Søgning på: kemi b. Resultater: 19501 til 19520 af 96568
  • HJÆLP - Udtrække fedt fra Peanuts???

    Forumindlæg
    Hejj.. Jeg har en opagve i kemi, hvori hvordan man kunne ekstrahere/udtrække fedtet og saltet og saltet fra en portion peanuts? Og hvordan man henholdsvis kan teste om peanuts indeholder umættede fedtsyre.. Plzz hjælp.
  • udtrække fedt fra peanuts??

    Forumindlæg
    Hejj.. Jeg har en opagve i kemi/fysik, hvori hvordan man kunne ekstrahere/udtrække fedtet og saltet fra en portion peanuts? Og hvordan man henholdsvis kan teste om peanuts indeholder umættede fedtstof? Plzz hjælp.
  • Forsøg til emnet metaller

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i mundtlig fysik/kemi snart og der er 6 enmer jeg kan komme op i hvoraf et af dem er metaller hvilke (enkle) forsøg kan man lave til det emne??
  • kemiingeniør - DTU

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er optaget for Bachelor i Kemi og Teknologi i DTU. Er der nogen som læser det? Er bøger i dansk eller engelsk og havd med læsning og klasser? Er der virkelige hårdt at bestå?
  • Skal man skrive rapporter i biologi?

    Forumindlæg
    Har indtil videre haft fysik og kemi, og der skulle vi lave forsøg og skrive rapporter. Er det også sådan i de andre naturvidenskabelige fag, fx biologi og geografi?
  • 3.g opgave

    Forumindlæg
    hey... jeg regner med at skrive 3.g opgave i kemi, ville høre om der er nogle gode forslag. jeg er rimelig åben, men helt blank mht emne...
  • hva betyder fældningsreaktion?

    Forumindlæg
    heeeej..hvad betyder ordet " fældningsreaktion(er)" ?er stødt på det i forb. med kemi...har på nuværende tidspunkt ingen ordbog. :Shåber nogen kan hjælpe..mange taaaaaaaaak :D
  • polær binding

    Forumindlæg
    hej jeg er igang med at lave en kemi rapport og har brug for lidt hjælp.hvad er karakteristisk for et polært stof og for et upolært stof.og hvordan har et polært det sammen med et upolært stof.
  • hældningskoefficient

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at lave kemi rapport om Nernst lov, dog er jeg i tvivl om hvordan jeg finder hældningskoefficient ud fra min graf, som er retliniet...er der nogen der kan hjælpe?
  • Ingen ioner ved elektrolyse af Eddikesyre

    Forumindlæg
    I kemi har vi fået et spørgsmål der siger: Hvorfor er der ingen ioner ved elektrolyse af eddikesyre? Jeg har haft meget bøvl med spørgsmålet og kunne virkelig godt bruge noget hjælp! :-) Vh Hjælpmig21
  • Polystyren

    Forumindlæg
    Hej. Er i gang med kemi afleveringen og der er 3 opgaver som jeg ikke kan finde ud af i sættet om polystyren, så hvis der er nogle der kan hjælpe (gerne hurtigt) så vil det være alle tiders. MvH Playstation
  • pKb-værdien for NaOH ???

    Forumindlæg
    HejEr der nogle der er indehavere at en databog i kemi/fysik som lige har mulighed for at slå pKb værdien op for NaOH(aq)på forhånd takmvh kim
  • HJÆÆÆLP ! :D

    Forumindlæg
    Fysik/Kemi ..Hvilken masse har Cl (37 i kernedele)(17 protoner) ?mit eget bud er : 37 Unit.*Men jeg kan ikke helt selv huske reglen omkring dette .
  • Fremstilling af vand ved hjælp af hydrogen

    Forumindlæg
    Jeg skal i min Fysik/kemi rapport svare på dette spørgsmål: Fremstilling af vand ved hjælp af hydrogen - Jeg skal derved vise det. Er der nogle der her lyst til at hjælpe mig med dette spørgsmål?
  • acetone på sår

    Forumindlæg
    Jeg har en rift på fingeren. I fysik/kemi i dag kom jeg til at spilde lidt acetone på det, kan det være farligt?Jeg glemte at spørge min lærer og nu er det for sent.
  • Hjælp til eksamenssæt.

    Forumindlæg
    Er der nogen der har lavet eksamenssættet i Kemi fra august 2008? - der er nemlig mange opgaver jeg slet ikke kan overskue, har dog lavet hele opgave 1. hjæælp?
  • Optagelsesprøve til stx HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skal til optagelsesprøve her om ikke så længe. Fagene jeg skal op i er Dansk, engelsk Fysik/kemi og matematik. Jeg ville spørge om hvordan det forgår i fysik, skal man lave forsøg. ?? Er det svært, hvad de kunne finde på sige?
  • kursiv eller ikke-kursiv?

    Forumindlæg
    Skal udregninger i kem, f.eks. reaktionsskemaer, skrives med kursiv eller ikke med kursiv i kemi?Så var der lige et andet spørgsmål, I2 er det "solid" elelr er det (aq). Hvilken tilstandsform :) Katrine
  • hvor er dec 2005

    Forumindlæg
    Hey! nogen der ved hvor eksamensættet for kemi december 2005 ligger. Når jeg kigger på uvm.dk under vintereksamen kan jeg nemlig kun finde matematik!
  • Dipol og IR absorption

    Forumindlæg
    Altså ifølge Isis Kemi A, har dipole molekyler ikke et IR-spektrum - men dette billede viser da, at det har O2 fx?? Please forklar. http://www.earth.rochester.edu/fehnlab/ees215/fig16_5.jpg

Søgninger relateret til kemi b