Søgning på: samfundsfag c eksamen mundtlig. Resultater: 18981 til 19000 af 98538
-
validitets- og reliabilitetsproblematikker
ForumindlægHvad er definitionen på validitets- og reliabilitetsproblematikker`? jeg har fået spørgsmålet i min SRP som ser således ud: overvej hvilke særlige validitets- og reliabilitetsproblematikker der er forbundet med at undersøge brugen af euforiserende stoffer ? det jeg skal vide er hvad det egentl... -
Hjælp
Forumindlæghvad hedder den tid/samfund vi lever i i dag. Altså f.eks. at der har være det moderne gennembrud, folkeligegennebrud og romantikken ... ? -
Aids og hiv i dk og i afrika
ForumindlægHvilken betydninger har vilkårene haft for udbredelsen og behandlingen af aids i dk og afrika???? Er totalt lost ! -
BNI og BNP
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive samfundsopgave og har lidt problemer. Opgaven går ud på at beskrive Irlands velfærd ved at undersøge nogle tabeller som handler bla. om arbejdsløshed og om hvor stor en procentdel af deres BNI som går til deres velfærdssamfund. Mit problem er her at jeg ikke er sikker på ... -
Fordobling af selskabsskatten? HASTER
Forumindlægogen der kan hjælpe med disse spørgsmål, jeg har selv prøvet og har lidt til hvert men ku være fedt at få hjælp til dem! •Hvad sker der, hvis et opsving i udlandet fører til øget eksport af danske produkter? •Hvad sker der, hvis husholdningerne sænker deres forbrug som en konse... -
kredsløb
Forumindlæghvad sker der med det økonomiske kredsløb hvis skatterne stiger eller falder? -
Klage - hjælp hjælp hjælp
ForumindlægHej! Er der ikke en af jer der har lyst til at læse min SRP-opgave igennem og efterfølgende give den en karakter? Har fået 4 for opgaven, og eftersom jeg er dybt uenig og utilfreds med karakteren skal jeg skrive en klage. Men først vil jeg lige være sikke på min sag. Opgaven er om unges brug a... -
hjælp
ForumindlægHej er der nogen der ved hvad man kan sige istedet: "som et svar på" -
Metropolis - Fritz Lang
ForumindlægHej. Jeg skal lave en analyse om filmen Metropolis af Fritz Lang.. Er der nogle som har arbejdet med den før? Jeg er rimlig lost, så det ville være super hvis der var nogle som havde nogle guldkorn?? -
Analyse af Fremskridtspartiets Partiprogram
ForumindlægHej Studieportalen Er igang med at skrive srp omkring Jordskredsvalget i 1973. Og i den forbindelse skal jeg Analyserer Fremskridtspartiet Pratiprogram fra 1973 her er linket til det. http://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/fremskridtspartiets-foerste-partiprogram-okt... -
Globalizering
ForumindlægKan nogen foreslå litteratur, artikler eller lignede vedr. strukturproblemer på det danske arbejdsmarked forårsaget af globalisering? -
Gode tips
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i morgen - ja på en lørdag! Matematik og også samfunsfag er ikke min stærke side, så ville høre om der er nogen af jer, som lige har et link til forskellige udregninger og sådan. F.eks. hvordan man udregner procenter og sådan nogle ting.. Ja, bare sådan noget som man mås... -
AT-synopsis feedback
ForumindlægHej Jeg har siddet og tænkt lidt over valg af fag og emne til AT-syopisisen. JEg har kommet frem at jeg godt kunne tænke mig at arbejde med V for Vendetta (handler om at England i fremtiden er blevet et overvågningssamfund og blevet et totalitær styr), både filmen og tegneserien. Jeg vil bruge f... -
igen igen
Forumindlæghey jeg prøver lige her, da der ikke er rigtig nogen der svarer på min biologispg. så det kunne jo godt være der var nogen her der kunne besvæare det :) hey har lige et par spørgsmål, som jeg gerne vil have et godt svar på, da jeg ikke lige har forstået det her. Jeg har fået 15 spg. men hvis i h... -
retorik?
ForumindlægHey Kan retorik godt anvendes indenfor den samfundsvidenskablige fakultet? altså etos, patos og logos? -
Huntington og 'Civilisationernes sammenstød'
ForumindlægNogen der skal op i Huntingtons tese om civilisationernes sammenstød? Hvis ja.. hvad har I tænkt på at komme ind på omkring metoder?? -
definition af teritær socialisering
Forumindlægteritær socialisering mener jeg bl.a. handler om den socialiserings rolle medier har på mennesker. Nogle der kan finde en kilde på det? Har ledt og ledt.. -
historie, samfund og religion
Forumindlæger der nogen der kan forklare hvordan disse tre fag udskiller sig fra hinanden? fik en spørgesmål om dette hvad forskellen er er der nogen der kan være sød og hjælpe for det skal nemlig afleveres -
Neoklassisk økonomisk teori
ForumindlægHej Jeg skriver herinde i det håb, at andre har lavet afsluttende synopsis med afsæt i det dokument i ressourcerummet, der omhandlede et videnskabeligt gennembrud i form af fremkomsten af neoklassisk økonomisk teori.. Jeg kunne godt tænke mig at sparre med nogen, der har skrevet om det samme, for... -
Populisme
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan forklare hvad begrebet populisme betyder? På forhånd tak for hjælpen:-)
