Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 19081 til 19100 af 170365
-
Diskussion
Forumindlæghvordan laver man en god diskution i ens historie opgave? med henhold til at strukture og sådanne ting? -
Soc.dem. traditionelt økonomipolitik?
ForumindlægHey er ved at skrive opgave em soc.dem.Er det rigtigt at deres traditionelle politik er/var økonomipolitik, og måske mere er ved at blive velfærdspolitik???eller er jeg helt galt på den?På forhånd tak for svarerne... -
G-7 & G-8?
ForumindlægHvad står G- 7 og G-8 landene for? -
Feudalisme
ForumindlægHvis man skulle lave en redegørelse for begrebet 'feudalisme', hvilke ting ville i så mene man skulle ind på? -
Samfundsfag
ForumindlægKan jeg fåhjælpmed det her spørgsmål 19.hvorfor er der ingen lande der udelukkende er markedsøkonomiske. -
Realøkonomi?!
ForumindlægEr der nogen der vil være så venlig at komme med en definition på begrebet realøkonomi? På forhånd tak! -
Samfundsfags indsats
ForumindlægGoddag,jeg har prøvet meget i mit Samfundsfagsår på at få en højere karakter, jeg ligger på dette tidspunkt på et 8-tal. I den første periode af året sagde hun at jeg ikke gav udtryk nok for min viden , også kaldt du er ikke aktiv nok. I anden periode svarede jeg så på enormt mange spørgsmål i ti... -
Omverdensmodel
ForumindlægHej!...Nogen som kan give mig et eksempel på Omverdensmodelen.. Bare lige hvad der indgår i den...Sidder på den anden side af jorden (end DK) og har selvfølgelig glemt min afsætningsbog, til min opgave!... Så anyone - bare lige et hurtigt svar.. TAK!!...Camilla -
Hjælper den danske ulandsbistand?
ForumindlægJeg arbejder med ulandsbistand som mit projekt her i 9.klasse. og jeg har lige et spørgsmål, hvor jeg gerne vil høre nogen andres mening end min egen. Hjælper den danske ulandsbistand? Hvorfor/hvorfor ikke? -
Hjælp til en stor opgave om samfundsfag
ForumindlægJeg skriver om momssvindel, men jeg ved ikke hvad jeg mere kan skrive om. Har skrevet meget om skat, og hvad de kan gøre for at svindlen stopper og om forskellige sager i DR. Håber nogen har noget jeg kunne bruge! :) -
Defination
ForumindlægHvad handler "Samfundet om"En defination af samfundet?- Hvad er vigtigt? -
Danmark i 50'erne - indgangsvinkel?
ForumindlægHvilken vinkel kunne man anvende i et essay om halvtredserne i dk? skal aflevere om 12 timer, så ideer ville være rart. Tak. -
Hjælp med samf.
ForumindlægJeg skal besvare en delopgave B: Protektionisme og frihandel... Nogle der kan hjælpe med den? Den er vist fra årsprøve 2005... Den er ikke lige til at hitte ud af, synes jeg... -
Tværfagligt emne?
ForumindlægHejsa! Nogen der kan komme på et emne som er tværfagligt, hvor det ene fag er matematik? -
Globalisering
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave om globalisering og jeg er nået til en opgave, hvor jeg skal forklare, hvorfor Singapoer, Irland og Schweiz ligger de 3 første på en liste over lande, som er mest globaliserede i 2005. Er der nogle der kan komme med nogle forslag til, hvad grunden kan skyldes? På forh... -
PLEASE , dansk historie
ForumindlægEr der nogle herinde der kan give mig en forklaring på hvorfor folk egentlig flyttede ud fra københavn ud til forstæderneengang i 1960'erne??? Hvorfor var det lige indvandrerene der flyttede ud til forstæderne, som så senere blev til ghettoer som bl.a. Brøndby og Tåstrup?? Kan simpelthen i... -
Den globale landsby
ForumindlægHeeej, jeg har 2 spørgsmål vedrørende den globale landsby .. Er der nogen der kan hjælpe ? :) 1. Hvad er det der menes ved den globale landsby?? 2. • Hvad betyder denne adskillelse af tid og rum for os som mennesker? Håber jeg får noget svar :D See ya!! -
Det radikale venstre
ForumindlægHej.. Jeg har en opgave, hvor jeg skal skrive om det radikale venstre. Jeg mener de tilhører residualmodellen pga. de går meget ind for det selvstændige individ osv. og jeg mener også at markedet og arbejdsgiverne er centrale, og staten er minimal. Jeg er dog ikke helt sikker, nogle forslag? Men... -
2. g opgave... emne historie
ForumindlægHejsa jeg igang med at lave min 2.g opgave om korstogene... men jeg ved ikke hvad jeg skal redegøre for... hvis i komme med nogle ideer til det... tak -
Fordele/ulemper ved at starte virksomhed
ForumindlægHej! Skal skrive stil omkring fordelene og ulemperne ved at starte egen virksomhed, og så tænkte jeg om der var nogen, som kunne hjæpe med forslag? På forhånd tak
