Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19261 til 19280 af 27764
  • Den hermeneutiske spiral

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle kloge hoveder, der kan svare mig på, om den humanistiske metode med udgangspunkt i den hermeneutiske spiral kun kan bruges til skønlitterære tekster, eller om den også kan anvendes til at analysere fx en artikel? På forhånd tak! Mvh
  • Novellen Polterabend

    Forumindlæg
    Hej alle (: Jeg har fået til opgave at analysere og fortolke Novellen Polterabend af Jan Sonnergaard, dertil skal vi også lave en perspektivering, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal perspektivere til. Nogle der har et forslag ? Tusind tak på forhånd (:
  • Pufferområde

    Forumindlæg
    Hej, sidder og skal lave en kemi rapport. Jeg skal analyse en graf for en titrering af CH3COOH (0,083)og NaOH (1). Jeg kan se i mine noter at jeg har skrevet noget om et pufferområde på en graf, men kan ikke huske var der sker i pufferområdet, eller hvad det går ud på. Tak på forhånd
  • Musik-Händel

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at analysere dele af Händels oratorie Jephta. Jeg kunne virkelig godt bruge noget inspiration, da jeg er gået lidt i stå. Hvis I har nogle gode noter eller tips, ville jeg være glad:)
  • Tove Ditlevsen

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at analysere novellen "Den onde lykke" af Tove Ditlevsen. Men jeg er ligesom gået lidt i stå;-( Jeg er ved kompositionen. Så hvis nogen kan hjælpe mig, så skriv venligst;-) Tak.
  • Hjælp!!

    Forumindlæg
    Hey folkens.. Har nogle billeder jeg har ret svært ved at analysere.. nogle der kan hjælpe, de er vedlagt. De optræder som enkelt billeder, men har lige sammenlagt dem så det er nemmere - Hvis nogle af jeg også har kommentare på budska og hvad billedet iger ville det være fantastiks!
  • lotte af jan sonnergaard

    Forumindlæg
    Hejsa. Alright.. Jeg sidder her torsdag aften og er død træt efter en hård arbejdes dag... ...Er der nogen der sidder ind med en analyse af novellen "Lotte" fra bogen "Radiator" Jan sonnergaard Med venlig hilsen- Død træt mand.
  • den grimme ælling

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal analysere "den grimme ælling" og skal burge den til eksamen. Er der plz nogen som kan hjælpe med et kort resume af eventyret og hvis i kan hjælpe mere så hjælp til at sætte den ind i aktantmodellen. Tusind tak på forhånd
  • Monotoniforhold

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med analyse af monotoniforhold og fortegnbestemmelse (og evt. ekstremer) af denne funktion: . Jeg ved at man skal differentiere funktionen, så får jeg 2 løsninger. jeg skal vist prøve de værdier der ligger mellem punkterne.
  • Dansk eller engelsk?

    Forumindlæg
    Hejsa SP. Hvis nu at jeg skal analysere et digt, digtet er på engelsk, kan jeg så stadigvæk godt bruge dansk som fag til at gøde det? Og skal min synopse og mundtlige del være på engelsk hvis jeg vælger engelsk? Mange tak.
  • Das Brot/Die Küchenuhr

    Forumindlæg
    Er der nogen som har en analyse af "Das Brot" eller "Die Küchenuhr" skrevet af Wolfgang Borchert? Hvis ja, vil jeg meget gerne hente inspiration fra vedkommende. Du kan poste den herinde eller sende den til mig som besked.
  • Hjælp til teori i AT

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart til AT-årsprøve, faktisk nu her på torsdag. Og jeg har ikke fundet en teori eller model der fortæller eller forklare selviscenesætelse - det er emnet. Jeg har om Lady Gagas selviscenesættelse, og kan ikke finde en teori som jeg gerne vil bruge i mit analyserende spørgsmål. No...
  • Hvad skal jeg opgive i dansk som oplæsning?

    Forumindlæg
    Hej alle :) skal aflevere min synopse til dansk mundtligt i morgen, men jeg har først nu fundet ud af, at jeg skal opgive et oplæsningstykke. Jeg har om reklamer og jeg har taget en trailer til analyse! Men hvad skal jeg opgive som tekst til mit emne? Nogle ideer? På forhånd tak :)
  • argumentation

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ikke så god til argumentationsanalyse, så jeg håber, at der en venlig sjæl derude, der vil fortælle mig, om der er noget, jeg har gjort forkert i min analyse? Det er en meget kort tekst, og jeg takker mange gange på forhånd! Teksten er i vedhæftede word fil
  • opgave uploads

    Forumindlæg
    hej jeg uploadede en opgave for et par uger siden, og den kan stadig ikke ses fra min profil af, det er en analyse af bogen Fagre nye verden. jeg tænkte på om jeg havde gjort noget forkert, eller om det bare mig der ikke kan se den ?
  • Dansk eksamen, emne TABUER

    Forumindlæg
    Hej venner, Jeg skal til prøve her om lidt og jeg har emnet: Tabuer. Jeg skal selvfølgelig finde et værk som jeg kan analysere, men jeg ved ikke rigtig hvad for et... Kom gerne med en masse ting om tabuer som jeg kan snakke om i det hele taget.
  • The birth of Venus Billedanalyse

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal lave en billedanalyse af Boticelli's Birth of Venus. Hvis I ligger inde med info - gode hjemmesider - fortolkninger - analyse mm. så vil jeg sætte STOR pris på hvis I ville give besked :) På forhånd tak..
  • det gyldne snit?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at analysere et billede, hvor det gyldne snit forekommer. Jeg har fundet de fire punkter i det gyldne snit, men mit spørgsmål til jer er, hvad skal det gyldne snit præcentere? Er det fokuspunkter eller hvad er det? Tak på forhånd :)
  • Komposition af cigaret reklame

    Forumindlæg
    Hej studieportalen. Jeg er igang med at analysere vedhæftede cigaret reklame, som jeg har redigeret. Jeg er meget i tvivl om dens komposition. Håber nogen skabe billedkunst folk, vil kunne hjælpe! :-) På forhånd tak!
  • modtager?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med at analysere en tekst fra Robert Falcon Scott's (britisk opdagelsesrejsende, der forsøgte at komme til Antarktis før Amundsen) logbog vha. kommunikationsmodellen. hvem kunne være modtageren her, udover de personer, der finder logbogen?