Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 19001 til 19020 af 27855
-
Hjælp til opgave, EPR//Eksamensprojekt
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en synopsis i Historie//Engelsk, skal opgave skrives i engelsk?? hvordan kommer jeg igang? nogle gode forslag til opgavevalg? håber på hurtige brugbare svar. pft. Henrik -
HJÆLP! Amerika i første verdenskrig!
ForumindlægHej :) Vi er to piger, som skal lave en historie opgave om Amerika i første verdenskrig. hvorfor gik Amerika ind i første verdenskrig? Hvad havde skibet lusitiana med det at gøre? er der andet i kan fortælle os om det? Vi håber RIGTIG MEGET at i vil hjælpe os ;) -
Min SSO
ForumindlægSkal til at bestemme mig for en problemformulering til større skriftlige opgave i historie. Jeg kunne godt tænke mig at skrive noget om Napoleonskrigene. Er der nogen der evt har nogle gode ideer til hvad man kunne skrive om inden for dette emne? Tak mvh Filip -
tid og rum digtanalyse
ForumindlægHej :) jeg sidder og er ved at skrive dansk-historie opgave, hvor jeg i dansk-delen skal analysere digtet "møens morgendrømme". jeg kan bare ikke finde ud af, hvad tid og rum inden for digtanalyse betyder? håber der er nogen der kan hjælpe :) -
24-timers d.23 juni
ForumindlægHej! Jeg søger en proffesor/lærer/studerende-som-er-meget-dygtig-til-historie, som kan hjælpe mig d.23 juni med min 24timers eksamen enten i KBH-området/Nordsjælland eller bare over MSN. evt. med betaling. Nogen der er interesseret? VH -
Hvad betyder...?
ForumindlægHej :) Jeg sidder og skriver historie-opgave og er støt ind i noget på fransk jeg ikke forstår (har aldrig haft fransk :P), så hvis der lige er en der vil fortælle mig hvad følgende betyder vile jeg blive meget glad. Pays de caux på forhånd tak :) -
Forslag/Inspiration
ForumindlægHej Skal til at skrive en dansk/historie opgave angående Ungdomsoprøret og Vietnamrkrigen, og skal analysere nogle tekster. Har overvejet nogle sangtekster eller lignende, dog har jeg ikke nogle bestemte. Håber i kan give gode forslag. Tak på forhånd -
Hjælp til with your tongue down my throat
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal analysere historien with your tongue down my throat, og især slutningen synes jeg er svær. Er der en der sidder inde med en analyse, eller kan hjælpe med en forståelse af teksten? -
NOTER!
ForumindlægEr der nogen der kan give notater til historie eksamen i 9. ? :) Det haster meget da jeg skal op på tirsdag! Så hjælp mig! Please! Kan ikke huske alle emner, men der er den kolde krig, anden verdenskrig og første self. Please hjælp! Tusind tak, Martinii -
Brug af kilder? Hvordan?
ForumindlægHej Jeg skriver 3. årsopgave i historie om Palæstina-konflikten, og sidder her og bliver helt i tvivl om hvordan man inddrager kilder som f.eks. aftaler, krigserklæringer mm. Nogen der kan hjælpe med et par fif evt.? -
golfkrigen
Forumindlæghej alle sammen.. jeg skal om ik så længe skrive historie opgave om Golfkrigen, med fokus på amerikanske politik i melem- østen. vil lige høre om der var nogen som kunne give lidt feedback, mht. amerikanske politik i forbindelse med irak og iran i 1980'erne. Tak.. :) -
Amerikanske borgerkrig
ForumindlægJeg skal skrive sso i historie om den amerikanske borgerkrig. Er der nogen der har nogle gode link eller ideer til hvor jeg kan finde materiale om borgerkrigens følger og konsekvenser og evt usa efter borgerkrigen? -
Hjælp til analyse af Matin Luther King Jr.s tale "I have a dream"
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere Martin Luther King Jr.s tale i min SSO i historie. Jeg er rimelig meget i tvivl om hvordan jeg skal bære mig ad. Hvis der er nogen, der ville hjæpe, ville jeg blive meget glad. -
Perspektivering
ForumindlægJeg skal til dansk eksamen og har trukket fordybelsesområdet 'Døden', Jeg har valgt teksten 'Historien om en moder' og kan ikke rigtig finde noget at perspektivere til, er der nogen der har et forslag eller 2 til noget jeg kan perspektivere til.???? -
What?
ForumindlægHeysa, jeg er i gang med at skrive min sso opgave og i min opgavetitel står der diskuter og analyser to præsidenters taler. Hvordan diskuter og analyser man i historie? og er det logisk at skrive dem ind under en krise eller skal jeg skrive dem for sig selv? -
The lord of the rings??
ForumindlægNogle der har set nogle af filmene, eller læst bøgerne og som eventuelt kunne komme i tanke om hvilket buskab historien drejer sig om? Jeg synes det er megt svært at fortolke sådan en form for eventyr, har i nogle ideer?? -
AT - Kilder til bloody sunday
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT om Bloody sunday. Selve begivenheden, ikke sangen. Jeg skriver AT i historie og engelsk. Er der nogle som kender nogle gode kilder til bloody sunday? Mvh. -
AT - Empiri
ForumindlægHej jeg skal snart til AT-eksamen, men jeg har stadig ikke forstået, hvad der helt menes ved ordet empiri, og hvordan jeg skal snakke om begrebet? Jeg skriver i fagene historie A og fysik B På forhånd tak! -
Mangler historisk kilde fra oplysningstiden
ForumindlægJeg skal til at skrive DHO om oplysningstiden, og vil gerne have fokus på censur. Som materiale til dansk har jeg Ludvig Holberg epistel nr. 395, men jeg har endnu ikke nogle kilde fra denne tidsperiode til historie. Nogle forslag? -
SSO
Forumindlæghejsa.. der er tid endnu til vi får vores SSO karakter, derfor tænkte jeg om nogle herinde vil læse min opgave og give deres vurdering og en karakter som de synes. Forresten har jeg skrevet i Historie om Tyrkiet... På forhånd mange tak
