Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19261 til 19280 af 29671
-
Forslag til novelle
ForumindlægNogle forslag til en novelle af Naja Marie Aidt, som skilde både identitetsdannelse og social arv? - Det skal ikke være Torben og Maria, da jeg allede er igang med at analysere den :-) -
HJÆLP HASTER! Maleri!
ForumindlægJeg skal finde et maleri, som jeg skal analysere/fortolke, til eksamen, men har ingen ide om hvilken kunstner jeg skal vælge og hvilket maleri !!! Har i nogle super gode ideer ?! Tak på forhånd (; -
Roman
ForumindlægHej, har en af jer læst "Øen i Fuglegaden"Og som stadig kan huske den.- Jeg skal analysere den, jeg kan godt huske det hele, men er bare usikker et par steder. -
HJÆLP!!
ForumindlægHej - Er igang med SRP og har dette spørgsmål, som jeg er helt lost på Håber der er nogen som kan hjælpe Spørgsmål: Analysere kulturelle forhold i relation til smykker og bijouteri i Storbritannien. -
HJÆLP! MUSIK A-NIVEAU - SRP!
ForumindlægJeg analyserer et nummer, hvor jeg har fundet blå toner på det 3. og 7. trin i tonartens skala. Tonarten er mol er der forskel på blå toner i en dur og en mol ??? -
hjælp
Forumindlæghej alle sammen . jeg har dansk på a niveau og søger efter nogle artikler og eksempler om "Journalistisk" og "Introducerende artikler ", "Analyserende oplæg for novelle" -
Biologi folk
ForumindlægHej med jer. Er der nogen der kan forklar mig hvorfor man bruger nukleotid-trifosfat-trifosfat til PCR ?( altså ved DNA analyse ved brug af PCR ) -
Historieopgave om heksebrændinger i middelalder
ForumindlægHejsa. Jeg skal i gang med at skrive en historieopg. om heksebrændingerne i middelalderen. Jeg er bare meget i tvivl om hvad jeg kan analyser under det emne,nogen der har nogle idéer? -
Novelle
ForumindlægHej, jeg skal snart til optagelsesprøve, hvor jeg skal analysere en tekst. Kender i nogle hjemmeside, hvor der er nogle tekster, både på dansk og engelsk ( da jeg skal op i begge fag ) som jeg kan øve på? -
Døvens dør
ForumindlægJeg har valgt teksten "døvens dør" til dansk mundtlig eksamen, så jeg tænkte på om der ikke var nogen, der har lavet en analyse af den novelle. Er helt lost over hvordan jeg skal "åbne" teksten? -
sætningens led
ForumindlægHar ret svært ved at analysere denne sætning. håber på lidt hjælp. Sætning : Peter morer sig altid godt til festerne Hvis morer er udsagnsled, og peter er grundled - hvad er genstandsleddet så i denne sætning? -
Athen og Melos
ForumindlægHej...Sidder med Thukydids tekst: Athen og Melos og ville høre om der er nogen der har nogle noter(analyser etc.) Forstår ikke ret meget af den tekst...På forhånd tak :)(Forresten er min mail: [email protected]) -
Disposition eller ej til eksamen?
ForumindlægEr det bedste at lave en dispostion eller undlade at lave en, hvis man i forberedelsestiden står i den situatuin at, at man kun når at lave redegørelsen og analysen men ikke perspektiveringen/diskussionen? -
Haster - Tænk på et tal!
ForumindlægHej alle, min veninde og jeg skal skrive en opgave ( analyse) til bogen af Anders Bodelsen: " Tænk på et tal", til på fredag. Er det muligt nogle kunne have noget liggende ?? På forhånd tusinde tak for hjælpen! -
Massespektrum
ForumindlægJeg har problemer med at analysere et stof ud fra et massespektrum, findes der en måde, og hvordan foregår denne? f.eks. ved IR-spektre hvor man ser på en tabel over gruppefrekvenser i en databog, er der så en tilsvarende måde for massespektrum? -
Enevælden
ForumindlægHej jeg skriver om enevælden og analyserer Ludvig Holbergs komedie "den politiske kandestøber", som er min dansk kilde, er der nogen der har en ide til den historiske kilde? -
"The German Boy"
ForumindlægSkal måske til eksamen i teksten "The German Boy".. Er der nogen som har læst teksten evt. analyseret eller arbejdet med den så HJÆLP.. Har især problemer med hvordan slutningen skal fortolkes.. -
The Tay Bridge Disater af William McGonagall
ForumindlægHej, Jeg tænkte på om der var nogle der havde læst/analyseret the "The Tay Bridge Disaster" af William McGonagall, da jeg har lidt svært ved at få hul på den. -
Gunlaug Ormstunges saga
ForumindlægHej! Jeg skal til studentereksamen i dansk tirsdag d. 20/6 og vile blive super glad hvis nogen havde en analyse og evt fortolkning af Gunlaug Ormstunges saga...mvh Pia -
Metode
ForumindlægTil AT - eksamen Skal man da sige fagets metoder, eller de metoder som man selv har brugt? Jeg har kun brugt redegørelse - analyse - diskussion, da jeg har arbejdet med andre resultater. JEg skriver i biologi og historie.
