Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 19441 til 19460 af 46442
  • Hvad er efter din mening det største samfundsmæssige problem i dag? Hvorfor er det opstået, og hvad kan man gøre for at løse eller mindske dette problem?

    Forumindlæg
    Hej, vi har fået dette spørgsmål til en kildeopgave i historie.. Kunne godt bruge lidt inspiration fra andre:-) og vide hvad andre folk mener... Det er til en diskussion i klassen.. På forhånd tusind tak(-: (-:
  • SRP Smertestillende HI/KE

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive SRP om smertestillende i Historie og Kemi. Er der nogle af jer eventuelt har litteraturliste eller noget jeg kan inspirer mig med ?
  • Odysseen - perspektivering

    Forumindlæg
    hej folkens Er der nogen, som har læst "Penelope på Ithaca" af Klaus Rifbjerg, der kan hjælpe mig med at lave en freudiansk analyse af den historie?
  • novelle handlings ideer

    Forumindlæg
    Hey jeg mangler ideer til en novelle. den skal hedde at få den kolde skulder og det skal indgå i historien
  • opgør med positivismen...

    Forumindlæg
    Hey alle.. Hvad menes med opgøret med den positivistiske kildeanskuelse.. og hvis der har været et sådant opgør, hvordan anskues kilder så i dag? Jeg har primært historie i tankerne.
  • Rumkapløbet

    Forumindlæg
    Heej:) Der skulle tilfældigvis ikke være en der sad inde med en at-synopsis op rumkapløbetmellem sovjet og USA i fysik og historie. kunne rigtig godt bruge noget inspiration:)
  • Hjææææææææælp mig, så er i søde!

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan perspektiver til ''historien om en moder''? - Please hvis nogen kan så skriv hurtigt muligt. - Tak på forhånd.
  • AT kampen om det gode liv mat og his?

    Forumindlæg
    Jeg skal til at finde et emne i AT. Fagene er Matematik (A) og Historie (A), nogen der har nogle gode forslag? Tak på forhånd.
  • Det ærlige samfund?

    Forumindlæg
    "[...] ærestabet betød, at man var udstøft af det ærlige samfund for altid" i en tekst om velfærdsstatens historie. Hvad er det "ærlige samfund"?
  • Hvad er temaet i en "Flinker fyr" - Pia Juul

    Forumindlæg
    hej, jeg sidder og analysere "en flinker fyr" af Pia Juul, og ville hører om der var nogle som ved hvad temaet er i historien???
  • "Sommeren var lige om hjørnet"?

    Forumindlæg
    Hej Jeg ville høre om man kunne sige "Sommeren var lige om hjørnet". Kunne man sige det? Det er den sidste sætning i min historie (novelle). Kunne det erstattes med noget andet?
  • Inkariget - erobringen

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en historie fremlæggelse omkring Aztekerriget og Inkariget, og er blevet lidt i tvivl. Hvem erobrede Inkariget? Hvordan foregik erobringen? på forhånd tak :)
  • anden g''s opg.

    Forumindlæg
    hej jeg skal til at lave min 2 g's opgave i historie..har i nogen god råd til hvordan man skal skriver sådan en opgave?
  • Srp - velfærdsstaten

    Forumindlæg
    Hej , Jeg skal skrive Studieretningsprojekt i Samf/historie og vil gerne have om velfærdsstaten! Men jeg ved ikke hvordan jeg skal vinkle det! nogen ideer?
  • Amazonfloden

    Forumindlæg
    Hej SP'er! Jeg ville bare lige høre om der er nogle der kender Amazonas/flodens historie eller har skrevet en opgave om det?
  • Ødipus noter søges!

    Forumindlæg
    Er der nogen der har nogle guldnoter til Kong Ødipus? Jeg kunne virkelig godt bruge dem, da vi snart skal igang med den historie i old.
  • pest - biologi metoder?

    Forumindlæg
    Hej, Har emnet pest med de to fagkombinationer biologi og historie. Er lidt i tvivl om, hvilke metoder inden for biologi jeg kan bruge i min redegørelse for hvad pest er og hvordan den smitter.
  • Spanien og Portugsl

    Forumindlæg
    Nogle historie eksperter der kan hjælpe mig med at besvare dette: "Redegørelse for de forhold, som er grundlaget for portugiserne og spaniernes opdagelser i 1400-1500 tallet"
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Jeg har lige trukket menneskerettigheder i ks-kultur og samfund,.. Men jeg kan ikke finde et problem ud fra det?.. Nogle der har nogle ide i forhold til religion, samfund og historie?
  • FYSIk: metode?

    Forumindlæg
    hej vi har om verdensbilleder og det er fysik og historie. i fysik har vi været på museet og prøve de undersøgelser de har lavet, vi har ellers læst men hvilken metode er det?