Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19281 til 19300 af 29671
-
"forestillingen om et ukompliceret liv med en mand".
ForumindlægEr der nogen der har læst den? og eventuelt kan hjælpe mig med nogle facts om bogen og om Helle Helle. jeg skal op i den til eksamen, og jeg mangler virkelig hjælp til nogle facts og noget analyse. -
Dansk Eksam
ForumindlægHejsa(-: Jeg skal til eksamen i dansk, og har trukket emnet DANMARK Er der evt. en der kender en god tekst om danmark, som jeg kunne analysere? er åben for alt(-: Tak på forhånd(-: -
Lambert-Beers lov
ForumindlægHej! Jeg skriver en opgave om Spektrofotemtrisk analyse og lineær regression. Jeg skal skriva lidt om Lamber-Beers lov, men har svært ved at forstå den.. kunne nogen forklare loven for mig? Tak på forhond! -
Dansk Eksam!
ForumindlægHejsa(-: Jeg skal til eksamen i dansk, og har trukket emnet DANMARK Er der evt. en der kender en god tekst om danmark, som jeg kunne analysere? er åben for alt(-: Tak på forhånd(-: -
Nattergalen
ForumindlægJeg har virkelig brug for noget hjælp her. Jeg skal skrive en analyse af nattergalen og det går også fint, men jeg kan ikke komme i tanke om en anden historie at relatere til. -
sproganalyse? konjunktiv og?
Forumindlæghej! Jeg skal i AT op i en film Maria eres llena de gracia og skal lave en sproglig analyse af den men i fremlæggelsen har jeg jo ikke meget tid. Jeg tager konjunktiv op men ville gerne have en anden god ting med - hvad kunne det være? -
FRANSK EKSAMEN!
ForumindlægHEEEJ er der nogen der måske kunne lægge nogle fransk noter ind på f.eks. hvordan man analysere nogle forskellige tekster til en mundtlig fransk eksamen på b-niveau. ?? -
AT- HJÆÆÆLP
ForumindlægHej Jeg skal analysere en selvbiografi, 'Et løft af sløret' og ville høre om jeg kan bruge berettermodellen/spændingskurven, til at forklare kompositionen????? Kh. Nunu -
Hjælp!!!!!!
ForumindlægHej:-) Er der nogen som har læst og analyseret novellen "The Pet", som kan hjælpe mig lidt. Jeg forstår ikke rigtigt, hvad det er der sker til sidst, så vil blive virkelig glad, hvis nogen kunne hjælpe mig. På forhånd tak :-) -
Se Spurvehøgen
ForumindlægEr der nogen der har en analyse eller fortolkning eller et link til novellen, "Se spurvehøgen", af Peter Seeberg ? Har ikke altid gået på den skole jeg går i, og det er sådan at jeg skal op i dansk. På forhånd tak -
Samfundsvidenskabelig metode vs. humanistisk metode
ForumindlægHej! Jeg har i min synopsis analyseret en tale. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan adskille den humanistiske metode fra den samfundsvidenskabelige. Eller bare lidt mere konkret hvad forskellen er. Håber nogle vil hjælpe! -
swot af superbest
ForumindlægJeg mangler nogle muligheder for SuperBest i min swot-analyse.. Er der nogen der har nogle gode ideer til hvad man kan skrive her? Også gerne lidt inspiration til de andre punkter. -
Sci-fiction
ForumindlægJeg synes simpelthen ikke, jeg kan finde noget om, hvordan man analyserer og fortolker sci-fiction noveller. Og har ikke prøvet det før. Nogen som kan fortælle mig lidt herom? -
Dunhammeraften
ForumindlægHey, er der nogen som har arbejdet med den sang, og undtagelsesvis kunne komme med nogle idéer til en analyse og fortolkning af den...? "Dunhammeraften" er en sang fra Steppeulvene, og skrevet af Erik Skaløe... -
Peter Seeberg "Stilladset"
Forumindlæghej står og skal til fs10 mundtlig dansk imorgen. Teksten jeg skal op i hedder stilladset og er skrevet af Peter Seeberg, nogen der har en analyse eller nogle guldkorn til teksten? Mvh. Søren Eriksen -
2 artikler: 1 Dramatrekant + 1 Nyhedstrekant
ForumindlægHej. Jeg leder efter 2 artikler, en der er et godt eksempel på nyhedstrekanten og en der er et godt eksempel på dramatrekanten. Det kunne også være godt med analysemodeller til dramatrekanten og nyhedstrekanten så jeg kan lave en analyse af artikler. -
Dansk eksam 09 - hjælp.
ForumindlægHej, jeg skal op i mundtlig dansk her om en uge.. og ja.. jeg har trukket essay. Jeg har min perspektiveringstekst som er "Hvis der var krig i Norden". Er der nogen som helst der har lavet en eller anden slags analyse over denne her tekst ? -
Disposition - hjælp
ForumindlægHvor detaljeret skal en disposition være, hvis man skal analysere et billede??? skal man skrive punkt for punkt hvad man vil, eller er det nok at skrive sådan: Billedanalyse: - indhold - Beskrivelse af billedet osv. OBS: synopse 9.klasse -
Vesten og Mellemøsten?
ForumindlægHej derude.. Vil høre, om I kunne hjælpe mig med et spørgsmål, som lyder sådan her: Analyser hvilke forskellige måder der er at behandle befolkningen på i Mellemøsten og Vesten. - Nogle der kan hjælpe? -
Mennesker - billeder
Forumindlæghej, jeg skal analysere nogle kunstværker om mennesker, menneskelige følelser og menneskelige relationer. Er der nogen der kender nogle gode værker som jeg kan bruge til det ?? På forhånd tak :)
