Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19441 til 19460 af 29671
  • Historiebegreber

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen som kan nogle begreber fra Historie omkring analyse og vurdering af kilder? evt. også lidt metode, det skal bruges i min vurdering af et skønlitterært værk set som historisk kilde.
  • Besjælling

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg er i gang med at lave en analyse af et digt, og skal bl.a. ind på besjælling. Mit spørgsmål er: Hvad er meningen med at bruge besjælling i en tekst? Tak for hjælpen på forhånd :)
  • 2g.opgave, hjælp!

    Forumindlæg
    hej. Jeg skriver om naja marie aidt i min 2.g opgave. Nu skal jeg skrive en problemformulering? men man kan jo ikke bare skrive at man vil analysere den og den novelle? Hvad kan man gøre? der skal vel mere på?
  • dansk mundtlig

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har valgt at analysere ''søndag'' af Camilla Christensen. Hvad for nogen ting kan jeg komme ind på? er der vigtige begreber osv
  • Sange der handler om kroppen?

    Forumindlæg
    Skal til min afgansprøve i mundtligt dansk analysere en form for lyrik der handler om kroppen, og tænkte på, om der var nogen der kendte en dansk sang hvor kroppen er et tydligt tema?
  • Nogle der har læst "Et ukompliceret liv med en mand" af Helle Helle

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til at skrive SRP - 3.g opgave og ville høre om der var nogle som havde læst og evt. lavet en analyse af "Et ukompliceret liv med en mand" MVH Helene
  • Litterær artikel af Eveline

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skal skrive en litterær artikel af Eveline til i morgen og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal komme ind på i analyse og fortolkning. Nogen der kan hjælpe? Svar gerne hurtigst muligt, tak! :)
  • BARNDOMMENS GADE HJÆLPPP

    Forumindlæg
    HJÆLP. Jeg er igang med en analyse om tove dittlevsens barndommens gade og har brug for lidt hjælp. Har brug for at nogen fortæller eller redegøre lidt for perioden bogen tager sted i. PLSSS
  • Haster. Michael Strunge. hjælp

    Forumindlæg
    Hey er der nogen der har lavet nogle analyser af Michael Strunges digte fra digtesamlinegn: SKRIGERNE? hvis ja, så kunne det være utrolig dejligt hvis jeg kunne kikke på dem, for at få ins... ;D
  • Og til sidst - Af Marianne Larsen

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der eventuelt har lavet en fortolkning af digtet samt analyse af sproget? Jeg forstår ikke rigtigt meningen med digtet, så jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig. På forhånd mange tak. :)
  • I Danmark er jeg født - Natasja

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op i mundtlig dansk meget snart Jeg vil bare spørger om der nogle der kan finde sprolige billeder i teksten Hvis i muligvis har en analyse af I Danmark er jeg født - Natasha, så må i med glæde sende den til mig:)
  • Om at glo - Dan Turéll

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder og er gået lidt i stå med essayet om at glo. Så jeg tænkte bare på om der er nogle som har analyseret essayet? Har skrevet herinde før, men fik bare ingen hjælp:( Men tak på forhånd!
  • Sammenfatning -Hvad?

    Forumindlæg
    Sidder og skal skrive en sammenfatning af dystopiske træk i to tekster som jeg har analyseret.. hvad betyder det? At jeg bare skal gengive trækkene for hver af de to tekster ikke sammenligne vel??
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at analysere "den lille pige med svovlstikkerne" af HC Andersen. Ved i om det er en hjem ud hjem fortælling. Er i tvivl, da eventyret starter i in medias res
  • Bioinformatik

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har lavet et PCR-forsøg, hvor vi først skulle bestemme om primerne var specifikke ved en bioinformatisk analyse. Er der nogle der kender nogle fejlkilder forbundet med bioinformatik?
  • Strunge!!?

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig problemer med et at analysere et digt af michael strunge! Er der evt. en, der kunne være behjælpelig???? det drejer sig om digtet "Liderlige væsen". søger alt slags hjælp, men gerne over mail.
  • hjælp - Tekster/film om USA-Europa

    Forumindlæg
    Er der nogle der kender til nogle gode film eller noveller (skønlitterært) hvor forholdet mellem USA og Europa er omdrejningspunkt? De skal gerne have lidt fyld, da de skal bruges til analyse. Opgaven er en samf/dansk.
  • Møbelbranchen i Nordjylland

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal skrive om "Møbelbranchen i Nordjylland" i mit studieretningsprojekt, og i den forbindelse blandt andet lave en analyse af konkurrencesituationen i den nordjyske møbelbranche. Er der nogen, som har nogle links eller lignende ? :)
  • Årsprøve i mediefag

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til årsprøve i mediefag i morgen og mangler at lave en disposition til en analyse af et gyserfilms citat. Er der nogen der ligger inde med en analysemodel til gyserfilm? På forhånd, tak :)
  • Terror

    Forumindlæg
    Hej Alle jeg har fået en opgave der hedder: Analysere trusselsbilledet i det 21. århundrede, herunder terrorens betydning. Jeg er virkelig gået i stå med denne her opgave. Håber i kan hjælpe. På forhånd tak