Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 18981 til 19000 af 27855
  • Metode når man studere kort

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i AT på Fredag, jeg har skrevet synopsis om James Cook og så ville jeg høre hvilken metode jeg bruger når jeg studere et kort, mine fag er Historie og Engelsk
  • AT - metode - HIST-SPANSK

    Forumindlæg
    Hej folks. jeg har en AT eksamen på fredag, og jeg har skrevet i historie og spansk, henholdvis samfundsvidenskab og humaniore, MEN... alt det der metode noget har jeg simpelthen ikke fattet. er der nogle som kan hjælpe mig, da jeg skal til eksamen fredag, og meget gerne vil have styr på det?
  • Hypotetisk deduktiv metode

    Forumindlæg
    Hej er der nogen som ved hvordan man kan koble den hypotetisk deduktive metode på sætningen p=m*v, har om rumkapløbet (historie - Fysik) eller evt. nogle andre metoder som jeg kan bruge når jeg skal fremlægge til den mundtlige eksamen?
  • Hjælp. AT religion

    Forumindlæg
    Jeg skal op i AT på fredag. Jeg har valgt Religion og historie. Kan jeg både bruge den hermaneutiske spiral i begge fag, selv om det skal være naturvidenskabeligt? Hvad skal jeg bruge til hvilket fag, og hvad til det andet? hvilke metoder ?????
  • kildekritik af alm. bog.

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og skal op til at.. og jeg har ingen rigtig historie kilder jeg kan bruge, men jeg har derimod en alm. bog om mit emne, kan jeg godt kalde den for en kilde? og stille de samme spørgsmål som man normalt gør under kildekritik?
  • AT-religion og hi(sa)

    Forumindlæg
    hej jeg er gået i stå... Jeg har valgt fagene Religion og Historie (sa).. Jeg har skrevet om Hinduisme, og har tænkt mig at perspektivere til islam.... Jeg har også tænkt at analysere en tekst.... Hvad for nogen metoder har jeg brugt.??? MVH Malika
  • Redegørelse for de sortes forhold i 1900-tallet

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal i dansk/historie opgave skrive en redegørelse for de sortes forhold i 1900-tallet i USA med henblik på borgerrettighedsbevægelsens opståen og udvikling. Men da jeg ikke rigtig selv ved hvordan jeg skal det, ville det være rart med en hjælpende hånd på vejen! :-)
  • Efterlyser gode noter.

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skriver dansk- historie opgave, og har valgt at skrive om romanen "Med venlig deltagelse" af Erling Jepsen. Er der nogen der ligger inde med et par gode notater eller andet om romanen ?
  • Den spanske syge

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til at skrive AT om den spanske syge med fagene Historie og Biologi. Er der nogle der kan komme med nogle links til kilder - eller andre gode indslag? Jeg har svært ved at komme igang.
  • Perspektivering til ''grusomme jæger''

    Forumindlæg
    Hej Allesammen. Jeg skal op i mundligt dansk her i juni måned. Jeg har valgt novellen ''grusomme jæger'' og kan ikke finde en historie af perspektivere med, da den skal være af samme forfatter Kim Fupz Aakeson. Håber svar.. hurtigts muligt :D!!
  • ideer?

    Forumindlæg
    Jeg skal digte en historie om en kæresteforhold..Hvor de mødes osv. Er der nogen der har nogen gode ideer til hvad jeg kan skrive om? Er der måske også nogen der har skrevet om sådan noget før i tysk.. Jeg vil gerne bare læse stilene til at blive inspireret osv?
  • SSO film

    Forumindlæg
    hey.. ska skrive SSO om ikke så skide lang tid og vil gerne skrive noget i enten dansk eller historie.. interessere mig for film, så hvis i har nogen ideer til en teksk der er filmatiseret eller sådan noget...
  • SSO film

    Forumindlæg
    hey.. ska skrive SSO om ikke så skide lang tid og vil gerne skrive noget i enten dansk eller historie.. interessere mig for film, så hvis i har nogen ideer til en teksk der er filmatiseret eller sådan noget...
  • Dansk/historieopgave

    Forumindlæg
    Hej. Skal skriv historie opgave her en gang i næste måned og skal aflevere problemformulering. Men ved ikke rigtig, hvad jeg vil skrive om. Vil meget gerne skrive om noget inden for teknologihistorie. Er der nogen der har nogle ideer til nogle emner inden for teknologihistorie?
  • Emnevalg

    Forumindlæg
    hej allesammen JEg skal til at skrive min 2.g opgave. Jeg skal både indrage faget Historie og Dansk. Jeg ved bare ikke hvilket emne jeg skal vælge..har i nogen forslag?? på forhånd tak :D
  • Haste-spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej. jeg har trukket i historie i dag, og trak Danmrk Efter 1945. Jeg skal lave en problemstilling, men skal det være et spørgsmål, eller flere? Kan en problemstilling være: - Hvilke faktorer gjorde, at Danmark oplevede en højkonjunktur i perioden 1958-1973?
  • Synkron og diakron

    Forumindlæg
    Hej Hvad er forskellen på den diakrone og den synkrone analysemetode i historie? Laver man en synkron analyse når man fokuserer på et bestemt samfund på et bestemt tidspunkt, og hvorfor det ser sådan ud, hvor imod den diakrone ikke fokusere på et bestemt samfund, men forklarer hvordan en begive...
  • erindring - første eller andenhånds?

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har lige trukket til mundtlig årsprøve i historie og er nu igang med kildekritikken. Jeg har en erindring som er skrevet 50 år efter hændelsen. Den er udgivet i en avis. Er dette en første eller andenhåndskilde? Og er den primær eller sekundær?
  • Midt i 24 timers forberedelse!

    Forumindlæg
    Hej derude! Skal til eksamen i historie i morgen tidlig og er derfor midt i min 24 timers forberedelse. Har trukket emnet "Imperialismen" og ville høre om der var nogle som har nogle gode forslag til en problemstilling.? På forhånd tak!
  • Hindenburg perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg har valgt fagene historie (A) og fysik (B) i mit sidste AT forløb. Det overordnet emne er katastrofe, hvor jeg har valgt underemnet luftskibet Hindenburg. Hvordan kan man perspektiver Hindenburg til slut i ens fremlæggelse?