Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19321 til 19340 af 27764
  • grammatikhjælp tak

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde ud af at analyser sætningen "Wo ist der Käse, sagt der Sohn" Jeg ved at ist = verbal sagt = også verbal der Sohn = Subjekt men resten?
  • Indholds- og begrebsanalyse

    Forumindlæg
    Hej, jeg ved at man kan benytte metoden til analyse af koranen osv. Men når man gerne vil benytte den til en artikel hvordan gør man så? vil helst have ordenlige uddybede svar, fordi det er anderledes når det kommer til en artikel.
  • Budskabet ved "En Æggesnaps"

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op til dansk eksamen i morgen, og har trukket Tove Ditlevsen. Jeg har valgt at analysere teksten "En æggesnaps", er der nogen der kan fortælle mig hvad budskabet med novellen er? PLEASE SVAR!
  • Pleasee Hjææælp!!

    Forumindlæg
    Hej alle derude :) Jeg skal til dansk eksamen i morgen. Jeg skal til at lave analysemodeller over alle genre. Men jeg kan slet ikke finde en analysemodel til sagn? - Hører det med til digt-analyse ?? Håber der kommer et svar hurtigst muligt! : ) - Afnan
  • molekylestrukture og pigmenter

    Forumindlæg
    jeg har et spørgsmål i min opgave som lyder sådan: der ønskes en analyse ud fra molekylestrukturerne af hvorfor pigmenterne er velegnede til at absorbere lys. har hørt det har noget med dobbeltbindinger af gøre?? er der nogen der ved noget om det? opgaven handler om fotosyntesens aktionsspektr...
  • Budskabet i "En æggesnaps" - Haster

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at analysere novellen "En æggesnaps" af Tove Ditlevsen. Jeg mangler bare et budskab i novellen, og også generelt! Har brug for svar hurtigst muligt, da jeg skal op mundtlig. På forhånd tak! :-)
  • Budskabet i "En æggesnaps"

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at analysere "En æggesnaps" af Tove Ditlevsen, men mangler et budskab i historien! :-) En der eventuelt kan hjælpe? Skal helst have et svar senest fredag 22/6, da jeg skal nå at forberede mig til mandag 25/6, hvor jeg skal op mundtlig. :-) På forhånd tak!
  • Catwalk af Jesper wung-sung

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere Catwalk af Jesper Wung-sung og jeg har svært ved at finde ud af hvad Puma, Panter og Antilope symboliserer. Hvorfor er det netop de dyr, han har valgt at bruge? Håber I kan hjælpe :)
  • latinamerikanske oprørsbevægelser

    Forumindlæg
    Hey, jeg har en opgave, hvor en af delopgaverne er at redegøre og analysere for udvalgte latinamerikanske oprørsbevægelsers mål og midler. Nogen som ved hvor jeg specifikt kan læse om de forskellige oprørsbevægelser fra latinamerika fra 1945 til i dag?
  • skriftlig dansk?

    Forumindlæg
    jeg skal op til skriftlig dansk i morgen, så jeg er lidt sent ude, men er der nogen der kan fortælle mig hvor man kan finde beskrivelser af forskellige genrer ,, som essay, analyse til digt, og alle de forskellige der er en chance for at komme op i ...
  • Es ist 15 uhr, Christa Moog

    Forumindlæg
    hej allesammen jeg har her i da trukket teksten es ist 15 uhr af Christa moog og ville spørger om der var en af jer som havde en oversættelse på dansk af den evt. en analyse. håber i kan hjælpe :) hilsen Anna
  • våben, terror

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en rapport om terror hvor kemi skal indgå. Derfor har jeg tænkt mig at analysere et specifikt terrorangreb og våbenbruget dertil. Men er lidt i tvivl om hvilket et terrorangreb jeg skal vælge, da det skal være et hvor et kemisk våben er indblandet, nogen der har nogle forslag?
  • "Are You Ready Boots?"

    Forumindlæg
    Er der nogen andre der var oppe i skriftlig engelsk: "Are You Ready Boots?" den 23 maj? Hvad mente du om første delprøve? B-delen af anden delprøve: Hvad lagde du vægt på i analysen?
  • Dansk/historie-opgave

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har valgt romanen Hærværk af Tom Kristensen. Min problemformulering sætter fokus på Jastraus og Steffensens forhold.. Nogen, der har læst den, og kan komme med noget, der er uundværligt? Både mht. deres forhold, men også selve analyse og fortolkningsdelen? Tak på forhånd. ;)
  • Baudelaire af Sartre

    Forumindlæg
    kunne ikke finde nogen kategori filosofi, så håber jeg har smidt den det rigtige sted .. Må blankt erkende jeg ikke var der da den tekst blev gennemgået i de 4 menneskesyn og jeg har gogglet på teksten men intet fundet :-/ Nogen der kunne hjælpe mig med en analyse af Sartres tekst Baudelaire?
  • hvad er vigtigst-historieeksamen

    Forumindlæg
    Hvad gør man for at komme op at ringe karaktermæssigt i historie? I den nye ordning, med synopsis. Skal man "bare" kunne alle de ydre omstændigheder, i grove træk, eller er det vigtige ikke også hvad der ligger bag, så¨som ideologier, religiøse tilhørsforhold mv, når man skal analyser...
  • Hjælp til afklaring af historie eksamen stx

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til eksamen imorgen i historie, og kom i tvivl om man skal lave en overordnet problemformulering? eller om det er ok, at jeg laver en redegørende, analyserende, diskuterende/vurdering problemstilling? Jeg har trukket emnet holocaust. Håber i kan hjælpe...
  • HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til min samfundsfag eksamen..Jeg har trukket en tekst `Velfærdskæledyret er blevet til en uhyr` af Xukun Ji. Jeg kan ikke komme i gang med teksten. Kan i hjælpe mig med hvordan jeg skal analyser teksten.??? Det ville være et stort hjælp :) -Tak
  • Er i seje

    Forumindlæg
    Hvad kan dú sige om dennne her metafor, hvis du skulle analysere den her sætning. og gennem glasstumpernes nye stilling så han en ny Usha, en meget flot metafor, for at se en velkent person i et nyt lys, hvad betyder det?
  • Videnskabelige artikler.

    Forumindlæg
    Hej! Hvordan analyserer man en videnskabelig artikel på engelsk? Altså hvis man trækker en til mundtlig eksamen? Vi har fx. fået opgivet http://education.guardian.co.uk/higher/news/story/0,,1641668,00.html Hvad vil man gøre her? Håber på hurtigt svar!