Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19481 til 19500 af 29671
  • Finanskrisen - skal lige bruge lidt hjælp her venner ;)!

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere hvorledes den nuværende finanskrise i USA adskiller sig fra krisen i 1929 (krakket på wall street og depressionen) Nogle der kan hjælpe mig på det punkt sidder sku lidt fast her.
  • Abduction - Shelagh Delaney

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal analysere Shelagh Delaynes Abduction. Er der nogle der har lavet denne opgave og kan give mig lidt inspiration? Jeg hænger fast og ved ikke hvor jeg skal begynde og slutte.
  • Analysemodel til en engelsk roman.

    Forumindlæg
    Hej, jeg skriver i SRP på Engelsk A og historie A, og mangler en analyse model til min bog Cal (1983) Er der nogen som har en analysemodel som jeg kan bruge på bogen?
  • Forhold mellem tekst og musik.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og skriver SRP om The Beatles i musik/engelsk og skal analysere forholdet mellem tekst og musik i et par sange. Er der nogen der ved, hvad man her skal kigge på? Tak
  • Gittes monolog om naturen

    Forumindlæg
    Hej people! Er det nogen der kan hjælpe mig med at fortolke og analysere "gittes monolog om naturen"? nogen der har skrevet om den før? på forhånd tak, Hilsen Fuuckthehaters :)
  • Apollontemplet

    Forumindlæg
    Nogen, der ligger inde med nogle oplysninger om Apollontemplet? Hvornår det blev bygget, analyse af templet osv, eller nogle links til sider, der kunne være til hjælp? Har søgt, men synes ikke jeg har kunnet finde noget. Tak
  • Jødeforfølgelsen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har to spændende tekster som jeg skal analyse der drejer sig om børns tanker der blev påvirket af nazisterne. Jeg har flere spørgsmål til dette og vil gerne have en jeg kan diskuter det med.. Er der nogen der har lyst ??
  • Hosekræmmeren.- St.St.Blicher

    Forumindlæg
    Har lige læst den. Og jeg har analyseret, fortolket osv. Dog kender jeg ingen tekster/historier, jeg kan sammenligne den med. Nogle der har nogle bud?
  • Må man vedlægge kopi fra bog som bilag?

    Forumindlæg
    Hejsa Lige et hurtigt spørgsmål i forbindelse med SRP: Jeg skal i analysedelen analysere nogle taler - må jeg godt tage en kopi af disse taler fra en bog og vedlægge som bilag? På forhånd tak.
  • filmen naboerne

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og analyserer den danske film naboerne Er der nogle der har set filmen og evt har nogle gode fif eller notater til filmen? På forhånd mange tak
  • Tyrkiet og EU

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal i min analyse fokusere på Tyrkiets interesse i at blive optaget i EU. Kan I give mig nogle hurtige stik ord til hvad deres interesse kunne være? Jeg er lidt blank..
  • Hjælp til tekstanalyse

    Forumindlæg
    Jeg går på gymnasiet og skal lave en tekstanalyse af Steen Langstrups gysenovelle Huset. Og er der noget jeg ikke er god til så er det analyser. Kan nogen sætte mig igang. Hilsen Agse
  • Mundtlig dansk

    Forumindlæg
    Er der nogle af jer, der har prøvet at analyserer "Spasser" og kan hjælpe mig med det psykiske miljø altså om der middelklasse, arbejderklassen osv. Og sproglige virkemidler. Tak på forhånd. Sætter pris på det.
  • Den lille rødhætte

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en analyse af Georg Brandes af "Den lille rødhætte" Er der nogen der ved hvad beidermeierstilen er ? Han nævner f.eks. at de fortsat skriver beidermeierstilen. Tak på forhånd (:
  • Haster, hjælp!

    Forumindlæg
    synopsis !, den humanistiske metode, nogle der kan forklare mig hvad jeg skal gøre når mit emne er "lykkepiller" jeg skal analysere udfra en artikel, hvad skal jeg gøre med den ? faget er dansk.
  • Ernst hemmingway plagiat ?

    Forumindlæg
    Hey jeg har skrevet en analyse omkring the killers af ernst hemmingway jeg har skrevet 900 ords analyse, jeg syntes at det var utrolig svært at finde en reel konkludering. Så jeg søgt lidt inspiration på nettet. Nu kunne jeg godt tænkte mig at vide om dette var plagiat den ligner en smule den...
  • Fortæller type - N.F.S Grundtvig: Danmarks Trøst?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med DHO, og har lidt svært ved at analysere et digt. Link til Danmarks Trøst Er det en jeg-fortæller, alvidende fortæller, indre synsvinkel eller ydre synsvinkel? Tak på forhånd :)
  • Hjælp?!

    Forumindlæg
    Nogen, der har skrevet en analyse/fortolkning af Dan Türells digt "Der er så dejligt ude på landet"? Eller bare nogen, der har skrevet en kronik, hvor der argumenteres enten for eller imod storbyen og/eller landet?
  • cirkeltangent i oversigt

    Forumindlæg
    SP modtager rigtig mange spørgsmål om cirkeltangenter, hvorfor nedenstående Link forsøger at analysere "tingene" lidt http://peecee.dk/upload/view/105715
  • Høj og lav ledighed

    Forumindlæg
    Hejså. Ville høre om nogle kunne give nogle bud og forslag på dette her: Lav en analyse af hvordan henholdsvis høj og lav ledighed kan påvirke økonomien? På forhånd tak.