Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 19181 til 19200 af 48964
-
Fukuyama
ForumindlægHej :-) Hvad er Fukyamas tilgang i forhold til globalisering? På forhånd tak! ;-) -
SRP PROBLEMER
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP i Samfundsfag og histoier(stater her den 5. december), og tænkte på om nogle af jer brugere herinde har skrevet i de to fag? For er lidt tvivl med mine metoder i begge fag. Mit emne i SRP; EU og det demokratiske-aspekt i udvikling. Hvor jeg skal ind og have fat på trakt... -
HASTER: radiosender/modtager??!!!
ForumindlægHej, er der nogen, der kan forklare mig præcis hvad radiosender og modtager er - altså hvordan virker den??? plzz haster -
Peloponnesiske krig
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave DHO og jeg skal analysere hvorfor den peloponnesiske krig varede i så mange år (431 f.kr.-404f.kr.). Dog synes jeg at det er lidt svært at finde nogle gode kilder og informationer. Er der nogen der har en god hjemmeside eller noget godt viden jeg må få? På forhånd ta... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej alle sammen Jeg har virkelig brug for hjælp til at lave min DHO som i mange ved hvad det er.. Jeg har vaglt Dansk og her har jeg fået en problemformulering der ser sådan ud ''Redgør for kvindernes position i det moderne gennembrud, og hvordan hendes sociale, familiære og arbejds... -
nogen der gik i 9. sidste år?
Forumindlæghej er der nogen der kan hjæpe som gik i 9 klasse sidste år? jeg skal op til terminsprøve på mandag er der nogen der kan sige mig lidt om valgmulighederne i dansk? -
Ignaz Semmelweiss
ForumindlægHej, Jeg skriver mit AT projekt om Ignaz Semmelweiss' opdagelse af at vaske hænder - jeg har biologi og engelsk. under biologi delen, skal jeg bare skrive generalt om bakterier i hænderne eller ? På forhånd tak :) -
Moderne omskriv af den grimme ælling.
ForumindlægHejsa Noget der har noget liggende som nogelunde er det samme som sker i den grimme ælling eller nogen der har en ide til at hvad jeg skal skrive.. -
Vestas
ForumindlægHey, Skal fremlægge kort om vestas generalt på 6-7 minutter. En der har en gode råde evt kan give et kort resume af virksomheden. :D HAStEEEEEEEEERRRRRRRRR !!!!!!! -
HJÆLP! Opg om Jerusalem, mangler hjælp
ForumindlægHej Studie-portalen jeg skal skrive en opgave om hvordan det kan være at Jerusalem kan blive ved med at være centrum for religiøse krige og konflikter, der skal inddrages noget helt tilbage fra tidernes morgen :/ Min problemstilling: Byen Jerusalem har været centrum for religiøse krige siden tid... -
Tabernarren (Essay)
ForumindlægHej! Jeg har fået en stil for. Jeg kan enten vælge i mellem et Essay og en Novelle, jeg har tænkt mig at vælge et Essay, for min lærer har sagt at det er lettere at lave. Jeg ved ikke lige helt om det passer men never mind. Der står følgende: Skriv et essay, hvor du reflektere over teksten Tabern... -
1. Spørgsmål om Den Cubanske revolution.
ForumindlægEr der nogen, der ved - Hvad der udløste Den cubanske revolution? -
Jerusalem
ForumindlægHej Studie portalen :) Jeg er i gang med en opgave om Jerusalem. og undre mig over om hvordan at Jerusalem kan blive ved med at være centrum for religiøse krige? hvordan kan det være? nogen der har lidt styr på emnet og kan hjælpe mig? -
Emner til SRP (bio/his)
ForumindlægEr der nogen som har et eller flere gode emner til SRP med bio + his? -
idealistisk teori
ForumindlægHvad er en idealistisk teori? Opgaven går på at argumentere ud fra idealistisk teori for et udsagn. -
spørgsmål
Forumindlægmiljøet og tid i askepot? plzz hjælp -
Kinesisk matematik! SRP!
ForumindlægHej, jeg står i den situation at jeg skal redegøre for de gamle kinesiske matematiske regnemetoder med fokus på de lineære ligningssystemer. Problemet er at jeg ikke har nok viden eller nok kilder til at kunne gennemføre dette. Er der nogen derude der kan give noget hjælp på den kinesiske matemat... -
Mediernes dækning af krig
ForumindlægHej alle Jeg er ved at skrive SRP, og her skal jeg bruges noget om hvordan medierne har dækket Afghanistan krigen, om den har været overvejene positive eller negativ? er der nogen som kan hjælpe? evt. med et link eller lign.? -
Fortolkning af billede...
ForumindlægHej jeg har et maleri og min opgave lyder: giv din fortolkning af billedet... Hvordan gør man? Er der nogle bestemte punkter at følge eller skal jeg bare skrive om de tanker og følelser, som billedet sætter igang i mig?? PÅ forhånd tak -
eksport i 1800 tallet
ForumindlægHej:) Nogle der kan bekræfte, at korn var den vigtigste eksportvare i DK i 1814-1850? og evt. kan sige mig hvor jeg kan finde kilder på det? Tak :)
