Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19341 til 19360 af 28854
-
Spørgsmål om mellemkrigstiden
ForumindlægHej.1.Hvordan bliver Europa efter første verdenkrig?2.Hvorfor går det så meget ud over Tyskland?Eller for den sags skyld Østrig-Ungarn?Jeg vil blive meget glad, hvis du/I kan fortælle mig om det, da jeg skal om til eksamen i historie på torsdag.Hilsen Klavs -
Analyser??
ForumindlægHey... Jeg er i gang med at skrive om irak krigen og bush-administrationen osv. i historie og dansk...ville gerne lige høre om der er nogen der kan fortælle mig hvad en NORMATIVanalyse er og hvad en MAGTanalyse er.. mange takker på forhånd :D.. VH 'son-3 -
Korstogene?
ForumindlægJeg skriver i øjeblikket AT om korstogene. Historie fungerer som et samfundsfagligt fag. Men jeg har svært ved at gribe emnet samfundsfagligt an, især hvis jeg også skal analysere en kilde? Hjælp -
Tysk C noter søges: Claudia Rusch
Forumindlægjeg vil høre om der er nogen der ligger inde med noter eller lignende til følgende historier af Claudia Rusch:Die Stasi hinter der Küchenspüle og Die Hauptabteilung im MärchenwaldPå forhånd tak :-)[email protected] -
Millitærkup??
ForumindlægHejsa..Jeg er igang med at læse op til historie-eksamen, og er igang med emnet Vietnamkrig!Jeg har støt på ordet millitærkup en del gange, og er ret meget i tvivl om hvad der egentligt menes med et millitærkup??Er der nogle der kan forklare mig det?Mvh. Freja -
HJÆLP! analyse af historisk kilde??
ForumindlægJeg skal aflevere AT synopsis imorgen og er i tvivl om, hvilken teori man bruger, når man foretager en kildekritisk analyse. Det skal sige at historie i denne sammenhæng er et samfundsfagligt fag. Håber der er nogen, der kan hjælpe, da jeg er lidt på røven På forhånd tak -
Black Dog
ForumindlægHejJeg ville høre om der var nogle der havde nogle notater eller lignende til en historie der hedder "Black Dog" og er skrevet af Penelope Lively?Hvis der er nogen, vil jeg meget gerne modtage dem så hurtig som muligt. Jeg skal op fredag. -
Fremskridtpartiets 1.program 1973
ForumindlægJeg har ikke samf., men jeg har en kilde i historie som jeg læser. Vil gerne spørge hvad hvad de økonomiske og politiske konsekvenser af Fremskridtpartiets 1.program 1973 kunne være blevet bl.a. mht. fx. afskaffelsen af indkomstskatterne og anskaffelse af skatter på forbrug. -
Indien
ForumindlægHej....Jeg ville bare høre om der er nogle herinde som har været så heldige at beskæftige sig med Indien og dens historie. Hvis lige præcis du tilfældivis skulle ligge inde med nogle noter, som du gladelig vil dele med mig er du meget velkommen.På forhånd tak -
Nazisme vs. Kommunisme
ForumindlægJeg skal til den sidste eksamen i morgen i historie, og kom derfor til at tænke på hvad forskellen egentlig er på den tyske nazisme og den russiske (sovejtiske) kommunisme??Det kan godt være det er dumt spørgsmål, men håber der er nogen behjælpelige personer derude :) -
diktatorernes årtier
ForumindlægHEJ Er igang med en historie opgave, men kan ikke fatte dette spørgsmål 1) hvilken indflydelse har begivenhederne og kommunismen i perioden fra 1917 og frem til 2. verdenskrig haft på livet i rusland og på verdenshistorie? jeg kan ikke rigtig finde ud af denne spørgsmål??? er der nogen der kan f... -
Trumandoktrinen og starten på den kolde krig
ForumindlægJeg skal til mundtlig historie eksamen i Trumandoktrinen og starten på den kolde krig. Så jeg ville spørge om I ikke har en masse godt info omkring det. Ikke sådan noget man kan læse sig frem til på nettet, meget gerne noget mere uddybende. Mange tak på forhånd -
HÆLP til kongeloven
ForumindlægHej er der nogen af jer der har noter til kongloven eller ved om jeg kan finde den på nettet? I må meget gerne hvis i har læst den at fortælle hvad den handler om. Jeg skal til historie eksamen om få dage, så jeg kan ikke nå at tage i et bibliotek. -
Urbanisering i Europa 1770-1850
ForumindlægJeg vil gerne vide hvor jeg kan finde noget materiale om dette emne. Jeg har forsøget at lede med google og hjemmesider som wikipedia, men det er svært at finde lige det jeg har brug for. Det skal bruges til en fremlæggelse i historie. Har i noget der kan bruges? -
Resume i en tekstanalyse
ForumindlægHejsa. :-) Jeg har langt om længe lavet min Dansk Historie Opgave og har nu fået den tilbage med nogle ting, som jeg skal vide til eksamen i morgen. Én af tingene er bl.a. hvor meget et resume må fylde i en tekstanalyse? Nogen der kan hjælpe? Knus. -
Konflikten i Nordirland og terrorisme eller frihedskamp
ForumindlægHej alle skal til eksamen i morgen i historie og har været oppe for at trække i dag. Jeg trak emnet terrorisme eller frihedskamp inden for konflikten i Nordirland. Jeg har nu læst mine kilder igennem og aner ikke hvad man kan skrive af spørgsmål til. Er er nogen der kan hjælpe? -
renæssance og reformation
Forumindlæghej jeg sidder med en fremlæggelse i historie til på torsdag. jeg mangler kun at svarer på et spørgsamål, nemlig: hvorfor var det religiøse spørgsmål så afgørende for menneskerne i 1500- og 1600 tallet? det kunne være rigtigt dejligt med noget hjælp, er nemlig gået helt i stå :/ på forhånd tak :) -
eksamen
ForumindlægNogen som ved hvordan man gribber en tekst an, er nemlig igang med at forberede en historie eksame prøve. jeg har læs teksten, fundet en kilde, men ved ikke helt hvordan en problemstilling kan stilles op? -
Det konservative folkeparti?
ForumindlægJeg håber virkelig i kan hjælpe mig her...Jeg skal finde noget om det konservative folkepartis historie helt tilbage til 1915 hvor det først startede...Men det er ikke så let. Jeg har forsøgt at finde det på deres hjemmeside men fatter ikke en prik af det der står der.Måske nogen der ved hvor jeg... -
His. Christoffer columbus haster
Forumindlæghej jeg er ved at lave en historie opg, der handler om christoffer columbus og hans rejser. har et problem med nogle af spørgesmålene: hvilke folkeslag kunne man finde i de nyopdagede lande/områder hvad tog man med tilbage til Europa? Håber i kan hjælpe mig : )
