Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19381 til 19400 af 48880
-
Pensum
ForumindlægHej alle Her til eksamen har man fået et pensum, og jeg er sgu lidt i tvivl om jeg skal læse alle kopisiderne igennem? Altså får vi spørgsmål om de forskellige ting vi har læst, gennem dette år? René Jensen - 9. klasse -
Eksamen A Mat.
ForumindlægDa jeg åbenbart ikke hører særlig godt efter i engelsk timerne, er det gledet forbi mig, hvordan selve eksamenen skal foregå i detaljer. På Eng A for matematikere. Kan forstå, at man skal analysere, læse op og oversætte. Nogen der ved mere præcist, hvordan det hele foregår? -
Prinsessen på glasbjerget DET HASTER HJÆÆÆÆLP!!!!!!!!
ForumindlægVi skal til imorgen finde genretræk og sætte det ind i teksten og finde ud af hvilken side og hvad linje det er -
"Rigtig" SRP??
ForumindlægHej.. Jeg skal i december skrive en SRP-opgave. Men er denne opgave ikke en ´øvelse´?? Altså den ´rigtige´ (altså den der får betydning for mit eksamensbevis) skal først skrives senere, ikke?? -
Eksamen
ForumindlægHej Hvilke typer tekster er det muligt at komme op i, i 3.g danskeksamen? Er det bestemt af lærerne eller er der nogle emner der skal være repræsenteret, altså fx sagprosa, digte, nyhedsartikler osv.? -
Vedr. eksamen og Zeustemplet
ForumindlægHej alle. Jeg skal til eksamen i morgen i old, og mangler en god hjemmeside, hvor man kan finde ud af alt muligt om zeustemplet.. altså byggefacts, kunsthistorisk sammenhæng, funktion og betydning osv. hvis nogle gider hoste op med et link ville i redde min dag (og måske dagen i morgen også :) ... -
studievalg tandlæge AU/KU
ForumindlægJeg har overvejet tandlægeuddannelsen. Men er i tvivl om hvor jeg skal ligge min 1. prioritet. Kan I hjælpe med at svare på hvordan de to universiter er hver i sær? Tak :) -
landbrugsreformer
Forumindlæghvorfor blev landbrugsreformerne sat i værk? -
Bifag (exam.art.)
ForumindlægHvordan er det muligt at blive exam.art.? Kan man blive det på under 1 år? Er det nødvendigt at tage hovedfaget eller kan man gå direkte til bifaget for bare at få exam.art.-betegnelsen? -
forståelse
ForumindlægHej. Er der nogen der kan forklare mig '' Hvad er du god til, og hvordan kommer til udtryk praksis?'' hvad betyder det helt -
Nervøs for eksamen
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i fysik B i morgen (GSK) - gammel reform, og er virkelig nervøs for om jeg består! Jeg skal dog "bare" have 2 - altså bestå, og jeg har læst som en gal, og har intet fravær, men jeg har bare helt VILDT svært ved det! Jeg har næsten lige været oppe i mat B og kemi C, h... -
Flowers for Algernon! Rettelse!
ForumindlægHi Folkens! ER der nogen der vil hurtigt gå igennem min stil og rette mine sprog fejl :D ??? plzzzz... Vil være sÅÅÅÅ taknemlige, da jeg altid få dårlige karakter .. suckzz.. PS. I må gerne rette med en anden farve, så jeg kan se mine fejl :D -
Oversættelse.
ForumindlægNu så jeg en skrive et flot citat herinde, og da jeg skriver en stil om kærlighed kunne jeg godt tænke mig en oversættelse af selve citatet: "Kærligheden er altid et vovestykke. Er man ikke indstillet på at udholde de følelsesmæssige knubs, den kan give, skal man holde sig helt på dydens sma... -
Selvvalgt udenlandsk værk
ForumindlægMidt i en eksamenstid ( - i øvrigt tak til alle, der har givet udvurderlig matematisk assitance), er det blevet annonceret i min klasse at vi skal vælge et udenlandsk værk inden sommerferien. Pt. ligger jeg og roder rundt mellem Verden ifølge Garp og the great gatsby. Er der nogen der har erfarin... -
Spansk (A niveau)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en aflevering som skal afleveres på spansk, ville derfor lige inden jeg aflevere den, høre om en venlig sjæl derude lige ville læse min spansk aflevering igennem? :) -
imorgen !
ForumindlægHej alle, så er det imorgen jeg selv skal til eksamen, det er endelig den sidste, en nat så er det hat :) Jeg kunne tænke mig at vide hvordan denne eksamen foregår, det er engelsk A niveau, sproglig, gammel ordning.. nogen der kan beskrive den step by step så ville jeg blive meget glad , på fo... -
Symbolik
ForumindlægJeg sidder med en tekst af David Sedaris, der handler om at han er ude og spise med hans ven på en fin restaurant. Hele teksten handler faktisk bare om hvordan han beskriver maden, som overpyntet, ugenkendeligt, for lidt mad i forhold til at der er brugt mange indgredienser, osv. Til sidst går ... -
Ret min Engelsk speech (for sjov)
ForumindlægVed godt det ikke sådan det fungere men det er ihvertfald altid godt at have et par ekstra øjne for at tjekke efter fejl osv... især kongruens fejl Men måske også bare tjekke den bare for sjovt kunne jo være det gir' bedre mening i mit hovede men faktisk ikke giver mening talen er på 800 ord... -
studenterjob
Forumindlæghvad er et studenterjob? -
KOT
ForumindlægNu er jeg på den. Jeg bestilt en digital signatur i den tro at jeg kunne unflyde skemaerne på KOT og søge ind et videregåenden uddannelse on-line. Det kan man godt. Men det ser ud til man skal alligevel indsende sit bekræftede eksamensbevis med post. Passer det? Og hvis det gøre, hvad er så fidus...
