Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 19141 til 19160 af 34803
  • Reaktionsskema

    Forumindlæg
    Hej kan I kemi eksperter hjælpe mig :) afstem følgende reaktionsskemaer 1. CH4+H20 --> CO + H2 2. NH3+O2 --> NO + H2O
  • fremstilling af sukker.

    Forumindlæg
    Hej SP. jeg har lavet et forsøg i kemi, hvor jeg skal fremstille sukker fra en sukkerroe, men ved ikke hvordan jeg skal sammenhold sukkerprocenten ved udbytteberegning med sukkerprocent? nogen der kan hjælpe?
  • opvarmning af NaHCO3

    Forumindlæg
    heej folkens jeg sidder med en kemi rapport om opvarmning af natriumhydrogencarbonat massen af reststoffet er 0,995g det jeg vil finde ud af er, hvordan finder jeg ud af hvilket slags stof der er tilbage?
  • Hvad undrer du dig over?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg vil gerne hører om hvad I undrer jer over, det må ikke handle om alt.... Det skal hører til/passe til fysik og kemiens verden ;-) Så bare skriv løs! Hvad undrer I jer over????
  • Syre-base

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med at løse to kemi-opgaver. Håber der er nogen der vil hjælpe: -Opskriv reaktionsskemaet for reaktionen mellem eddikesyremolekyler og hydroxidioner -Hvad sker der, når man blander en salpetersyreopløsning og en natriumhydroxidopløsning? Tak på forhånd!
  • hjælp angiv rumlige opbygning af O atomet i molekylet?

    Forumindlæg
    Hvordan pokker finder jeg ud af den rumlige opbygning af O atomet I hydrogenperoxid molekylet. Fatter bare slet ikke en meter og er mega dårlig til kemi. Så det skal nok skæres ud i pap ??
  • Forbredelse hjælp

    Forumindlæg
    Hej er der nogen som har tideligere eksamensæt fra: Bioteknologi A Dansk A HTX Matematik A HTX Kemi A HTX Det ville være et stor hjælp På forhånd tak. Det kunne være dejligt hvis det var fra 2015 eller 2016
  • Tyngdekraft og Massetiltrækning

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg er igang med en fysik og kemi opgave. Jeg kan dog ikke helt forstå hvad forskellen på tyngdekraft og massetiltrækning er? og kan det forklares til en 8. klasse elev;) mvh. Stine
  • trivialnavne

    Forumindlæg
    Hej .. Har fået det kemi digt hvor jeg skal oversætte til normalt dansk ;) Men jeg mangler lige et par trivialnavne på et par stykker : Al3O3 Na3SbS4 * 9H2O NaOH
  • lektiehjælp søges..!

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg er en pige, der går i 3.g og har brug for lektiehjælp til bla matematik og kemi. Er der nogle der er interesseret, eller ved hvordan jeg kan finde en, så skriv venligst privat!! På forhånd tak.
  • Optagelsesprøve!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart til optagelsesprøve på en HTX og ved jeg skal op i skriftlig fysik kemi. Er der nogle der har erfaring med det, eller kan forklare mig hvordan det foregår, eller fortælle mig Hvad jeg burde øve mig på. På forhånd tak.
  • Optagelsesprøve!!!!!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart til optagelsesprøve på en HTX og ved jeg skal op i skriftlig fysik kemi. Er der nogle der har erfaring med det, eller kan forklare mig hvordan det foregår, eller fortælle mig Hvad jeg burde øve mig på. På forhånd tak.
  • Rapport om styrkeeksponenterne for chlorethansyrer

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg vil spørge om der er nogen der har lavet en rapport som omhandlede om styrkeeksponenterne for chlorethansyrer kemi b niveau. Har brug for hjælp håber nogle kan hjælpe
  • Spørgsmål om skriftlig prøve

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal lave en skriftlig fysik/kemi prøve i morgen - Min lærer har sagt at den er fra december 2016. Er der nogen som har prøven eller ved hvad den handler om?
  • Spørgsmål om skriftlig prøve

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal lave en skriftlig fysik/kemi prøve i morgen - Min lærer har sagt at den er fra december 2016. Er der nogen som har prøven eller ved hvad den handler om?
  • Kemiske beregninger

    Forumindlæg
    Jeg sidder fast i en opgave i kemi. Jeg har besvaret a, men kan simpelt hen ikke finde ud af hvordan jeg skal løse b og c, en der kan hjælpe mig? (vedhæftet billede)
  • lektier-hjælp!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er en pige, der går i 2.g og har brug for lektiehjælp til kemi eller fysik (b-niveau). Jeg bor tæt på Aabenraa. Er du interesseret eller ved hvordan jeg kan finde en, så skrive venligst til mig. Tak.
  • Alkohol - forbrænding - forsøg

    Forumindlæg
    hey, jeg har en slags '' prøvekesamen '' i fysik/kemi. det vil være en hjælp hvis i måske kunne komme med forsøg jeg kunne lave og evt. nogle links, hvor der står hvordan man laver dem :)
  • Spændingsrækken sammenhæng

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til kemi eksamen og er ved at forberede mig på et spørgsmål hvor man skal komme ind på: atomets opbygning, oktetreglen og det periodiske system. I hvilken sammenhæng med dette kan jeg inddrage en øvelse om spændingsrækken?
  • Fosfolipid

    Forumindlæg
    Hej Jeg har desperat brug for hjælp til kemi delen af min evalueringsopgave. Jeg skal forklare fosfolipider, ud fra denne figur Jeg mangler hjælp til at forklare strukturformlen? På forhånd tusinde mange gange tak