Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19161 til 19180 af 27764
-
Hjælp til SRP
ForumindlægHejsa derude. Jeg skriver om identitetsdannelse i fagende Samfundsfag A og Dansk A. I forbindelse med dette skal jeg lave en analyse og fortolkning af romanen af Benn Q. Holms "Hafnia Punkt". Kunne godt bruge lidt hjælp til dette. -
Skemaer?
ForumindlægHejsa.Jeg skal op til eksamen imorgen i dansk, og min lærer har ikke været så god til at give os analyse skemaer. Så er der nogle af jer der har nogle skemaer om hvordan man griber disse emner an :romantikkenkrimilitteraturpsykologinyeste tidmassekomunikationHåber i kan hjælpe! -
Samfundsfaglige metoder
ForumindlægJeg skriver i historie, som i dette tilfælde er samfundsfagligt. Er ikke sikker på, om hvordan jeg skal analysere min kilde, når historie er samfundsfagligt? SKAL der være samfundsfaglige teorier og modeller eller kan man nøjes med at snakke om, hvad denne kilde gør for samfundet e.l? -
Fakta og fiktionskoder
ForumindlægHej Alle Jeg sider lige og har et problem med at finde ud af hvad fakta- og fiktionskoder er for noget. Jeg er ved at analysere breve fra de danske udvandrere til Amerika, men jeg kan kun finde noget om de koder i forhold til dokumentarer og film. Håber nogen kan hjælpe -
Kildekritik
ForumindlægJeg skal lave en kildekritisk analyse af Christian IV's reces fra 1643. Er nået til at skulle forklare om kilden er subjektiv eller objektiv og er lidt i tvivl, for reglerne er jo i hans egen interesse, men også i folkets interesse? -
Dansk eksamen..
ForumindlægHej alle.Jeg skal til eksamen på onsdag, hvor jeg også blir student:D, og jeg ville høre om der var nogen, der kendte nogle gode hjemmesider, hvor man kunne læse lidt om diverse forfatterer, og få nogle gode værktøjer til analyse af en tekst.På forhånd tak. -
Makroøkonomisk cyklus
ForumindlægHej. Er der nogle som ved, hvilken økonomisk cyklus som er den rette for Mexico? Landet har før været i recession. Men min vurdering er nu, at de er i balance. Men hjælp gerne! Jeg har analyseret de makroøkonomiske nøgletal, men uden at blive klogere. -
engelsk c. Philips Dick "human is"
ForumindlægHej. er der nogen der har læst "Human is" af Philips Dick og som kan hjælpe mig med at par spørgsmål jeg har, eller hvis i ligger med en analyse af den ville det være en fantatsisk hjælp. sidder og er i nød her alt hjælp tages imod med en kyshånd -
Darwin - Talepapir
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med AT-tale papir til Darwin i religion og bilogi? - så må de gerne oploade det! Det tror jeg vi er mange der ville sætte pris på :) analyse, fortolkning og perspektivering af 1. skabelsesberetning, hvad er vigtigt at have med? -
Inflation
ForumindlægJeg er igang med at skrive SRP og er igang med en makroøkonomisk landanalyse af Syrien. Jeg er nu nået til at analysere på inflationen, men i følge trading economics har Syrien en nuværende inflation på hele 39 procent. Er der nogen der har et bud på hvordan og hvorfor den er så høj? -
Eventyr
ForumindlægJeg har et lille problem her. Jeg skal analysere et eventyr og som det første skal man jo først beskrive om det er kunsteventyr eller et folkeeventyr, men jeg kan ikke huske hvad der betegner det ene og det andet. eventyret er desuden nattergalen som jo formentlig er et folkeeventyr -
Acetylsalicylsyre
ForumindlægHej! Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal analysere acetylsaicylsyres kemiske egenskaber, fokus er opløseligheden og optagelsen i kroppen. Jeg kan desværre ikke finde så meget på nettet, hvor det står.. Er der en som vil hjælpe eller har noget liggende? Vil blive super glad. -
SRP - Genetisk evolution
ForumindlægHej, har fået et spørgsmål der hedder "på baggrund af ovenstående ønskes en analyse og diskussion af forudsætninger og antagelser af "det molekylære ur" til opstilling af fylogenetiske træer", hvordan skal man lige gribe sådan en fætter an? -
Synopseopbygnig
ForumindlægHej. Vi skal lave en synopse, for at prøve det inden afgangseksamen her til sommer, og jeg kan ikke huske hvad man skal have med i fremlæggelsen.. Ved at der skal være præsentation, disposition, analyse og oplæsning. Skal der være mere i? Mvh. Mie-Louise (: -
Forskel på blå toner i en dur og mol.
ForumindlægHej, jeg er i gang med skrive SRP i musik. Her skal jeg analysere en bluessang, som bliver spillet i Em og det undrede mig, om de blå toner i en mol, adskiller sig fra dur, eller det stadig det sænkede 3. og 7. trin? -
læse og så respons
Forumindlægnogen der vil være så behjælpelige at læse den her lille analyse af eventyret tom tit tot. det er ikke meningen at i skal rette alle de fejl der er , self må man godt rette hvis jeg har lavet nogle helt basale eller dumme fejl. men ellers så giv bare respons. -
Hjælp til SS=
ForumindlægJeg er i gang med min sso opgave om social arv Og kunne godt bruge lidt hjæp til at forklare begrebet social arv og i analysen undersøg hvilken andre faktor, der kan have betydning for unges uddannelse i det semoderne samfund... -
De Hvide Mænd
ForumindlægLaver en analyse af "De Hvide Mænd" af Kenneth Bøgh Andersen. Sidder og spekulerer over hvordan de egentligt kom til magten, ved godt de er der pga overbefolkning, men får man at vide hvordan de kom til magten og hvorfor overbefolkning er grunden til at de styrer? Mvh Camilla :) -
Kulturimperialisme
ForumindlægHej hej,Jeg ville høre om der var nogen der kunne give mig et input. JEg skal finde nogle videor/tv-indslag hvor jeg kan vise kulturimperialisme. Eller evt. noget helt andet. Bare noget der kan analyseres på.Vh. Rasmus -
HAVMANDEN
ForumindlægHej! Nu når jeg har jeres opmærksomhed. Jeg har snart prøve og en af de tekster der er blevet opgivet er: folkevisen "havmanden" Dette leder mig så ind på spørgsmålet...Er der nogen der ligger inde med nogle notater,analyser eller guldkorn??? På forhånd tak!
