Søgning på: Dansk. Resultater: 19441 til 19460 af 40954
-
sven åge madsen
Forumindlægvi har i dansk læst bogen "se dagens lys" af sven åge madsen. så jeg kunne godt tænke mig at skrive i dansk opgaven (1g), om en bog eller novelle af hans som kan sammenlignes med "se dagens lys".men jeg kender ikke andre af hans værker. er der ikk nogen der har nogle foreslag ... -
Hjælp til hvordan man søger efter notater på denne side
Forumindlæghej...jeg er rimelig ny og søger notater til samfundsfag på gym/HF...om EU landbrug og Miljø, dansk politik, Danmark i den globale økonomivi har bla. en bog der hedder Dansk politik og økonomidet vil være vildt dejligt hvis nogen gad at skrive til dette indlæg...det ville være en stor hjælppå for... -
skriftlig eksamen
ForumindlægHey.Ville lige høre om der var nogle som havde nogle gode råd hvad angår skriftlig dansk..hvad man skal fokusere på og sådan..skal op på mandag og er rimelig usikker på hvordan det kommer til at gå, da jeg mindst plejer at bruge en 8-9 timer på mine danske stile...Og hvordan kan man se på opgavef... -
Artikel, tid
ForumindlægHej, Jeg går i 9 ;) Jeg skal til terminsprøve i morgen i dansk - stil og på overmårgen i dansk - diktat og læsetest. Og Onsdag- matematik 1. Hvilket stilehæfte tror i jeg får? 2. Når jeg skriver artikel, er det så Nutid eller datid der er bedst, at skrive i, hvis der ikke st... -
Karakter i 10kl. - Gymnasiet
ForumindlægEr det i et acceptabelt niveau for at komme på STX? - Efter jeres mening :) Dansk skriftligt: 4 Dansk mundtligt: 7 Matematik skriftligt: 7 Matematik mundtligt: 7 Fysik: 7 Engelsk mundtligt: 7 Engelsk skriftligt: 4 - Gennemsnit: 6,14 -
Fakta og fiktionskoder
ForumindlægHej jeg er som mange andre igang med at skrive AT, jeg har valgt bogen "Rejsen til månen" af Jules Verne som jeg arbejder med i fysik og dansk. I dansk har jeg fået at vide at jeg skal se på hvilke fakta og fiktionskoder der er brugt i bogen, men jeg har ikke lige helt styr på hvad fakt... -
Tysk bøger
ForumindlægSælges:Tysk - Dansk Dansk - tysk Gyldendals fra 2003Tysk - danskDansk - tysk handelsordbøger fra 1995, super godetysk bog -Briefe gut und richtig schreiben fra 1997hvis dette har interesse så skriv venligst en mail og så kan vi aftale pris [email protected] -
Type Samfund
ForumindlægHej Folkens Jeg er i gang med min helt egen projekt om den danske samfund. Jeg skriver lidt om de samfundstyper der har været i Danmark og om den der er nu. Der er lige 2 ting, som jeg håber nogen af jer kan hjælpe mig med: 1. Hvilke type samfund er Danmark i dag? 2. Hvilke forhold har det dan... -
hjælp til problemformulering
ForumindlægJeg skriver i Dansk og Afsætning og skal skrive om TopDanmark. Min problemformulering lyder således: Undersøg Topdanmarks konkurrencemæssige position på det danske marked for forsikringer og diskuter hvilke strategier virksomheden kan anvende for at forbedre sin position. Nogen der ved hv... -
Kommunalvalget.
ForumindlægHej alle.Som de fleste samfundsfaglige nok er orienteret om, så står en stribekommunalvalg i det ganske danske land lige om hjørnet.Jeg er bosat i Odense Kommune og har i samfundsfag fået til opgave at indsamle lidt materiale vedr. Dansk Folkepartis visioner/ideer mht. de kommende fire år. Er der... -
Hasteeeeer, hjælp til Daaansk
ForumindlægHjæææælp til Dansk!! Hejsa, jeg skal til imorgen analysere en dansk tekst som har titlen: Gassens tid af Henrik Bjelke 1978. Jeg skal analysere teksten og finde frem til temaet, men jeg forstår ik helt rigtigt teksten så ville hører om der var nogle af jer som havde læst/analyseret den?? Ta... -
Vange...
ForumindlægHej Vange...\nJeg har tit bæmærket at du er rimelig godt til dansk, da du for det meste retter indlæg som omhandler dansk...\n\nJeg vil høre om du ikke kunne rette mine sproglige samt, komma og punktum fejl i en stil?\nDu kan skrive til mig på følgende mail:\n\[email protected]\n\nMalfoy -
Vange...
ForumindlægHej Vange...\nJeg har tit bæmærket at du er rimelig godt til dansk, da du for det meste retter indlæg som omhandler dansk...\n\nJeg vil høre om du ikke kunne rette mine sproglige samt, komma og punktum fejl i en stil?\nDu kan skrive til mig på følgende mail:\n\[email protected]\n\nMalfoy -
Vange...
ForumindlægHej Vange...\nJeg har tit bæmærket at du er rimelig godt til dansk, da du for det meste retter indlæg som omhandler dansk...\n\nJeg vil høre om du ikke kunne rette mine sproglige samt, komma og punktum fejl i en stil?\nDu kan skrive til mig på følgende mail:\n\[email protected]\n\nMalfoy -
ENKELT SPØRGESMÅL! engelsk
Forumindlæghej vi er igang med at læse bogen The Boogeyman af Stephen King\n\nJeg mener også den er oversat til dansk, men biblioteket ku ikke finde den. Hvad hedder den bog egentlig på dansk? for boogey kan betyde meget, så spørger jer om hvad den er oversat til hvis der er nogle der har læst den :)\n\npå ... -
SRP MATEMATIK HJÆLP
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til at vælge fag og emne til SRP. Mit studieretningsfag matematik overvejer jeg at kombinere med dansk, hvor man skriver en formidlingsopgave i dansk-delen, men jeg har ingen ide om hvad jeg kan skrive om. Er der nogen der har nogle ideer til nogle emner? Tak på forhånd -
Fra industrisamfund til informationssamfund
ForumindlægHejsa. Jeg har følgende opgave, som lyder sådan her: Det danske samfund har i de seneste 50 år udviklet sig fra et industrisamfund til et informationssamfund. Hvilken betydning har det haft for det danske arbejdsmarked.? I besvarelsen skal du inddrage mindst én relevant teoretiker. Jeg har svare... -
AP - Test
ForumindlægHej..\n\nVille høre om der var nogle, der havde notater til latin (grammatik), morfologi (dansk) og syntaks (dansk).. Skal menlig efter den nye reform op i en prøve i alle ovennævnte punkter.\nHåber der nogle der kan lægge el. evt. sende nogle notater.\n - På forhånd tak! :) -
Spansk oversættelse
ForumindlægHej! Jeg har oversat en dansk tekst til spansk, men jeg har ingen anelse om det er rigtigt eller forkert, så hvis jeg kunne få lidt hjælp ville det være skønt :D Her er linket til et dokument med den danske tekst og min oversættelse af https://docs.google.com/document/d/1z7hn_1OFtfZVCvbbp1aQgaU... -
Reklamer
ForumindlægHej! Jeg skal have 2 afsenderrelaterede reklamer og 2 modtagerrelaterede reklamer. De skal være danske, eller de skal blive vist i dansk tv. De eneste jeg kan komme i tanke om er Louis Nielsen reklamen, hvor Gorden Ramsey er med i. Men er den afsender eller modtagerrelaterede? og er det deno...
