jeg undersøge hvordan kvindernes synspunkt var, napoleonkrigen samt hvad højromantik er? Til sidst vil jeg analysere e... -
Judas
ForumindlægDa Judas havde forrådt Jesus, indså han at det han havde gjort var forkert. Og han "afleverede" også de 30 sølvpenge han havde fået som belønning, og hængte sig. I Matthæusevangeliet står der skrevet: Da Judas, som forrådte ham, så, at han var blevet dømt, angrede han og bragte de tred... -
Egypten...
Forumindlæghej alle sammen..., Jeg er igang med at lave en opgave om det nye rige i egypten. jeg skal skrive om deres guder og faraoer fra 18 til 20 dynasti. dvs. fra 1550 til 1070 f.kr. kan nogen ik hjælpe mig med det. jge ved ikke rigtig hvordan jeg skal begynde med det. Det må ikke fylde mere end 1 side... -
Perspektivering (Haster!!!)
ForumindlægJeg skal aflevere min eksamens synopse imorgen, men kan ikke finde noget at perspektivere min tekst med. Jeg har tegneserien af alice i eventyrland, af david chauvel. Budskaberne og handlingen er meget ligesom i orginalen på bog. Det jeg skal perspektiver til skal være noget som f.eks. Bi... -
terminsprøve
ForumindlægHvad er den nemmeste måde at huske hvad en novelle er?
