Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 19021 til 19040 af 27855
  • Fysik B - AT - valg af metode

    Forumindlæg
    Er igang med at skrive AT fysik og historie, om atombombe og hvad der skete i Hiroshima og Nagasaki. Men mit problem er så metode i fysik. Hvad skal det punkt indeholde, altså hvilken metode har jeg valgt. Nogen som kan hjælpe mig det?
  • Er dette tilladt? Eksamensregler søges.

    Forumindlæg
    Jeg har lige fået mine eksamenstidspunkter oplyst på mit skoleintra. Jeg tager en hel HF som enkeltfag på fjernundervisning. Jeg skal op til biologi B, historie B, matematik B og fysik B indenfor en måned. De har været så søde at lægge fysik og mateatik fordelt på to dage, 13. og 14. juni. Men bi...
  • Et par gode internetsider?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg søger nogle sider på nettet som fortæller noget uddybende om hvad, der foregår i Nordkorea lige op til Korea-krigen. Jeg har prøvet wikipedia, cia og historie-nu.dk, og ingen af dem fortæller særlig meget om det... Det haster temmelig meget.
  • Besættelsen

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg skal til afgangseksamen i Historie, og jeg har om besættelsestiden. Jeg vil høre, om der er nogen, som har nogle link til, hvad borgernes holdning til modstandsbevægelsen dengang var. Det skal ikke være politikkere men almindelige borgere, som levede dengang. Håber I kan h...
  • Foståelse for Herodots vendinger

    Forumindlæg
    Hej I Herodots historie om Kong Kroisos bruger han vendingerne "Ægge mig til felttoget" og "ofre det som tiende til Zeus". Jeg har prøvet at søge på ordenes betydning, men kan ikke helt forstå hvad vendinger betyder. Kan nogen hjælpe?
  • HJÆÆÆÆLP!!!!!!!!

    Forumindlæg
    Vi har til eksamen i 9.a klasse trukket historie. Emnet vi trak var "ismernes magt" og vi har virkelig brug for ideer til produkter, som vi kunne lave! Håber i vil hjælpe os, da vi allerede skal aflevere det d. 25 maj.
  • PALÆSTINA KONFLIKTEN FØR 1948

    Forumindlæg
    Hej med jer Jeg sidder og skal lave en historie opg. det omhandler overskriften. Så ville bliver glad hvis i kunne sende noget inf:) Er ikke så god til at skimte om det er relavant, men alt før 1948, der kunne være brugbart, det kunne være super hvis jeg havde det til i morgen. Så ser frem t...
  • HASTER! Antikken!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Skal til eksamen i morgen i historie og så er jeg student! Har trukket antikkens styreformer i Rom og Athen. Mit problem er så at jeg ikke ved hvordan jeg skal trække en tråd op til vore tid og hvad jeg skal perspektivere til. Hjæææælp.
  • Villy Sørensen, Det ukendte træ

    Forumindlæg
    hey, skal skrive større skriftlig opgave her i uge6, ville hører om der var nogle som lå inde med nogle gode notater til novellerne "det ukendte træ" og "tigrene" fra sære historie. på forhånd mange tak for hjælpen
  • HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til historie eksamen i morgen, og har så meget brug for hjælp. Jeg har en kilde der hedder " Erklæring fra Warszawapagtlanden, 1961" Jeg har læst den tudsind gange nu, men jeg kan ikke forstå den. Er der en der har læst den og kan hjæpe mig. plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
  • Hurtig hjælp - ÉT ORD!

    Forumindlæg
    Skal aflevere engelsk stil i morgen. Og pludselig kan jeg ikke finde ud af at formulere; "og perspektivere temaerne i historien til omdiskuterede samfundsproblemer nutildags" - eller noget lignende.. Hvordan skriver man "perspektivere"? = Put in perspektiv with, eller?
  • sso-at citere

    Forumindlæg
    jeg er ved at skrive sso i historie, hvor man til hvert afsnit skal angive sidtal til den litteratur man har brugt, men hvis man skriver et citat behøver man så igen at skrive sidetallet lige efter citater? håber i forstår hvad jeg mener.
  • Dansk analyse af Til hjertet flyver

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig eksamen i moderne noveller. Jeg har valgt en novelle der hedder til hjertet flyver. Jeg har næsten lavet hele analysen, men er nu kommet til fortolkning og ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive. Er der nogen der har læst historien før, eller bare har nogle tips?
  • Arbejderbevægelsen

    Forumindlæg
    Jeg skal op til historie eksamen og jeg skal op i arbejderbevægelsen Mit spørgsmal er? Hvorfor fandt arbejderne sig ofte i usle arbejdsforhold på fabrikkerne og hvilke indfyldelse har arbejderbevægelsen haft for os idag? Håber i vil hjælpe mig :))
  • EKSAMEN OM 4 TIMER!

    Forumindlæg
    Jeg tænkte på om der var nogle her inde, der ved om Karen Blixen, har lavet sig selv som falken i skibsdrengens fortælling. Fordi at hun jo altid har sig selv med i historien på en eller anden måde. Og hvis hun ikke er falken, hvad er hun så? Håber i kan nå og hjælpe og vil hjælpe :)
  • Nutidigt Kunsteventyr

    Forumindlæg
    Skal skrive et nutidigt kunsteventyr.. men kan ikke rigtig komme igang og finde på en historie.. har tænkt over at det kunne have noget at gøre med teater eller sådan. eller måske lave et nutidigt eventyr af et tidligere eventyr... er der nogen der har nogle idéer?
  • Haster

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive et resumé af historien Johnny Bear! Er der nogle der eventuelt ville kunne hjælpe mig og måske selv har lavet den? Det haster.. Stilen er til i morgen og har 5 andre stile for! Ville virkelig sætte pris på noget hjælp tak. P.S. jeg skal også skrive noget om superego, ego og idet!
  • St. Patricks Cathedral, Dublin

    Forumindlæg
    Hey.. Vi er igang med en opgave, om arkitektur og historie om St. Patricks Cathedral i Dublin... Vi ville derfor høre, om der er nogle, der kunne hjælpe os lidt på vej? Vi har nemlig nogle problemer med at finde ordentlig materiale - specielt om arkitekturen. Mvh Jakob
  • hjææælp

    Forumindlæg
    hjælp.. skal besvare nogle spørgsmål i historie om - verdenserklæringen om menneskerettigheder... men er total lost.. nogle som måske kan hjælpe? her er spørgsmålene Hvad indeholder de? Overvej hvorfra tankerne, ideologierne som menneskerettighederne bygger på kommer fra. Er de almengyldige h...
  • Tridentinerkoncilet

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder lige nu og forbereder mig til historie eksamen hvor jeg har trukket Renæssance og reformation. Til dette har jeg fåe ten kilde, som hedder "Tridentinerkoncilet: Sandheden rummes i skriften og traditionen". Mit spørgsmål hvad dette Tridentinerkoncilet er/betyder???