Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 19161 til 19180 af 27855
-
raketforsøg?
Forumindlæghej. jeg er i gang med mit studieretningsprojekt i fysik og historie, og skriver om rumkapløbet mellem sovjet og USA. er der nogen herinde som kan komme med et forslag på et forsøg som kan supplere til teorierne bag en rumraket? på forhånd tak -
Glansbilleder
Forumindlæghej .. jeg har lavet en analyse af novellen glansbilleder og er nu kommet til det punkt hvor jeg skal perspektivere til andre historier. har i lavet det før ser jeg gerne at i skriver til hvilken i har perspektiveret til og gerne giver eksempel? -
AT-synopsis problemstilling
ForumindlægHej allesammen! Jeg har valgt at skrive om GENSPLEJSNING i fagene biologi og historie, men jeg synes, det er svært at skrive en god "one-liner"-problemformulering? Håber nogen kan hjælpe/inspirere. Mvh. Ove -
DIO, valg af emne
ForumindlægJeg skal i dag vælge fag til DIO, har tænkt mig at vælge engelsk og historie. Vil måske vælge nordirland, og konflikten som emne. Hvis i har nogle gode ideer til emner, så er i meget velkomne til at "kaste" dem på bordet her. Alt inspiration er velkommen -
DIO-haster
ForumindlægJeg har brug for jeres hjælp. Jeg skal skrive en rapport snart, og skal derfor have lavet en problemformulering. Fagkombination er: Dansk og historie Mit emnevalg er: Internationale reklmer. En der kan hjælpe mig med at lave en god problemformulering. Mvh Maja -
DIO-haster
ForumindlægJeg har brug for jeres hjælp. Jeg skal skrive en rapport snart, og skal derfor have lavet en problemformulering. Fagkombination er: Dansk og historie Mit emnevalg er: Internationale reklmer. En der kan hjælpe mig med at lave en god problemformulering. Mvh Maja -
Opgave om antibiotika - er BLANK!
ForumindlægHey hvis der er nogen der kan komme med nogle gode ideer til en synopsis omkring antibiotika er de meget velkomne, fordi jeg er simpelthen BLANK! Jeg skriver i historie og biologi. Altså den her AT eksamen er sku da en joke, ikk nok med det, de har også afskaffet den til næste år.... -
Frøken Caja af Herman Bang
ForumindlægHeej (; Jeg skal skrive en analyse af Herman Bangs "Frøken Caja" i min dansk/historie opgave Er der nogen af jer, som har nogle gode noter eller evt en analyse af novellen? ;) -
HJÆLP Essay historisk filmfortælling
ForumindlægHej jeg skal lave et essay om den historiske filfortælling udfra en artikel der handler om at historiske film, ofte bliver klicher, og at det giver et forvrænget billede af historien? har nogle tips til hvad jeg kan komme ind på, hvordan jeg skal starte?? -
AT: naturvidenskabelig metode?
ForumindlægHejsa! Jeg skal til AT-årsprøve i morgen i fysik og historie, og skal kunne forklare noget om den naturvidenskabelige formel (Virkelighed --> model og data --> hypotese). Jeg forstår bare ikke helt, hvad der menes med den :) Håber nogen kan hjælpe mig! -
im wald von Czerwany dwor-spørgsmål
Forumindlæghej. har en tysk aflevering for som handeler om nogl sørgsmål til im wald von Czerwany dwor, skrevet af Arno surminski. nogle der har læst den? har nemlig lidt svært ved nogle af spørgsmålene. historien er i bla. bogen vorwärtsträumen. :) -
Så og andre ting
ForumindlægHvad er ordet "så"?, altså ligesom der er verber, adjektiver osv osv.. hvad er "så" for noget. Det var en ting. Hedder det noget specielt hvis forfatteren i en historie ikke svarer på de forskellige spørgsmål, men overlader det til læseren at tænke på svar til spørgsmålene. -
Siger man 'De' til lærerne i USA?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en dansk historie, der foregår i USA, og så kunne jeg godt tænke mig at vide om, man sagde 'du' eller 'De' til sin lærer. Det hedder jo det samme på engelsk, så jeg er lidt usikker. Tak på forhånd! -
1 G opgave
ForumindlægHey! Jeg skal skrive en 1.G's opgave, Dansk/Historie, jeg har valgt dansk, men jeg kunne godt tænke mig at høre jer, om i kender en super god roman, som ville være genial og lave en analyse udfra? Mange Hilsner Nathalie :) -
Catalonien
ForumindlægHey! :D Jeg står og har AT-forløb om Catalonien, og skal derfor bruge noget baggrundsviden om Catalonien historie, derfor ville det være perfekt hvis der var nogen der sad inde med et Catalonien-kompendium e.lign. Andre troværdige kilder på netter vil også kunne bruges !! Takker på forhånd for h... -
Manglende emne
Forumindlæghej... Jeg skal til at skrive en synopsis i AT Jeg syntes bare ikke jeg kan finde et ordenligt emne Skal skrive om Videnskab og ansvar i et naturvidenskabeligt fag og en humanistisk.. har fagene: Kemi, Fysik og: Dansk, Historie nogle der har nogle kreative og gode ideer? -
Eksamensprojekt HF
ForumindlægHej, jeg skal vælge emne til EksamensProjekt på HF. Jeg vil gerne skrive i historie og religion, men jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal skrive om, er der nogle, som har nogle idéer til emne? - Er åben overfor alt :) På forhånd tak. Mvh. Ida -
terrorisme problemformulering
ForumindlægHej :). Om et par uger har vi et projekt om terrorisme i ks-fag (samfund , religion og historie). Vi skal finde problemformulering om terrorisme. Har I nogle forslag hvad problemformulering kan være?:-). Det vil være en stor hjælp.. -
Sukkersyge
Forumindlæghej jeg skal skrive en opgave om sukkersyge, og jeg vil begynde med at hvordan den blev opfandt. men kunne ikke finde noget der er tydeligt nok. kun dette link: http://www.netpatient.dk/IDDM.htm kan I give mig lidt ekstre oplysning om sukkersyges historie? mange tak -
hjælp- romantikken
ForumindlægHej.:) jeg skal lave at opgave om romantikken, nogen som har gode råd omkring det? nogen som har en opgave liggende,eller ved en masse om det, i fagene billedkunst, dansk og historie. alt hjælp ønskes :) knus mig
