Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 19061 til 19080 af 27855
  • Eksamensprojekt

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Det er første gang man skal skrive eksamensprojekt på HF, og jeg skal præsenterer min opgave i morgen. Jeg har skrevet en synopsis om Jerusalem (religion og historie), så er der nogle her der kan komme med nogle gode råd...
  • Hvornår fik piger adgang til gymnasiet?

    Forumindlæg
    I min historie opgave skal jeg skrive om gymnasiepiger, og jeg ved godt hvornår piger fik adgang i universitet (1875), men så kom jeg til at tænke på gymnasiet... Er der nogen der ved hvornår piger fik adgang til gymnasiet?
  • the mohawk revolt at oka

    Forumindlæg
    Har nogen læst denne historie? Jeg har læst den, men har lidt svært ved at forstå den. Inditld videre har jeg forstået, at der bor nogle MOHAWK i OKA, og der kommen nogen for at tag deres land?
  • Kilder til jødeudryddelsen

    Forumindlæg
    Hej! I AT skal jeg skrive om jødeforfølgelsen i Tyskland med fagene historie og tysk. Til det skal jeg bruge nogle historiske kilder på tysk (fx. en jøde der beretter om livet i Tyskland under krigen). Er der nogen der har et link til sådan nogle kilder? :)
  • Brug af 2.g opgave til eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal, som så mange andre, også op i historie i år. Så er mit spørgsmål: Kan jeg inddrage min 2.g historieopgave ved det grønne bord, hvis den har relevans for emnet jeg er oppe i? fx renæssancen. Og hvordan gør man det på en snedig måde?
  • Kong Kroisos HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har det frygtelige problem, at jeg kan komme op i Kroisos historien af Herodot, og jeg har ikke teksten mere. Er der nogen der kan finde den på nettet som dokument? eller et sted hvor man kan downloade den? På forhånd tak! Mvh Andreas
  • Im Krieg und in der Leibe ist alles erlaubt. til imorgen S;

    Forumindlæg
    - Hej, til imorgen skal jeg læse et resumé op af: "Im Krieg und in der Leibe ist alles erlaubt", som er i bogen: "Du bist dran i 9.klasse", historien er på side 34. Er der nogen der har et resumé af det? :D Skal afleveres imorgen(torsdag)
  • 1968-1979

    Forumindlæg
    Hej hej hej :D Jeg er meget interesseret i at høre hvad forskellige folk har af holdninger til, hvad de finder vigtigst ved kvindeoprøret i perioden angivet i overskriften, meget gerne også hvorfor... Søger nemlig lidt inspiration til mit Dansk/Historie AT om lige netop kvinderne og perioden.
  • Apollinsk pessimisme?

    Forumindlæg
    Hey Nogle der ved hvad apollinsk pessimisme. Det er nævnt i forhold til Kong Kroisos. Ved godt Herodot har fået sin historie med de to der dør unge og lykke fra Apollons præster. Men hvad består hans pessimisme af?
  • hvad er vigtigst-historieeksamen

    Forumindlæg
    Hvad gør man for at komme op at ringe karaktermæssigt i historie? I den nye ordning, med synopsis. Skal man "bare" kunne alle de ydre omstændigheder, i grove træk, eller er det vigtige ikke også hvad der ligger bag, så¨som ideologier, religiøse tilhørsforhold mv, når man skal analyser...
  • problemformulering

    Forumindlæg
    hej jeg er helt lost, håber at der er nogen som hjælpe. jeg har valgt at skrive om massakren på den himmelske fredsplads i dansk og historie. er der nogen som kan komme med nogle eksempler over hvordan jeg kan opbygge min problemformulering.
  • HJÆLP TIL AT SKRIVE ERINDRING

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til at skrive en erindring, men aner ikke hvordan man skriver en. Jeg ved, at en erindring er en historie fra ens f.eks. barndom, men andet ved jeg ikke. HJÆLP! Og er der bestemte ting, man skal huske i en erindring udover følser og sanser?
  • Hjælpemidler

    Forumindlæg
    På side 10 i denne oversigt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejledninger/proeveoversigt-hjaelpemidler-ver2.pdf står der ikke noget ud for historie (jeg hører til den øverste række på s. 10). Hvad er dette ensbetydende med? Må man have alt med ind til eksaminationen, eller was?
  • Sanktionspolitik fra 1990'erne

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i historie i morgen, og har i denne forbindelse læst om Mellemøsten. Hvad går den sanktionspolitik som USA har haft mod Irak/mellemøsten (???) siden 1990'erne ud på. Og hvorfor opfatter muslimerne det som om, at USA har gjort det pga. olien? Mvh. Maria
  • Hej..

    Forumindlæg
    Halløjsa! Er der nogen, der kan give mig nogle tip til, hvilke emner man kan vælge under ''Græsk matematik'', udover pythagoras og tallet Pi.? Det er et AT-forløb med fagene matematik og historie. På forhånd tak.
  • børns og unges opdragelse i periode fra 30'erne til 60'erne!

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælp mig med at finde nogle hjemmesider, hvor jeg kan finde materialer til min historie opgave, hvor jeg har om børns og unges opdragelse i periode fra 30'erne til 60'erne eller 70'erne. På forhånd tak:D
  • Antal døde i treårskrigen?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en dansk/historie opgave om Treårskrigen. Sjovt nok kan jeg ingen steder finde, hvor mange soldater der i alt døde i krigen på hhv. dansk og tysk side. Håber nogen kan hjælpe! Tak
  • Noter til emne

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal til historieeksamen om en uge, og jeg har fået fortalt, at der findes noter herinder, der omhandler "Danmark 1973-2002" skrevet af Jens Bencke og Flemming Schmidt. Er der nogen, der ved hvor de befinder sig, og hvis ikke, er der nogen, der har haft denne bog i historie?
  • Højkonjuktur? Haster!!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op til eksamen i historie inden længe, hvor jeg kan komme op i politik og økonomi. Det er jeg nu igang med at terpe, men ville høre om nogen kunne forklare mig hvad højkonjuktur og inflatition er? På forhånd tusind tak. Mvh, Louise
  • politik..

    Forumindlæg
    Hej Jeg læser i øjeblikket til eksamen i historie, hvor politik og økonomi er opgivet. Jeg er i øjeblikket igang med at terpe det emne, så ville høre om nogen kunne give mig svar på hvad græsrodsbevægelsen er, samt kvindebevægelsen og hvordan kønsrollerne er? håber nogen kan hjælpe mig. på for...