Søgning på: psykologi c noter psykologiens veje. Resultater: 19301 til 19320 af 84944
-
Hvordan tegner man en stregformel?
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til NV-eksamen i biologi og kemi. Jeg vil bare lige høre hvordan man tegner en stregformel for et stof. Er der en regel til hvordan man skal gøre eller har hvert et bare et helt tilfældig stregformel? På forhånd tak :) -
3. års opgaven
ForumindlægHej (Jeg ved at der før dette indlæg har været et utal med samme emne, men nu spørger jeg altså alligevel.)Som overskriften hentyder til drejer dette sig om 3. års opgaven. Jeg overvejer at skrive tredje års opgave i dansk eller biologi, men problemet er at jeg endnu ikke ved hvad jeg vil skrive ... -
brydning
ForumindlægHar maks brug for hjælp, har siddet og læst og læst i bogen og fatter ikke rigtigt det med brydnings vinkel og hvordan man sætter indfaldsloddet...f.eks. hvordan går lyset gennem en prisme??hjælp er mange tak -
Rousseau <> Kant
ForumindlægSå vidt jeg har forstået, er Rousseau interesseret i, at fællesskabet er i centrum i stedet for det enkelte individ modsat Immanuel Kant. Men er der mon nogen, der kan prøve at stille nogle modsætninger op mellem disse to store herrer? -
Simpel Harmonisk svingning
ForumindlægHej Skal man bruge vinklen når man udregner bevægelsesligningen for et matematisk pendul. Kunne man ikke gøre det med positionen i stedet for, så man får en differentialligning i x i stedet for θ. Kan nogle give en matematisk udredning? -
HJÆLPE TIL EKSAMEN!!
ForumindlægHej allesammen Jeg er virkelig presset over min eksame i morgen som er skriftlig matematik. Det er tilladt at bruge net under prøven osv. Vil hører om der er nogle som vil hjælpe mig online skal nok betale for det. Hilsen den fortabte -
kunsten at græde i kor
Forumindlæganalyse og fortolkning til bograpport, søges desperat... -
Syre-baseindikator
ForumindlægHej er der nogen som kan svare mig på.. . Har man en divanlent syre, og det første ækvivalenspunkt er ved pH = 7,5 og det næste ved pH = 10,4. kan man så bruge en 2 forskellige syre-baseindikator i samme opløsningen eller skal man titrer af to omgange med hver sin indikator? -
Den kloge narrer den mindre kloge
ForumindlægEr der nogle af jer, som ved hvad ordsproget "Den kloge narrer den mindre kloge" hedder på engelsk? .. Eller om der er et andet ordsprog på engelsk, som dækker over det samme?! -
HJÆÆÆÆÆÆLP! HASTER
ForumindlægHey med jer...Er der nogen som ved noget om novllen "Farvel" af Jan Sonnergaard.... jeg var syg en hel uge hvor klassen havde gennemgået den og nu har jeg lige opdaget den på pensumopgivelsen.... ska op i morgen... Håber der er en som kan hjælpe.. Pleeeeease...-Sara -
Mundtlig SA
ForumindlægHej. Jeg skal til årsprøve i mundtlig samfundsfag. Og tænkte på, om nogle ville give en lille hånd med! - jeg kan komme op i en af de følgende opgaver.Ville være rigtig dejligt, hvis nogen ved/kan noget, som ville være godt at sige!ps. Skal op på torsdag! - så gerne hurtige svar. (på forhånd TaK)... -
Matador?
ForumindlægHey! jeg skal lave et resume af Tv-serien Matador afsnit 1-4. Er der nogle der kan hjælpe mig med det? Evt. links eller tekst. Tak på forhånd. :) -
Hvad er det nu en Stichomyti er?
Forumindlæg? -
Har i analysemodellen fremme ved dansk eksamen??
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål hovedsageligt til dem som fik 13-tallet i mundtlig dansk, men også dem som fik 11.(FOLKESKOLE)Spørgsmålet lyder: Havde i analysemodellen fremme ved eksaminationen???Håber nogen kan hjælpe...På forhånd TAK...//Therackoo -
Vektor
ForumindlægHej, jeg har lige fået om vektor. Hvad jeg har forstået, er at en vektor er en pil med en retning og længde. Men jeg skal finde eksempler på størrelser som kan vises som vektorer? Any Help :/ ? Jeg ved ikke om det er et logisk opgave eller svær opgave... -
Substantiv for at udtrykke sig
ForumindlægJeg skal have formuleret en sætning, og er kommet til at sætte 'expressing' i funktion som et substantiv i sætningen 'a way of expressing' (altså ing-form af verbet to express) Der må findes et substantiv for det at udtrykke sig, som kan stå i stedet? Tak på forhånd!? -
Magnetiske egenskaber for O2? Haster!
ForumindlægHejsa (: spørgsmålet som volder mig stort besvær er: Angiv de magnetiske egenskaber for O2, O2-, O22-, og brug molekyleorbitalmodellen til at forklare dem. Angiv desuden hvilke af de tre molekyler, som må forvente at have den korteste henholdsvis den længste bindingslængde. Lidt hjælp til... -
dansk landbrug
ForumindlægHJÆLP!!!\n\n2 spørgsmål:\n\nMan skal kigge i Geografihåndbogen s. 64,66 og 68 og udfra de tal og figurer skal jeg svare på dette spørgsmål.\n\nVis at der fortsat sker en udvikling mod stordrift og specialisering.\n\ndet andet spørgsmål er:\n\nHvorfor går udviklingen i denne retning, og hvilken be... -
lidt hjælp til et par yderst interessante verber? (:
ForumindlægHej alle i spansk genier derude, det ville være herligt med lidt hjælp til at bøje;\nestar,saber og decir ..\n\nJeg er i tvivl om der skal være nogen tryk streger i estar? \n\nBøjes saber: yo se, tú sabes osv.?\n\nBøjes decir: Yo digo, tú digas, el/ella diga, nosotros decimos osv ?\n\npå forhånd ... -
Essayskrivning
ForumindlægJeg vil gerne høre fra folk, som har en rigtig god trin for trin plan over hvordan et essay skal skrives.
