Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19521 til 19540 af 29671
  • Uden navn

    Forumindlæg
    Nogen der har læst bogen 'Uden navn' af Christain Kampmann?. Jeg kan ikke finde hoved og hale af denne roman -.-, gerne et resume eller analyse til den? -Peter
  • Essay - help!

    Forumindlæg
    Hej. Er her en som har lyst til at rette min essay? Har rettet på den, men jeg er normalt ikke så god til at analysere og fortolke på engelsk... så håber på noget hjælp :-) Ps: skriv privat !
  • Den iranske revolution

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive DHO, men sidder virkelig fast i, hvordan jeg skal analysere i historie... I problemformuleringen har jeg skrevet, at jeg vil analysere hvordan iranerne blev påvirket, da Iran gik fra at være et monarki i 1941, under shah-styret, til at være en teokratisk republik under ay...
  • dansk Roman fra 1960-2017 - Nogle anbefalinger? -Haster virkelig meget:/

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle der kan anbefale en god roman skrevet af en dansk forfatter fra perioden 1960-2017? Må gerne være på omkring 100 sider, da der hurtigst muligt skal laves en analyse til denne bog.
  • Metode til filosofi og engelsk

    Forumindlæg
    Er det korrekt at bruge hermeneutik når en engelsk tekst analyseres? F.eks. den Idé og åndshistoriske metode? Desuden: jeg har hørt at mange filosoffer benytter sig af den deduktive metode, men hvad gør den helt præcis ud på?
  • HJÆLP- going home

    Forumindlæg
    Hej... Er der nogen som har en analyse eller bare et eller andet på den tekst der hedder " Going home" af archie Weller". Skal meget gerne bruge det idag... Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe
  • SRO

    Forumindlæg
    Hej jeg står og mangler noget inspiration til en analyse og fortolkingning af novellen "no more pencils, no more books". Nogle der kan hjælpe :)?
  • Hjælp til en tekst der kan perspektiveres til bogen "Intet" af Janne Teller

    Forumindlæg
    Jeg har et problem jeg skal bruge en tekst jeg kan analyser og fortolke også kunne perspektiver den til bogen "Intet" Er der nogen der har en idé til hvike tekster jeg evt. kunne bruge?
  • Gennem natten gennem byen

    Forumindlæg
    Hej Alle! Nogle der har analyseret og fortolket Michael Strunges digt "Gennem natte gennem byen"? - Har nemlig rigtig svært ved at forstå digtet.
  • Grammatik - hjælp til en sætning :))

    Forumindlæg
    hej, er der nogle der kan være søde at analysere denne sætning: Der artikel handelt von der Ostmänner sauer auf Angela Merkel und die ostdeutsche Frau sind.
  • Hvilken analysemodel?

    Forumindlæg
    Nogen som ved hvilken analyse model man skal bruge til en tekst som "Maskinerne" af Johannes V. Jensen, håber VIRKELIG nogen kan svare. På forhånd tak :)
  • Samtaleanalyse af Guitaristerne af Line Knutzon

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der vil hjælpe mig med at lave en samtaleanalyse af Guitaristerne af Line Lnutzon. Jeg er ikke klar over hvordan man laver en sådan analyse. Er der nogen der ved hvordan man laver en samtaleanalyse?
  • Dansk dansk dansk

    Forumindlæg
    Hej, Undskyld, men det haster lidt. Er der nogen, der har nogle gode links til en oversigt, hvor der kort står, hvad man skal huske, når man skriver fx essay, debat, anmeldelse, kronik, analyserer digt, m.m.? (jeg har ikke selv kunne finde nogen) Tak.
  • Forfatterskab og noveller

    Forumindlæg
    Hej nogen der kan hjælpe mig med at nævne nogle gode forfattere der skirver noveller eller evt. bare gode noveller der er nemme at analysere og perspektivere ? På forhånd tak.
  • Naja Marie Aidt slik

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der står inde med en rigtig god analyse af Naja Marie Aids' slik ? Så er jeg meget interesseret. Kan ikke rigtig finde noget inspiration på nettet.. På forhånd tak :)
  • Autumn Rain - Kender du den?

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, jeg sidder her med aflevering omkring Autumn Rain. Jeg skal starte, men jeg ved ikke hvor og hvordan. Så hvis du har lavet en analyse, eller blot har noget materiale med den, så hører jeg gerne fra dig. /Mikkel
  • Budskab i filmen Snow white & the huntsman???

    Forumindlæg
    hvad er budskabet i filmen Snow white & the huntsman??? SKAL HAVE SVAR ASAP!!! Jeg skal analysere filmen og som sagt, SVAR ASAP, VIGTIGGGTTT!!!!!!! pray for mee...
  • analysering af en tekst

    Forumindlæg
    Jeg har denne her tekst http://www.berlingske.dk/article/20071213/dineord/712130020/ som jeg skal analyserer men jeg ved ikek helt hvad jeg skal sige om den, måske jeg skal bruge teorien om hyperglobister og skeptiker?
  • Disposition

    Forumindlæg
    hej jeg skal op morgen, ville lige være sikker på hvordan man siger: jeg vil begynde med en disposition, hvor jeg redegør kort for teksten(er det en god ide?), analyserer den og afslutter med perspektivering... PLZZZZ hjælp.... tak
  • Bondelægen af Hans Kirk

    Forumindlæg
    Er der nogen der har lavet en analyse/fortolkning af Bondelægen skrevet af Hans Kirk (teksten er et uddrag af Bondelægen fra Skyggespil, 1953) Det er fra et stileoplæg fra 2007 HF eksamen skriftlig dansk