Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 19121 til 19140 af 27855
  • racehygiejne bio/hi

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har valgt at skrive om racehygiejne i fagene Biologi og Historie. Der vil være fokus på racehygiejne i Danmark i perioden 1920-1956, derfor vil jeg gerne have lidt litteratur, ideer osv til mit emne, håber at folk kan hjælp. Mvh Dan
  • Kommunisme

    Forumindlæg
    Jeg tænke om der var en der gad læse mit stikordsoplæg om kommunisme igennem. Det er lavet ud fra tre sider, som omhandler kommunisme i De europæiske ideers historie på forhånd tak Link: http://peecee.dk/?id=81969
  • Hjælp - det haster lidt.

    Forumindlæg
    Hej, jeg ville bare hører om nogen kunne hjælpe mig. Jeg skal skrive om tre forskellige medie former, som har udtrykte sig forskelliget om en handling. Jeg vil simpelthen ikke hvilken historie / handling jeg skal tage, og hvordan jeg skal skrive en rapport om det. - Håber nogen kan hjælpe. tak...
  • hvordan laver man en analyse i historieopgaven?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med at skrive HO - historieopgaven i HF. Jeg har valgt emnet folkedrabet i rwanda. Jeg har lavet det redegørende spørgsmål, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lave det analyserende i en historie opgave. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe
  • Sædelighedsfejden

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder lige med min dansk/historie opgave. Jeg har om kvindernes rolle, og derfor også om sædelighedsfejen. Men mit problem er, at jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvad fejden sluttede med? Håber der er nogle der kan hjælpe.
  • Hjælp til problemformulering. HASTER

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en dansk/historie-opgave om det moderne gennembrud og impressionimen. Jeg vil gerne analysere to noveller af Herman Bang eller en af Herman Bang og en af Georg Brandes. Hvordan fikser jeg en problemformulering? Er der nogen der kan hjælpe mig?
  • HJÆLP til problemformuleringer

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til at skrive dansk-historie opgave i min læseferie, men mangler egentligt nogle problemformulering ift. de taksonomiske niveauer (redegørende, analyserende og diskuterende). Mit område er AMERIKANISERING. Håber jeg kan få noget hjælp! Tak på forhånd.
  • Tankerne bag grundloven?

    Forumindlæg
    Er ved at skrive fsa i historie. Jeg har trukker "Danmark" og har valgt grundloven. Jeg vil derfor gerne spørge Jer om, hvad I synes tankerne bag grundloven er i dag? Det vil være til stor hjælp, hvis i gider at svare
  • HJÆLP! !!

    Forumindlæg
    jeg har virkelig brug for hjælp! jeg skal have nogle ideer til en problemstilling hvor jeg bruger historie og biologi!! Emnet er antibiotika eller antibiotika ressistens. nogle ideer :O! Kan bare ikke finde nogle gode historiske begivenheder der omhandler antibiotika eller ressistensen?
  • Netto og Fakta

    Forumindlæg
    Er i gang med at skrive min SSO lige i øjeblikket, og har valgt at skrive om Jan Sonnergaards "Netto og Fakta". Jeg er blevet lidt i tvivl om lejlighedens egentlige funktion i historien, og ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig der?? på forhånd tak
  • naja marie aidt, realisme

    Forumindlæg
    hej. Jeg skriver dansk/historie opgave, og skal analysere og fotolke naja marie Aidts noveller, En kærlighedshistorie og som englene flyver, med SÆRLIGT fokus på realisme. hvad kan man sige om den realisme hun skriver i? - jeg er i det hele taget kommet lidt på bar bund:-( hjælp.
  • Hvorfor var Nationalisme en vigtig del af Danmarks udvikling?

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen. Jeg skal skrive DHO og vil gerne hører om i har nogle gode ideer til hvordan jeg kan finde frem til at Hvorfor var Nationalisme en vigtig del af Danmarks udvikling? Det skal lige siges at jeg har valgt at skrive i Historie kun
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Jeg skriver 3.gs opgave om Euclid. I historie delen skal jeg komme ind på den samfundsmæssigudvikling i Antikken Grækenland. Jeg skal givee et bud i hvilke bystatsformer videnskaben havde de bedste muligher og hvorfor???? Håber der er nogen der kan hjælpe..
  • koppen i sneen

    Forumindlæg
    Hej.. I næste uge, altså uge 50. skal jeg op i terminsprøver.. og jeg trak tekster af klaus rifbjerg og valgte den der hedder koppen i sneen. så jeg ville hører og der er nogen som der ligger inde med en analyse af den, da jeg er lidt forvirret over historien også kan jeg se om det er rigtigt. :)
  • Den spanske borgerkrig

    Forumindlæg
    Hej jeg har historie opgave om den spanske borgerkrig. I mit sidste spørgsmål skal jeg vurderer hvilke årsager der var til Franco´s sejr og hvilke konsekvenser borgerkrigen havde.. har lidt problemer med det, så håber der nogen der kan hjælpe :)
  • Historiske metoder HASTER

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at skrive metodeafsnit i AT med fagkombinationen Matematik og Historie, og min gruppe og jeg har ikke brugt matematiske metoder. Nogen der har ideer til hvilke historiske metoder man kan have brugt ud over kildekritik?
  • Pest

    Forumindlæg
    Hej har fagene Biologi A og historie A har valgt emnet pest og mennesker, men ved ikke hvad sammenhængen er til overemnen "mennesket forhold til naturen" En sød sjæl der kan koble de to ting sammen? :(((
  • Kvinder

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med min dansk-historie opgave, som handler om det moderne gennembrud. Men jeg kan desværre ikke finde nogle hjemmesider, hvor man kan finde ud af, hvilke vilkår det moderne gennembruds kvinder havde. Er der nogle der kender til nogle hjemmesider? Tak på forhånd :D
  • Nordkraft

    Forumindlæg
    Hej. Vil bare høre om der var nogen der havde noget info om de sange citater og det citat der bliver brugt før romanens start og mellem de forskellige dele af historien? ville være en kææmpe hjælp! en evt. analyse af disse ville være genialt gode :) tak!
  • AKUT HJÆLP!! Spørgsmål om 'vandreren' af Pontoppidan.

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg håber I har tid til at hjælpe mig med et spørgsmål til novellen 'Vandreren' af Henrik Pontoppidan. Jeg tænkte på om der er nogen der ved om enten berettermodellen eller 3-akter-modellen passer på historien? På forhånd tak!! Hilsen Julie.