Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19421 til 19440 af 27496
-
Forvirret
Forumindlæghejsa jeg har et spørgsmål jeg er lidt forvirret over hvad jeg engang skal blive og har besluttet lidt at jeg gerne vil noget med it men nu forstår jeg bare ikke om jeg skal tage stx eller hhx, nogle der har forslag? er bare ikke så vild med biologi, natur/teknik osv. men er totalt... -
Biologisk og kemisk iltforbrug?
ForumindlægNogen der ved hvad Biologisk iltforbrug og Kemisk iltforbrug er? er igang med en rapport i biologi, omkring måling af sediments iltforbrug, hvor vi har lavet nogle forsøg.ude i limfjorden Og jeg syntes sgu det er lidt svært :S! specielt når jeg ikke forstår begreberne biologisk og kemisk iltforbu... -
Cellemembranen
ForumindlægHej alle jeg har fået en opgave, hvor jeg jeg skal svare på et spørgsmål som lyder sådan her: Hvordan passerer store vandopløselige molekyler cellemembranen? Jeg har ledt i min biologi bog rigtig længe nu, men jeg syntes ikke at jeg kan finde det. Er der nogle som kan hjælpe mig? -
kvælstofs kredsløb
Forumindlægheej! jeg ville meget gerne have hjælp i biologi har det til imorgen for har ikke hafr tid til at lave det fordi jeg også havde andre lektier som jeg skulle lave:( 1) hvornår befinder kvælstof sig i levende miljøer (dyr og planter)? 2) nævn nogle stoffer i dyr og planter som indeholder meget ... -
akut hjælp til eksamen i morgen!!!
ForumindlægHej alle sammen, Skal op til eksamen i morgen, og har et spørgsmå, som vil hjælpe mig med at forklare kulstofkredsløbet bedre: Hvorfor og hvordan er det at planter og dyr udleder co2 når de bliver nedbrudt? Forklaringen må gerne være meget simpel, da biologi ikke er min stærke side, og der ikk... -
Lektiehjælp søges!!
ForumindlægHEj Jeg er en pige, der lige er startet i 3g her efter sommerferien!! Jeg søger noget hjælp til lektierne i: Matematik(B), Biologi(B og A) og eventuelt Musik(A)! Ca. 1 til 2 gange om ugen.. Bor tæt på Sønderborg (Sønderjylland)- Løn aftales:) Mvh. :) -
Osmose
ForumindlægHej. Jeg har godt, set at dette spørgsmål er blevet besvaret tidligere, men jeg forstod ikke svaret. Så jeg håber at i kan svare på det igen, denne gang dog virkelig simpelt, da jeg ikke er så god til biologi og kun har det på C-niveau. Forklar/diskuter betydningen af osmose for (nogle) men... -
muskelsvind - problemstillinger
Forumindlæghej. jeg skal skrive opgave om muskelsvind i biologi og idræt, men jeg mangler nogle problemstillinger.. så jeg håber i kan hjælpe mig med at funde nogle problemstillinger problemstillingerne skal omhandle genetisk, pubertet, køn, alder, genoptræning mm. men jeg ved ikke hvordan jeg skal formuler... -
Hjælp: Genetik/nedarvning
ForumindlægJeg arbejder med genetik i biologi i øjeblikket og jeg har nogle spørgsmål, som jeg ville høre om I kunne besvare? - Hvordan kan man forklare at der ikke findes kønsceller der indeholder både A og a? - Skriv genotypen for en person der er heterozygot mht. to genpar og en person, der er homozygot ... -
Regnskabsanalyse i EØ - Excel ;)
ForumindlægEy peps ;) Nogen der ligger inde med en regnskabsanalyse i excel med nøgletal etc hvor cellerne er lavet sådan at når man sætter ny data ind regner den selv det hele..? :) Jeg vil hellere end gerne smide en stak matematik, biologi eller lignende afleveringer tilbage som tak for hjælpen ;) Andr... -
søsalats vækstbetingelser
Forumindlægsidder med en biologi aflevering og kunne godt bruge lidt hurtig hjælp til et par spørgsmål. spørgsmålene: b. Forklar søsalats tilvækst i april måned i forhold til forskelle i lysintensitet og kvælstoftilsætning, som vist på figur 8. c. Forklar, hvorfor søsalats tilvækstkurver i henholds... -
Fosfor: Eksamensopgaver 2007
ForumindlægVi har i biologi fået en opgavesæt for fra eksamensopgaverne 2007. Jeg har dog problemer med at forstå figuren i opgaven. Det drejer sig primært om planter og fosfor, som titlen også antyder. http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=70411 -
RETTE RAPPORT Plzz!!
ForumindlægHey allesammen!.. (: - er lige blevet færdig med min biologi /nv rapport. og tænkte lii på om der evt. var nogle som gad at rette den.. ville virkelig være taknegmmelig!. Udover det fylder den ikk ret meget - kun 2 sider. Mange tak på forhånd, svar hurtigst muligt da den skal afl. i morgen!.. -
En lille hjælp til spørgsmål..
ForumindlægSidder her og laver biologi rapport, og er stødt på disse spørgsmål - som jeg simpelthen ikk kan svare på .. :s - Så håber liige der er nogle her inde der kan, eller vil hjælpe mig med det.. - 1). Hvorfor kan røde myggelarver og røde børsteorme klare lavt iltindhold. - 2). Hvilke konsekvenser ... -
Synes i det er nogle gode karakterer
ForumindlægVi har fået vores karakterbald i dag... Hehe. Vil gerne høre, hvad i synes om dem? Dansk: Læsning: 7... -
Lufftryk som omhandler mmHg
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med noget biologi? Spørgsmålet lyder således: Lufttrykket over Danmark kan svinge mellem 710mmHg og 790 mmHg. Dette udsving i lufttryk, svarer til forskellen mellem -300m og +600m fra havoverfladen. Kan disse dags-variationer i lufttryk påvirke en VO2-max test? -
hjælp
ForumindlægHej jeg har mistet mit materiale til biologi og har brug for nogle hurtige svar.. Hvilken energiomdannelse sker der: 1.hvis man brænder træ i sin brændovn? 2.hvis sollys lukkes ind gennem en glasrude? 3.når man forbrænder den mad, man spiser? 4.når man løber? 5.når en elektrisk ål "giver... -
Videnskabeligt nybrud?
ForumindlægJeg sidder med en opgave i AT, hvor jeg bl.a. skal svare på hvornår man kan afgøre om noget er et videnskabeligt nybrud. Vi arbejder med arvelighedlære i matematik og biologi, så er det et videnskabeligt nybrud? Hvad synes I? Har I eventuelt nogle filosofiske svar, da det er det mest ønskede? De... -
rygning
Forumindlægjeg skal lave 3.g's-opgave i bio. og dansk med bio. som hovedfag. jeg har valgt emnet rygning, nu er det bare sådan at det er en for omfattende emne så jeg skal have valgt et område inden for rygning hvor man både kan skrive i biologi men hvor man også kan bruge danskdelen. -
Mikroskopi af en celle?
ForumindlægVi har i biologi fået en opgave, hvor vi skal angive målestok på et billede af en celle fra et mikroskop. Billedet er forstørret 20.000 gange, Jeg skal indtegne målestok på billedet der svarer til længden af 1 mikrometer (um). Men jeg ved ikke helt, hvordan jeg kommer frem til dette.? Nogen d...
