Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 19081 til 19100 af 152759
-
Opgave 4 Hjælp..
ForumindlægHvilke af disse forhold er ens?_____________________________________________ a. A er 20% større end B.. b. A : B er som 6 : 5.. c. B : A er som 4 : 6.. d. A svarer til 1,2 gange B.. e. A kan være 42 og B kan være 28. -
SRP om smertemedicin
ForumindlægHej :) Jeg har nu næsten skrevet SRP færdig. Jeg skriver i smertemedicin i historie og kemi, hvor kemi er hovedfaget. Er der nogle herinde, der kunne tænke sig at læse det igennem og komme med lidt kritik og sådan ? Ville blive meget glad for det. Er fint nok, hvis det bare lige er hurtigt læst... -
Nitrat
ForumindlægHej... jeg skal til eksamen i kemi C og har om udvaskning af nitrat (NO3-). Jeg skal fortælle i kemi sprog om nitrat, men sidder nu og bliver helt i tvivl om, hvad det er jeg skal komme ind på. Jeg har stillet mig selv det her spørgsmål: Ionens opbygning og egenskaber. Jeg ved at det er et s... -
HJÆLP HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle.. jeg håber I kan hjælpe mig. Jeg skriver AT i kemi og engelsk om den globale opvarmning og CO2 udslippet. I kemi tager jeg udgangspunkt i en fiktiv rejse, hvor jeg skal foretage nogle beregninger, der viser hvor meget CO2 der udslipper ved benzin og bioethanol.. Nogle der ved hvordan je... -
hf?
Forumindlæghej!!Ville lige høre om, der er nogle af jer herinde, der ved om det stadig er muligt at tage hf efter den gamle reform i landet?? er ikke så vild med, at der er kommet mere kemi og at fagene er blevet blandet sammen i nogle faggrupper. For mit vedkommende kan jeg fx. godt lide biologi og geograf... -
Tværfagligt eksamensprojekt
ForumindlægJeg bliver student til sommer og skal i den forbindelse skrive tværfagligt eksamensprojekt. Jeg har valgt at skrive i 2 fag: enten biologi og geografi eller biologi og kemi. Geografi fuldførte jeg sidste sommer, biologi og kemi er jeg færdig med til sommer. Mit spørgsmål lyder; om der ... -
Tværfagligt eksamensprojekt
ForumindlægJeg bliver student til sommer og skal i den forbindelse skrive tværfagligt eksamensprojekt. Jeg har valgt at skrive i 2 fag: enten biologi og geografi eller biologi og kemi. Geografi fuldførte jeg sidste sommer, biologi og kemi er jeg færdig med til sommer. Mit spørgsmål lyder; om der er ... -
Polyphenoler
ForumindlægJeg er ved at skrive en opgave i kemi og skal ved hjælp af nettet finde en eller flere strukturer som indgår i rødvin. Jeg har prøvet at søge men har ikke fået et godt resultat. Er der måske nogen som kender nogle gode kemi sider på nettet hvor man kan finde svaret på sådanne spørgsmål? -
Frist for eksamensspørgsmål?
ForumindlægHvad er fristende for udlevering af eksamensspørgsmål i fag som kemi C og biologi C, hvor man får alle spørgsmålene før eksamen? Sidder nu med snart kun en uge til eksamen i biologi C og har ingen spørgsmål fået, hvor vi fik dem i kemi C næsten en måned før. Kan det passe der er ingen retninglin... -
Del opgave til rapport.
ForumindlægOkay, jeg er tydligvis elendig til kemi min hjerne er ved at koge over. Min forsøgsvejledning er her: fag.svendborg-gym.dk/kemi/Vejledninger/isis/6.4%20Reduktion%20af%20kaliumpermanganat.pdf Det er afsnittet Efter øvelsen der driller. Hvordan viser jeg ved beregning at der er nok sulfitioner :P -
Vedr. eksamen
ForumindlægHej Jeg går i 3g, jeg skal snart op til mundtlige kemi, men problemet er at jeg ikke har et godt forhold til læren. Hun hader mig virkelig. Mit spørgsmål er så om man kunne tage kemi mundtlige eksamen et andet sted end på ens eget gymnasie eller man kunne sige til rektoren at man ikke vil have ... -
Eksamen
ForumindlægJeg skal op til Fysik/kemi eksamen om én uge. Har aldrig været til prøveeksamen i det før, men er ved at have rimelig godt styr på forløbet! Ellers nogen, som har nogle gode og brugelige råd vedr. Fysik/kemi eksamen 09, det kan være hvad som helst.. ' Vpigen -
Mængdeberegning
ForumindlægJeg kan lige så godt være ærlig: Kemi siger mig intet, og jeg har ikke tid til at lave mine lektier i det. Jeg vil meget gerne have at en kemi-nørd kigger på en opgave jeg har og ser om han for 100 kr kan smide et simpelt svar på dem. Opgaven er om mængdeberegning. Kontakt mig privat. Tak -
Hvilken betydning har spændingsrækken for redoxreaktioner?
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal forklare spændingsrække og fortælle, hvorfor den er vigtig i forbindelse med redox kemi. Jeg forstår nok, hvad spændingsrækken er, og hvorfor bestemte metaller vil optage og afgive elektroner, men jeg ved ikke, hvorfor dette er så vigtigt for redox ke... -
Organiske stofklasser - inspiration
ForumindlægGoddaw! Jeg skal sammen med 2 andre skrive om Organiske stofklasser i Kemi, og vi søger inspiration til nogle overskrifter vi kan lave. Projektet går ud på at lave en del af et opslag. Jeg har forresten Kemi på B niveau! Mvh Pokemans -
Eksamenspørgsmål
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet den opgave i kemi, som jeg skal op i til kemi eksamen næste uge. Er der en der vil hjælpe mig med dette spørgsmål: Gør rede for atomers generalle opbygning. Forklar hvad et molekyle er og hvilke bindingstyper, der holder atomer sammen i molekyler. Forklar ligeledes hvi... -
tjen 200 kr.
ForumindlægHej alle jer derude. Jeg har en kemi aflevering til onsdag d. 16.05.12. Vil høre om der er en som har haft kemi på b-niveau kunne være interesseret i at lave den for 200 kr. hvis nogle er interesseret kan man skrive en mail til mig og få mere info :-) God aften til jer derude :-) -
Hvor smides kemiske stoffer hen?
ForumindlægNår man i kemi har at gøre med stoffer af væske, som f.eks. ammoniakvand, hvor skal man gøre af det, når man er færdig med at bruge det? Altså, hvilke væsker smider man bare i vasken (hvis der overhovedet er nogen der smides i vasken) og hvilke smides ned i en af de tre store bøtter? For jeg ... -
Kulbrinters opbygning
ForumindlægHej. Jeg er godt klar over, at jeg er rimlig sent ude men... Altså jeg skal op i fysik/kemi eksamen (FSA) i morgen. En af de hovedemner vi kan komme op i er, Kulbrinters opbygning. Jeg har som regel rimlig godt styr på fysik/kemi. Men lige her må jeg pænt sige, at jeg er stået af. Håber v... -
Syretal
ForumindlægHej alle derude :-) Sidder og forbeder mig til eksamen i kemi.. men er kommet til nogen spørgsmål, som jeg ikke lige ved, hvordan jeg lige skal svare på.. Så håber der er nogen der kan hjælpe!! - Redegør for princippet i navngivning af kemiske forbindelser indenfor organisk kemi ...
