Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19041 til 19060 af 27764
-
HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg skriver synopsis i biologi og historie for tiden, men jeg har nogle problemer med den hermeneutiske metode, da jeg jo skriver i historie og ikke har nogle tekster jeg skal analysere, som man normalt gør i den metode. Nogle der kan give mig en god forklaring? På forhånd tak -
hooligan
ForumindlægJeg skriver opgave om Green Street Hooligans. Hvis nogen har en analyse eller en personkarakteristik ville jeg være meget interesseret. Kan sagtens sende noget tilbage hvis nogen har brug for noget andet. håber meget i kan hjælpe! -
FN som arena og aktør
ForumindlægHej med jer. Jeg er i gang med en analyse af FN som aktør og arena - selve baggrundsviden osv. har jeg overhovedet ikke problemer med. (Men se dokument) - for er pludselig kommet i tvivl. Er arena = idealisme? Og aktør = realisme? -
Årsprøve i Dansk
ForumindlægHej ville høre om nogle sidder inde med informationer om hvordan man analyserer en fædrelandssang???evt. nogle råd til selve eksiminationen?vi kommer op i romantik, fædrelandssange og massekommunikation. nogle gode råd til hvordan man får en god karakter, hvad kræves det? -
notat til en tysk tekst! [Haster]
ForumindlægEr her nogen, der har analyse/resume af teksten "Das Brot" af Wolfgang Borchert!eller bare kan gi en kort resume, hvis i kender den..skal nemlig op til tysk eksame imorgen, og det er eneste tekst jeg ikke lige fatter! Det ville være fedt, hvis nogen ku sende mig det... -
Toppen af Bolden...
ForumindlægHey...Er der nogle der har en analyse og fortolkning af Toppen Af Bolden skrevet af H.C.Andersen, hvis i har vil jeg meget gerne lade mig inspirer af jeres opgave, i kan evt sende den til min mail:Email: [email protected] -
Korstogene?
ForumindlægJeg skriver i øjeblikket AT om korstogene. Historie fungerer som et samfundsfagligt fag. Men jeg har svært ved at gribe emnet samfundsfagligt an, især hvis jeg også skal analysere en kilde? Hjælp -
Hjælp til Tirsdag nat af Helle Helle
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at skrive min afsluttende danskopgave. Jeg skal analysere teksten "tirsdag nat" af Helle Helle. Vil i være så venlige at skrive jeres forståelse af teksten? :) -
Jeg-fortæller, både observerende, personal og alvidende? Danskopgaven
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at analysere en roman ved navn "Belejring," og jeg er lidt i tvivl ang. fortællerteknikken. Kan jeg-fortælleren både være observerende, alvidende samt personalfortællende? Tak på forhånd. Mvh Matt -
Tema i Gåsepigen?
ForumindlægHej alle Jeg sidder og laver dansk synopsis, men jeg gik i stå, da jeg kom til temaet i folkeeventyret ''Gåsepigen''. Er der nogle der ligger inde med en analyse, eller har nogle tanker, som i vil dele med mig? Tak på forhånd! -
Den upålidelig forfatter i "Sildig Opvaagnen"
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skrive min DHO i dansk, og skal bla. analysere Steen Steensen Blichers novelle: "Sildig Opvaagnen". Jeg kunne dog godt bruge lidt hjælp mht. den upålidelige fortæller som fremkommer. Er der nogle der kan hjælpe? Tak på forhånd. -
Budskabet i "Torben og Maria"
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at analysere novellen "Torben og Maria" af Naja Marie Aidt. Men jeg kan slet ikke finde ud af hvad budskabet er i denne novelle. Er der nogen som har læst den og kan komme med et bud? På forhånd tusind tak! -
Eksamen tysk
ForumindlægHej Jeg har trukket temaet KRimi Og har teksten Pendelverkehr, er der nogen som har haft den i timen, og dermed ligger notater ud, eller bare et resume af teksten Skal op imorgen, og ved virklige ikke hvordan jeg skal analysere teksten, please hjælp mig -
Paolo og Francesca
ForumindlægHej jeg er igang med min muntlige dansk. Jeg har trukket forbudt kærlighed, og har valgt maleriet paolo og francesca. Da der ikke står noget på nettet om det, ville jeg høre om der er nogen der har analyseret det? Kunne godt bruge hjælp en en fortolkning nemlig :) -
Orla Lehmans ejdertale
ForumindlægHej. Jeg har om nationalidentitet og danskhed(nationalromantikken) og jeg skal analysere Orla Lehmans Ejdertale, og han siger noget i den som jeg ikke forstår. "Danmark er en perle der svømmer paa vove."? Hvad betyder det? -
1815
ForumindlægNogle der har analyseret maleriet: "broen over tryggevælde Å med udsigt til køge". -Jeg kan ikke helt se årstiden? Jeg vil gætte på forår eller efterår, men hvordan finder jeg ud af, hvilken årstid det er? (den er fra 1815 og det er en af J. Th. Lundbyes billeder) -
Digteren og pigen
ForumindlægNogle som har en analyse/personkarakteristik/eller bare ET ELLER ANDET TEKST om "digteren og pigen" af H. C branner ? Skal aflevere en stil om det, og kan ikke komme i gang. Mangler lidt inspiration. Nogle der kan hjælpe???? -
Digtere
ForumindlægNogle som har en analyse/personkarakteristik/eller bare ET ELLER ANDET TEKST om "digteren og pigen" af H. C branner ? Skal aflevere en stil om det, og kan ikke komme i gang. Mangler lidt inspiration. Nogle der kan hjælpe???? -
Digteren og pigen
ForumindlægNogle som har en analyse/personkarakteristik/eller bare ET ELLER ANDET TEKST om "digteren og pigen" af H. C branner ? Skal aflevere en stil om det, og kan ikke komme i gang. Mangler lidt inspiration. Nogle der kan hjælpe???? -
dansk termins prøve
ForumindlægJeg vil meget gerne hører fra jer der har haft dansk eksame i Hf. hvad skal man have med til eksamen- altså analyse- redeskaber- jeg er meget i tvivl hvordan jeg skal skrive en stil- og vil gerne hører hvilke emne der er i en dansk stil- på forhånd tak
