Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 19161 til 19180 af 43092
-
Fukuyama
ForumindlægHej :-) Hvad er Fukyamas tilgang i forhold til globalisering? På forhånd tak! ;-) -
prøve eksamen!!
Forumindlæghej alle jer derude! :) jeg skal til prøve eksamen imorgen og jeg skal op i en novelle ('uro i forstæderne' af Leif Panduro) jeg har ikke fået særlig lang tid til forberedelse, så min lærer forventer ikke særlig meget.. jeg skal analysere, fortolke og hvis jeg kan så perspektivere :) jeg... -
HASTER: radiosender/modtager??!!!
ForumindlægHej, er der nogen, der kan forklare mig præcis hvad radiosender og modtager er - altså hvordan virker den??? plzz haster -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i 9. klasse afgangsprøven om en uge i dansk, og jeg har om Skyggen af H.C. Andersen ;-) Nogle der kan forklare mig hvordan jeg kan bruge aktantmodellen i forhold til den? Altså hvem er giver osv.? -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej alle sammen Jeg har virkelig brug for hjælp til at lave min DHO som i mange ved hvad det er.. Jeg har vaglt Dansk og her har jeg fået en problemformulering der ser sådan ud ''Redgør for kvindernes position i det moderne gennembrud, og hvordan hendes sociale, familiære og arbejds... -
nogen der gik i 9. sidste år?
Forumindlæghej er der nogen der kan hjæpe som gik i 9 klasse sidste år? jeg skal op til terminsprøve på mandag er der nogen der kan sige mig lidt om valgmulighederne i dansk? -
HJÆLP!!!
Forumindlæghej, jeg går i 9. klasse og skal snart op til eksamen.. jeg skal selvføgelig skrive en synopse.. Jeg har trukket ; " At være anderledes"... Jeg leder efter en god og spændende tekst, noget der har med daglig dagen at gøre.. -jeg ville helst ikke have tekster med seksualitet, det intrers... -
Tysk eksamen - haster!
ForumindlægHej. Jeg har trukket teksten "Oya" på b-niveau stx, men sidder nu og er lidt i tvivl. Hvad forventer lærer samt censor at jeg har med i min analyse? Er helt på bar bund - er det sådan noget med lidt karakterisering af personerne og hvilken tid det foregår i, eller hvad? :) Mvh. Maja -
Moderne omskriv af den grimme ælling.
ForumindlægHejsa Noget der har noget liggende som nogelunde er det samme som sker i den grimme ælling eller nogen der har en ide til at hvad jeg skal skrive.. -
Vestas
ForumindlægHey, Skal fremlægge kort om vestas generalt på 6-7 minutter. En der har en gode råde evt kan give et kort resume af virksomheden. :D HAStEEEEEEEEERRRRRRRRR !!!!!!! -
HJÆLP! Opg om Jerusalem, mangler hjælp
ForumindlægHej Studie-portalen jeg skal skrive en opgave om hvordan det kan være at Jerusalem kan blive ved med at være centrum for religiøse krige og konflikter, der skal inddrages noget helt tilbage fra tidernes morgen :/ Min problemstilling: Byen Jerusalem har været centrum for religiøse krige siden tid... -
Tabernarren (Essay)
ForumindlægHej! Jeg har fået en stil for. Jeg kan enten vælge i mellem et Essay og en Novelle, jeg har tænkt mig at vælge et Essay, for min lærer har sagt at det er lettere at lave. Jeg ved ikke lige helt om det passer men never mind. Der står følgende: Skriv et essay, hvor du reflektere over teksten Tabern... -
1. Spørgsmål om Den Cubanske revolution.
ForumindlægEr der nogen, der ved - Hvad der udløste Den cubanske revolution? -
Jerusalem
ForumindlægHej Studie portalen :) Jeg er i gang med en opgave om Jerusalem. og undre mig over om hvordan at Jerusalem kan blive ved med at være centrum for religiøse krige? hvordan kan det være? nogen der har lidt styr på emnet og kan hjælpe mig? -
idealistisk teori
ForumindlægHvad er en idealistisk teori? Opgaven går på at argumentere ud fra idealistisk teori for et udsagn. -
spørgsmål
Forumindlægmiljøet og tid i askepot? plzz hjælp -
Fortolkning af billede...
ForumindlægHej jeg har et maleri og min opgave lyder: giv din fortolkning af billedet... Hvordan gør man? Er der nogle bestemte punkter at følge eller skal jeg bare skrive om de tanker og følelser, som billedet sætter igang i mig?? PÅ forhånd tak -
eksport i 1800 tallet
ForumindlægHej:) Nogle der kan bekræfte, at korn var den vigtigste eksportvare i DK i 1814-1850? og evt. kan sige mig hvor jeg kan finde kilder på det? Tak :) -
Det moderne og folkelige gennembrud forskel?
ForumindlægHej :) - Jeg skal op i mundtlig dansk imorgen, og jeg har fået afvide at jeg skal kende forskellen på det moderne og folkelige gennembrud?? Jeg har ingen ide om hvad forskel der er på dem. Så kan i hjælpe mig?:) -
DIO - spørgsmål ang. faglige metoder
ForumindlægHej! jeg skal inden længe til DIO-eksamen, hvor jeg skal gå ud fra den opgave jeg har skrevet tidligere på året. Jeg er dog blevet i tvivl om nogle ting: - Indgår "de samfundsøkonomiske mål" under en faglig metode i IØ? - Indgår det at være kildekritisk, også ind under en faglig met...
