Søgning på: samfundsfag c eksamen mundtlig. Resultater: 19501 til 19520 af 98538
  • Synopse Kim Fupz I'm bad

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til mundtlig eksamen, i dansk hvor jeg skal lave en synopse, om novellen, i'm bad af Kim Fupz. Jeg ved ikke hvad jeg kan perspektivere til, er der nogle der ka' hjælpe? :)
  • hjælp til tekst om jalousi

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg har snart dansk mundtlig eksamen og leder efter noget inspiration til en tekst, har trukket jalousi. Så hvis i vil være søde at give mig nogle navne på nogen tekster der handler om jalousi. På forhånd tak!
  • rhesusnegativ og rhesuspositiv

    Forumindlæg
    Jeg skal til Mundtlig eksamen i morgen. så jeg kunne godt bruge lidt hjælp til en af mine eksamensspørgsmål. Diskuter hvad der sker i en rhesusnegativ mand, første gang han modtager blod, at det så er fra en rhesuspositiv person; og hvad der sker, hvis han igen et år senere får blod fra e...
  • help me plz

    Forumindlæg
    Jeg skal aflever en engelsk oplæg til mundtlig eksamen i næste uge . og jeg ikke begyndt med det endnu .. Fordi jeg har ikke en bestemt emne.. er det noget har et forslag til mig... forresten jeg går på 10 klasse på vuc...
  • En meget hurtig hjælp søges !

    Forumindlæg
    jeg har ikke særlig lang tid til at finde ud af noget om Root and Wings men jeg aner faktisk ikke hvad det er. er der nogle som kan forklare mig hvad det er så jeg har noget at gå efter. jeg skal bruge det til en mundlig engelsk eksamen.
  • Tekst om forelskelse og forførelse?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal snart op til dansk mundtlig eksamen. Jeg har trukket fordybelsesområdet "forelskelse og forførelse" og skal derfor til at vælge en tekst (helst et digt) der omhandler det. Har i nogle gode idéer eller forslag? Det skal være skrevet i romantismen (1800-1830)
  • Eksamenshjælp --- SOS

    Forumindlæg
    Hej kære brugere!!! Har brug for enten en privatlærer, eller en der vil give mig noget intensiv hjælp i min 24 timers forberedelsestid til tysk mundtlig eksamen på A-niveau! Det skal foregå den 10. juni fra kl. 12.30 Selvfølgelig mod betaling!
  • Guldkorns noter til Thorkild Bjørnvigs novelle sten

    Forumindlæg
    Hej alle hjælpsomme mennesker. Jeg skal op i dansk i både skriftlig og mundtlig eksame. Det er således at jeg mangler nogle noter at gå ud fra i Thorkild Bjørnvigs novelle "Sten".. Jeg kan bruge alt fornuftigt materiale:) tak på forhånd !
  • Bøjning af tillægsord på tysk

    Forumindlæg
    Hej alle (: Jeg har trukket mundtlig tysk til min 9. klasses eksamen, og jeg er nu gået i gang med min redegørelse - er der nogle, der kan fortælle mig en nem og enkelt måde af bøje tillægsord på tysk? :D På forhånd tak :) - Sara
  • Hjælp til novellen "Ulven og fårene" af Martin Andersen Nexø!

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg skal op til mundtlig eksame i dansk og har trukket emnet det moderne gennembrud. Jeg har valgt teksten "Ulven og fårene", men er i tvivl om jeg har forstået pointen i den? Hvis i kender novellen, og ved hvad pointen er, må i gerne skrive det, ville være en stor hjælp!
  • Hjælpppp Dansk min

    Forumindlæg
    Hejsa alle. Ville bare spørge om hvordan man begrunder en perspektivering til den mundtlig eksamen det ville betyde utrolig merget his nogen af jer ku hjælpe for jeg er lidt usikker.. Taak på forhånd .(:
  • Sproglig og indholdsmæssig analyse

    Forumindlæg
    Hey Studieportalen. Sidder og øver mig på nogle eksamensspørgsmål i dansk mundtlig eksamen og er stødt på dette spørgsmål: "Inddrag runeinskriptionen med en sproglig og indholdsmæssig analyse. Hvad er kommunikationssituationen?" Hvad menes der med en indholdsmæssig analyse og med...
  • H.C Andersen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og er ved at læse op til dansk mundtlig eksamen, og er blevet i tvivl om hvorvidt H.C. Andersen var forfatter i romantikken eller romantismen? Håber der er en der kan give svar. På forhånd tak :)
  • Trigonometri ?

    Forumindlæg
    Hej jeg har lidt svært ved at definere nogle ting, som jeg skal bruge til min mundtlige eksamen. Redegør for definitionen af cosinus og sinus til en vinkel. Bevis for sinusrelationerne og dens anvendelse. Bevis for cosinusrelationerne og dens anvendelse. Håber der er nogen der kan hjælpe
  • Tilnærmelsesvis lineær funktion

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er ved at forberede mig til mundtlig matematik eksamen og eftersom jeg ikke er særlig god til det har jeg dette spørgsmål: En tilnærmelsesvis lineær funktion, er det ikke det samme som en stykkevis lineær funktion? Du må meget gerne have et eksempel ..
  • Hvad er; Aksiomatiske deduktive system??

    Forumindlæg
    Hej derude :) Jeg skal snart til mundtligt matematik eksamen og et af vores eksamensspørgsmål lyder således; Redegør for det Aksiomatiske deduktive system... Nogle der evt. kan forklare hvad dette er/går ud på? På forhånd, tak for hjælpen :)
  • Danske aviser

    Forumindlæg
    Hey Studieportalen. Sidder og forbereder mig til dansk mundtlig eksamen og har fundet ud af at man skal kunne redegøre for de danske avisers historie og politiske ståsted. Er der nogen der ligger inde med en oversigt over dette, eller som ved hvor man kan finde sådan en? Kh Andreas
  • hvilke sammenhæng er der mellem monotoniforhold og anvendelsen af henholdsvis fordoblings- og halveringskonstanten?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen på onsdag, og jeg mangler svar på dette spørgsmål, som jeg ikke kan svare på. nogle der kan hjælpe mig uden at forvirre mig :) hvilke sammenhæng er der mellem monotoniforhold og anvendelsen af henholdsvis fordoblings- og halveringskon...
  • Lineær vækst og eksponentiel vækst

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til matematik mundtlig eksamen på fredag og jeg skal bruge hjælp til dette spørgsmål :) På forhånd tak ___________________________ Gør rede for hvad der forstås ved en lineær udvikling og en eksponentiel udvikling, herunder regneforskrift og graf. Gør rede for begreberne...
  • Jeg vil have et hurtigt svar på min sp.

    Forumindlæg
    Heeeeeeeeeej har lige et hurtigt spørgsmål, der vedrør mundtlig dansk skuller vi til eksamen kunne det perioder vi har haft om i løbet af år, eller er det bare aller der perioder ind dor dansk litteraturhistorier?? venter på jeres svar og tak på forhånd