Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 19101 til 19120 af 43092
-
Folkedrabene i Rwanda
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med information omkring dette emne? Eller sågar har skrevet opgave om det? -
Eksamen?
ForumindlægHej allesammen Er der nogle, der kan forklare mig, hvordan tyskeksamen på B-niveau i gymnasiet foregår helt præcis? Ved godt, at man har 24 timers forberedelse, men hvor længe skal man snakke tysk med censor og lærer, osv.? På forhånd tak :) -
relgion
Forumindlæger der nogen der kan hælpe mig med denne spørgsmål • Hvilken autoritet har Bibelen i kristendommen desuden hvad man forstår ved kosmos -
Hvad er en muse?
ForumindlægHvad er en muse? de er flere gange omtalt i Iliaden. er det guder? -
morale eller budskab! VIGTIGT
ForumindlægJeg sidder med en novelle. Og jeg tænkte på om nogen ved om der, i noveller, er en morale eller et budskab? PÅ FORHÅND TAK -
HASTER: homers odysse
Forumindlæghej hvad er budskabet i homers odysse, meget vigtig! håber i kan hjælpe mig. kan ik finde dt på nettet. har prøvet alt! lyder hysterisk fordi som sagt er dt meget vigtig. tak på forhånd -
Digt
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med at analysere digtet.? Dejlige Danmark med skovklædte Kyster, blot vi var fri for hver eneste Tysker, borte er trygheden, borte er Ro, borte er Freden, Hvor Tyskerne bo. Dejlige Danmark med Køer og Grise, Alt, hvad du har, kan Tyskerne spise, Nu skal de høste, hvad d... -
Buddhisme og Platon - historisk set
ForumindlægBuddhisme opstod ca. 500-400 fvt., og Platon levede ca. 428-347 fvt. Historisk set, er det så muligt, at Platon kan have været påvirket af Siddharta Gautamas (ca. 563-483 fvt.) lære? Var der på den tid handel mellem Grækenland og Asien, eller på nogen anden måde kontakt mellem Middelhavsområdet... -
Musik på c-niveau
ForumindlægHej Jeg ville bare spørge om der er nogle, der ved, hvor dybt man går ind i faget musik, når man har det på c-niveau? -
kongemordet?
ForumindlægHej, er der nogen der kan give mig en forklaring på hvad kongemordet var og hvorfor det skete? Tak :) mvh, louise -
Hjælp mig med at skrive en novelle om flygtninge
ForumindlægPlease hjælp mig skal aflevere en novelle om flygtninge den 16/12 2016 men ved ikke lige hvordan jeg skal skrive den -
Apocalypto
ForumindlægEr der nogen, som har set filmen Apocalypto? Den er meget barsk synes jeg.. :S Mel Gibson, der har lavet filmen, er blevet kritiseret meget..men var aztekerne virkelig så hårde mod mennesker? -
femte klassesopgave
Forumindlægmin datter har en opg , Hvor mange forskellige rester kan man få når men deler med 6. hun har lavet 15 stykker hvor hun skulle dividere med 6. hjælp jeg aner ikke hvordan man gør. Pinligt måske men hjælp...... har lavet en fejl det er mat. -
Hjælp til sociologiske begreber.
ForumindlægHej Studieportalen. Er der nogen der kan komme med nogen sociologiske begreber der kan tilknyttes kønsroller og identitet? Og så forklare hvad de betyder? Tak på forhånd, og god fredag aften derude. -
ideer til tekster fra det moderne gennembrud
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive 2.g opgave. jeg vil gerne skrive om noget fra det moderne gennembrud, men kan ikke lige komme på nogle gode tekster/noveller. Jeg har kigget lidt rundt og bl.a. fundet "Et dukkehjem" af Henrik Ibsen og "idyl" af Henrik Pontoppidan. Er de gode a... -
Haster
Forumindlæghar en novelle som hedder blackout, men har et problem med tekstens nulpunkt er der en der kan fortælle mig hvad tekstens nulpunkt er ? tak på forhånd -
Danmark/Norges besættelse
ForumindlægLykkedes Hitlers Operation Weserübung? Jeg ved godt at besættelsen af danmark lykkedes uden problemer. Men hvad med besættelsen af Norge?? Jeg synes der står en del forskelligt på nettet. Nogen der kan hjælpe? -
Vurdering?!
ForumindlægHej.. Jeg sidder og skal til at skrive en opgave.. Jeg blev bare lidt i tvivl om hvordan man laver en vurdering...! Jeg skal vurdere hvorfor USA involverede sig i Golfkrigen? Altså skal jeg skrive de argumenter for hvorfor USA blandede sig? og hvad mere? Håber I kan hjælpe... -
Hjælp tak :)
ForumindlægHej jeg er ved at lave en opgave. og kan simplethen ikke komme udenom hvad kultursammenstød er... hjælp tak -
romantisme og barokken
Forumindlæghej er der nogen der har notater om romantismen og barokken periode, eller hvor kan man finde den i studieportal. for jeg har nemlig prøvet at søge her i studieportalen men der kom ikke noget frem. ville det være rigtig godt hvis i gad og hjælpe mig
