Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19121 til 19140 af 27764
  • Danskopgaven: Naja marie Aidt: Er verden lille

    Forumindlæg
    HeJ.. Jeg søger hjælp til historien "Er verden lille". Jeg skal skrive en analyse af den, og er sådan set gået i stå midt i side 2. Er der nogle der har nogle gode guldkorn, så vil jeg meget gerne høre dem.:)På forhånd tak!
  • venelite- hjæælp !

    Forumindlæg
    Hej. Er der er evt nogen som har analyseret folkevisen ''venelite'' som kan fortælle mig hvad '' Tiril liril lilil haugjen min og de leged' så let gennem lunden.'' kunne betyde? På forhånd tak
  • Genetik (rettelse)

    Forumindlæg
    HeyJeg er igang med en opgave om Mendels 2.lov. Det er en analyse krydsning...Vil nogen rette den, når den er færdig? Altså i aften.Jeg vil nemlig vide om mine "argumentationer" holder og om jeg har brugt fagudtrykkene rigtigt.På forhånd mange tak
  • Hjælp til Musik og Historie

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive i min SRP om protest sange under vietnamkrigen... Tænkte på at analysere nogle bob dylan numre - så hvis nogen af jer har skrevet sådan en opgave, ville det hjælpe mig meget at se den.
  • Proteinbestemmelse i øl

    Forumindlæg
    Hej, er i gang med at brygge en øl i proces/levnedsmiddel HTX - i den forbindelse ville jeg gerne lave en proteinbestemmelse i min færdige øl, har imidlertid ikke kunne finde nogen analyse der kunne hjælpe mig - har i nogen ideer??
  • Analysemodel

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har forgæves ledt efter en oversigt over tekst analyse på engelsk. Altså med de forskellige termer oversat til engelsk. Jeg skal til skriftlig eksamen og ville gerne have sådan en med, håber der er nogle der kan hjælpe mig eller ved hvor man kan finde en henne. På forhånd tak:)
  • Kortfilm - hvad er budskabet?

    Forumindlæg
    På filmstriben.dk, er der en film, der hedder "eat shit and die", og vi skulle analysere den. Det eneste jeg mangler nu, er budskabet, og ærlig talt, jeg er lost. Hvis der er nogen, der har set den før, vil I så ikke lige vil fortælle mig, hvad buskabet er? På forhånd tak :)
  • Vurdering af engelsk A - Eksamens stil

    Forumindlæg
    Hej alle. Håber nogle vil bruge tid og prøve at vurdere hvad der er godt og dårligt ved min sidste stil i engelsk, nemlig eksamens stilen. A short story skulle analyseres og fortolkes og derefter diskuteres med inddragelse af 2 eller flere tekster fra bilaget. Mange tak :)
  • Diskursanalyse

    Forumindlæg
    Er der nogle der ved om diskursanalysen hører under humaniora fakulteten? Eller om den er et en selvstændig del af en sproglig analyse?. Jeg gør mig nemlig brug af en diskursanalyse i dansk, hvor jeg fokuserer på retorik etc. David :)
  • Perspektivering til perioden hjæælp!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med en analyse af en folkevise og tilsidst skal jeg perspektiverer til perioden. Altså 1200-1400 tallet. Er der nogen som kan hjælpe mig med hvad jeg kan komme ind på?? Håber nogen kan hjælpe
  • Hjælp til Metafoer

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at analysere et digt fra 1955, men der er to metafoer jeg ikke helt kan forklare hvad betyder: "Hans nøgne ansigt" & "skygge over panden", er der nogen der kan hjælpe?
  • Haster: metode

    Forumindlæg
    Jeg er igang med mit endelige AT, og skal til mdt eksamen i morgen. Men er løbet ind i lidt problemer med mit danskfaglig metode område. Jeg har analyseret nogle reklamer, dvs. analysemetoden. men hva mere er der og sige??? De humanistiske metoder???
  • Haster

    Forumindlæg
    hej!.. jeg sidder og laver en dansk opgave og jeg skal analysere ''i Danmark er jeg født''. , men som andre , kan jeg ikke finde ud af digte!.. Er der er nogen, der er gemte notater, som ville hjælpe mig?..
  • Peter plys

    Forumindlæg
    Hey..Jeg sidder her med et stort problem. skal analysere Peter plys af Klaus rifbjergMen aner ikke hvordan jeg skal komme i gang? nogen som evt har læst den , og vil hjælpe mig på vej? ved godt der ligger en opg her inde, men ja skal ikke bruge en opgave, mere hjælp til at komme i gang!
  • Realisme

    Forumindlæg
    hey ville lige høre om der er nogle der har læst en af følgende tekster, og skrevet en analyse af dem muligvis?1. M.A.Nexø : Las Cigarreras, 19032. J. Smærup Sørensen : Som de sidste hallucinationer, 19763. Jan Søndergaard: Den tredje, hver månede. 2000
  • Efterlysning af religions fagbegreber på c-niveau HF

    Forumindlæg
    Jeg skriver eksamens projekt og har uheldigvis forlagt alle mine noter. Jeg skal analysere en kildetekst religions fagligt Jeg skal bruge begreber som emic/etic - virkeligsopfattelse - mennskesyn osv. Håber der er nogen der kan hjælpe!! På forhånd tak.
  • Hjælp, - gruppe, som har svært ved at komme igang med vores Geografirapport.

    Forumindlæg
    Vi skal skrive en rapport om; Vulkan, dannelsen af Andesbjergene - og hvilken effekt det har på befolkningen. - Rapporten skal følge dét nedenfor: Indledning Hypotese Materiale Teori Analyse Diskussion Konklusion Litteraturliste Bilag - Tak på forhånd.
  • AT - Samfundsfaglig metode i historie

    Forumindlæg
    Hej Alle! Tænkte på om der er nogle der har styr på denne metode? Jeg har bl.a. analyseret grafer og statistikker og er lige i tvivl om jeg har anvendt de rigtige metoder. Jeg har anvendt den induktive og kvantitative metode. Håber du kan hjælpe?
  • TÆNK NYT - NYKREDIT

    Forumindlæg
    Hejsa,Ville lige høre, om der er nogle af jer som har analyseret eller måske har nogle gode ideer til Nykredits nye reklamekampagne, "Tænk nyt". Den hvor Lars Brygmann er med, er jeg rigtig interesseret i. I må meget gerne komme med noget feedback på den. På forhånd tak.
  • "forestillingen om et ukompliceret liv med en mand".

    Forumindlæg
    Er der nogen der har læst bogen? og eventuelt har nogle facts om bogen og Helle Helle? Jeg skal op i den til eksamen og jeg mangler virkelig hjælp til nogle facts og noget analyse til den bog. er der nogen der kan hjælpe mig?