Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 1901 til 1920 af 3925
  • Mundtlig afgangsprøve! HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har fået til opgave at forklare noget om kendetegnene ved en novelle skrevet i 1990´erne, og så noget om hvad perioden i 90´erne hed :) Men jeg er helt blank, så håber i kan hjælpe mig Tak på forhånd.
  • abstract !!

    Forumindlæg
    hej jeg ved ikke hvordan jeg skal opbygge min abstract til min sro da opgaven for det meste omhandler ekspotiel udvikling og kulstof 14 metoder hjælp mig ud
  • SSO-opgaver om 1984?

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive om George Orwells 1984,og vil gerne høre hvordan opgaveformuleringen fra læreren evntuelt kunne lyde. Så hvis der er nogen der har skrevet SSO om den, vil I så ikke skrive hvordan opgavetitlen lød?
  • Afslutning

    Forumindlæg
    Er der nogen der har en model for hvad en afslutning skal indeholde? Altså ligesom at en indledning skal indeholde, forfatter, årstal, appetitvækker osv. Hjælp søges hurtigs muligt. Da jeg er gået i stå ved slutningen.
  • Planter

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en rapport og har virkelig problem med de to spørgsmål, nogen være venlig og hjælp mig. tak 1)Hvordan kan det være, at planter uden virksomt fotosynteseapparat overhovedet kan spire? 2)Hvordan kan mutanter opstå inaturen?
  • Hvordan starter man bedste en billedanalyse?

    Forumindlæg
    Hjælp. .. skal skrive en billedanalyse .. men kan ikk komme på nogle ordentlig formulering at starte med?.. - nogle idér?:) På forhånd TAK! :)
  • Fortolkning.

    Forumindlæg
    Hvad er en fortolkning helt præcist? Og hvordan ska det være osv.?
  • Råd til mundtlig dansk stx

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg ville høre om der var nogen derude der havde nogle gode råd til os der snart skal op i dansk. Bla. Hvad man kan risikere at komme op i, og hvad der er vigtigt at huske/gøre i forberedelsen. på forhånd tak :)
  • Det økonomiske kredsløb

    Forumindlæg
    Nogen der kan forklare det økonomiske kredsløb, og evt. henvise til en figur? Skal bruge det til min eksamen.
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i 1g og har altså biologi på C-niveau. Er der eventuelt nogen, som ved, hvordan det foregår? Derudover ville jeg også være taknemmelig, hvis der var nogen, der ville give et eller to eksempler på eksamensspørgsmål.
  • Studieretningsopgave i 3g, Biologi og kemi

    Forumindlæg
    Hejsa sp, jeg skal her efter ferien have bestemt et emne i studieretningsopgaven i 3g. Jeg har valgt at have biologi som hovedfag (afsluttet i 2g på B-niveau) og Kemi som bifag ( Afsluttes efter 3g på A-niveau), men jeg er simpelthen blank! Reglen lyder at når jeg har valgt biologi som hovefag, ...
  • Flyvende sommer analyse

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg er ved at skrive 2. års opgave i dansk / historie, og har valgt at arbejde med arbejdernes vilkår under det moderne gennembrud. I den forbindelse arbejder jeg i øjeblikket med flyvende sommer af Martin Andersen Nexø, men kunne godt bruge noget hjælp, hvis der var nogen der havde lav...
  • Kødet

    Forumindlæg
    Hej Hvor mange har haft analyseret Jesper Wung-Sungs novelle Kødet?
  • Analyse af "Det waagepetersenske familiebillede" af Wilhelm Bendz

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal snart op i dansk mundtlig, og jeg trak "romantikken, kunstbillede" Jeg valgte maleriet " det waagepetersenske familiebillede" af Wilhelm Bendz. Hvordan skal jeg analysere teksten så det ligger på et højt niveau? Er der nogle der kan hjælpe med analysering? ...
  • Al Gores forudsigelser??

    Forumindlæg
    Hejsa, ville høre om i ville hjælpe mig lidt med at få lavet en opgave. Jeg har valgt dette emne: Al Gores forudsigelser om fremtidens klima Fagene der indgår er NG og Samfundsfag Jeg havde tænkt mig at inddrage noget med Al gores Film, også al den kritik den har fået. Men nogle som kan hjælpe ...
  • analyse af litterær artikel

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til at skrive en litterær artikel. Men jeg aner ikke hvordan man gør det. så er der ikke nogen der har en analyse model til litterær artikel liggende? det ville virkelig være en stor hjælp :)
  • oldtid

    Forumindlæg
    hey.. jeg vil spørge om, hvilket metoder man kan bruge i oldtidskundskab? har nemlig lidt svært ved det.
  • Gode tips/noter til skriftlig engelsk?

    Forumindlæg
    Nogen der har?
  • Fordeling mellem mono- og dialog?

    Forumindlæg
    Der er opgivet 30 minutters eksamenstid, men hvorledes er fordelingen mellem mono- og dialogdelen opgivet?
  • Religion og metode

    Forumindlæg
    Jeg tænkte på om man ikke kunne bruge "rugbrødsmodellen" som analyse model i religion til AT, eller er denne for tynd benet ?