Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 19501 til 19520 af 41309
-
AT 2016 - grænser - stamceller
ForumindlægHej, Skriver i AT 2016 om stamceller i biologi og religion. Jeg har afleveret synopsen, men ville høre om der er en der er interesseret i at læse den igennem for mig og hjælpe mig med at skrive et talepapir? og har gode ideer til ny viden? -
Hvordan får I gjort cellevægen og membranen permeabel?
Forumindlæghej. Er i gang med biologi opgave, hvor jeg skal svare på ovenstående spørgsmål..? Forstår dog ikke helt. Håber der er nogen der - meget pædagogisk - kunne forklare? "Hvordan får I gjort cellevæggen og membranen permeabel?" Tusind tak på forhånd -
Kendetegn??
ForumindlægHey ! jeg er i gang med en kemi/biologi opgave. Og jeg kan ikke rigtig finde nogen steder, hvor der står noget om opbygningen af og kendetegn ved ion- og molekyleforbindelser. Så hvis der enten er nogen, der kan forklare mig lidt om det eller sende et link? På forhånd tak (: -
HJææælp til kemi opgave..2
ForumindlægHEEy..det er mig igen.. jeg ville spørge om der er nogen der lige kan finde noget om ethanols omsætning i kroppen? jeg har søgt i nogle biologi bøger, men det er noget lidt avenceret noget..er der nogen der kan finde noget lidt nemmere noget som jeg kan forstår;).. -
7-helix receptorens funktionsmåde.
ForumindlægJeg sidder med en opgave om 7-helix receptorens funktionsmåde. Er der en der kan forklare 7-helix receptorens funktionsmåde. Jeg har læst i min bog ”Rusmidlernes biologi”, men fatter ikke noget af det, da virker noget indviklet. -
opgave
ForumindlægHejsa Har en opgave i biologi som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Har prøvet at sidde mig ned og tænke, men synes bare ikke rigtig at det går nogen steder :S http://peecee.dk/?id=20790 -
Lungerne
ForumindlægHej. Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig lidt med min biologi-opgave. Jeg har nogle spørgsmål om lungerne :-) 1. Hvilke dele består lungerne af? 2.Hvordan fungerer lungerne? 3. Hvordan trækker mennesket vejret? -
styrke svaghed
ForumindlægJeg har rigtig svært ved at se svaghederne i biologi ved brug af den induktive metode. Jeg referer til hvordan forskere i mange har lavet dna-profilanalyse. Men hvilke svagheder er der ved en så anerkendt metode? -
Kræft (sso) mangler bøger, søger råd.
ForumindlægHej jeg skal skrive sso om kræftens biologi, jeg fordyber mig i brystkræft og hvordan det arves. ville høre om der var nogen som kendte nogle gode bøger som ikke handlede om hvordan en mor kom igennem hendes sygdom! da det ikke her helt så meget med celler osc at gøre! -
Lungemaskine
ForumindlægHej. Jeg skriver en opgave i biologi om børnelammelse/polio, og jeg skal bruge noget information om den såkaldte lungemaskine. Er der en der ved hvordan den bruges, eller kan give mig henvisninger til et sted hvor jeg kan læse om den? Jeg kan ikke selv finde noget. På forhånd tak -
Gensplejsning og planter
ForumindlægHej, er igang med at forberede til mundtlig biologi og jeg har dette spørgsmål: Raps er en tokimet plante, hvordan kan denne gensplejses? OG Diskuter fordele og ulemper ved gensplejsede planter (GMO-afgrøder) Nogen der kan hjælpe????? -
Donorblods holbarhed
ForumindlægHey jeg sidder lige og laver biologi... Tænkte om der var nogle der kunne svare på dette spørgsmål.. Vurder, Hvilken indflydelse en højere opbevaringstemperatur end 4 grader ville have på donorblods holbarhed.... Tak på evt. forhånd -
Fødekæde
ForumindlægHej :) jeg sidder med et biologi spg og har lidt svært ved at svare: Beskriv hvordan de forskellige organismer i en fødekæde skaffer sig energi til deres livsprocesser. er det fotosyntese og respiration, jeg skal fortælle om eller noget andet, som de leder efter? -
Alkohol (ethanol)
ForumindlægHej Har fået til opgave i min SSO, som jeg skriver i biologi, at beskrive alkohols opbygning og vurdere hvilken betydning det har for stoffets optagelse. - jeg ved at alkohol har formlen C2H5OH og det er vand- og fedtopløseligt.. Hvad mere kan jeg beskrive??? -
Analyse af krydsningsskema
Forumindlæg"Forklar hvordan man opstiller og analyserer et krydsningsskema for to gener – hvor forældrene er fra F1generationen" Jeg skal op i biologi årsprøve her på onsdag, og er stødt på det her spørgsmål. Er der nogle der kan hjælpe mig? :) Ellers tak!!!! Håber nogle svare! -
Udspaltningsforholdet
Forumindlæg"Diskuter hvilke undtagelser der kan være i forhold til den klassiske udspaltning 9:3:3:1" Hej igen, skal stadig op i biologi på onsdag og er nu stødt på dette spørgsmål! Håber nogle kender svaret, for er helt blank her :( Ellers tak :) -
Alkohol - kroppens egen produktion
ForumindlægJeg sidder med en biologi 24-timers opgave omkring alkohol, og jeg har fået en artiklen der siger at kroppen selv producerer alkohol i forbindelse med metabolismen. Er der nogen der kan uddybe/forklare det? På forhånd tak! -
Koffein og druesukker
ForumindlægHej, Hvilke forbindelser er der mellem Koffein og druesukker, og kylhydrater og stofskifte? Er til Biologi B mundtlig 24 timers prøver, og har fået denne artikel http://videnskab.dk/krop-sundhed/koffein-og-druesukker-oger-din-effektivitet -
Nedbrydning af glukose
ForumindlægHej, Jeg mangler lidt hjælp til følgende figur http://bioaktivator.systime.dk/fileadmin/filer/figurer_fra_Biologi_C_B/Modul_1-20/13_Omsaetning_af_kulhydrater/Figur_1_-_Nedbrydning_af_glucose.png Jeg er helt blank angående den, så hjælp ville bliver værdsat meget! -
Uni.
ForumindlægHej . Er der nogle der ved hvilke(n) uddannelse på uni, som man kan søge ind på hvis man har følgende fag: Biologi Geografi Kemi Historie Fransk (forsætter) på B niveau også self. de normale fag som Dansk, Engelsk osv. på A.
