Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 19541 til 19560 af 41309
  • Bio. + old.

    Forumindlæg
    Hej Her efter sommerferien kommer jeg til at få biologi C og oldtidskundskab C. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad pensumet egentlig er i de to fag. Og hvilke emner man beskæftiger sig med i de fag. osv......... Håber at i kan hjælpe mig:)
  • EN DER VIL RETTE SRP? GODE PENGE GIVES!!

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, Jeg leder efter en som vil rette min SRP i biologi (A) og historie (A) omkring emnet doping. Der gives naturligvis en god "løn", så hvis du er interesseret, så skriv endelig en privatbesked! Vh. 3.g elev.
  • en passende problemstilling

    Forumindlæg
    hej jeg vil gerne finde en problemstilling til mine arbejdsspørgesmål, er der nogen der kan hjælpe Hvor er der vand (geo)? Hvad sker der løbende ud af dit afløb (f/K)? Hvilke trusler er der med vores drikkevand (Biologi)?
  • Karakterer på ny reform.

    Forumindlæg
    Jeg er opgavereadaktør i biologi og engelsk. Jeg har i de sidste uger godkendt opgaver fra både den nye og den gamle reform. Jeg ville gerne spørge om der generelt ikke gives karakterer for opgaver på den nye reform. der er meget få opgaver fra den nye reform hvor der er opgivet en karakter.
  • Hvornår var første gang man hørte om antibiotisk resistens?

    Forumindlæg
    Hej SP! Jeg sidder lige pt. og skriver SRP og antibiotika og infektionssygdomme i Biologi og Historie. Jeg håber, at der sidder nogle kloger hoveder deruder som kan svare på mit spørgsmål På forhånd tak!
  • HJÆLP! DET HASTER!!!

    Forumindlæg
    Kalder alle kemi, biologi og bioteknologi mennesker! Hvorfor tilsættes bufferopløsning (pH=4), og har denne syre en effekt på sædcellernes bevægelighed? Har nogle et godt svar? Jeg skal bruge det i en rapport og mine google skills sucks! TAK PÅ FORHÅND!
  • Koncentration af Laktat

    Forumindlæg
    Hej er ved at skrive en rapport i Biologi som omhandler laktat (Mælesyrer) men er gået lidt i stå ;) a. Ved hvilke processer skaffer musklen energi, når arbejdsbelastningen udgør 5% af den maksimale statiske styrke?
  • Insulin eller malaria

    Forumindlæg
    hey allsammen jeg skal til at skrive SRP men jeg har to emner nemlig malaria og insulin og jeg vil skrive i Biologi A + Mat A er der nogen der har skrevet om dette eller er der nogen der ved hvilken af de to emner hvor der er mest matematik i. hilsen mig :)
  • Rapport om en sø!! Diskussion?

    Forumindlæg
    Hej alle (: jeg er igang med min første store aflevering i biologi 1.g. Men, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte min diskussion? Og hvordan skal man forklare sine resultatet under diskussionen, så det bliver flydende? Håber på at der er nogle derude der kan hjælpe mig (: Hilsen Maria.
  • Arter

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave for i biologi, hvori jeg skal diskutere om denne sætning. Jeg vil bare vide, hvad i synes om denne sætning og hvordan i ville diskutere det, er i enig med sætningen? Og tak på forhånd. :) Sætningen : "Professor afgøre om det er en art eller ej"
  • RESPIRATION

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en biologi journal om respiration og fotosyntese. Jeg er kommet i tvivl om respiration er noget, der kun sker om natten, eller foregår det både dag og nat? Kan i evt. uddybe. Mange tak på forhånd.
  • Kemi om blod og hår?

    Forumindlæg
    Hey ;) Jeg har en fremlæggelse i kemi, hvor jeg skal snakke om "Blod og Hår" inden for kemi og IKKE biologi. Nogle der evt har en tidligere opgave eller links til gode hjemmesider omkring det her emne? Takker :-*
  • HJÆLP !

    Forumindlæg
    Hey ;) Jeg har en fremlæggelse i kemi, hvor jeg skal snakke om "Blod og Hår" inden for kemi og IKKE biologi. Nogle der evt har en tidligere opgave eller links til gode hjemmesider omkring det her emne? Takker :-*
  • Temperatur indflydelse på fotosyntesen?

    Forumindlæg
    Hej ' Jeg er ved at lave biologi rapport om fotosyntesen til en afvæksling. Et spørgsmål hedder, hvordan man vil formode en ændring i temeratur vil påvirke fotosyntesens størrelse, ved ellers normale omstændigheder. Er det koldt/varmt og positivt/negativt ??
  • SRP - Nitratkredsløbet

    Forumindlæg
    Hej :) ja så nærmer tiden sig hvor SRP'en skal skrives. I forbindelse med dette, ville jeg høre, om der er nogen der har skrevet om nitratkredsløbet (evt. kombination kemi - biologi) - og i så fald om I har nogle gode ideer til indskærpelse af emnet, sådan at det ikke er så bredt? på forhånd...
  • hjælp

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en biologi rapport. Jeg skal skrive en rapport, som henadler om : Fra abe til mennseke,! Er der nogle der vil hjælpe, med at give mig nogle forslag eller har lavet sådan en tidligere som vil sende mig den. Please hjælp, jeg er helt lost!. :b
  • Blodtype

    Forumindlæg
    Hej. Er der en der vil hjælpe mig med en opgave i biologi, der lyder således: Et ægtepar hvor manden har blodtyp A rhesus positiv og kvinden har blodtype B rhesus negativ har lige født deres første barn. Hvilke blodtyper kan barnet få?
  • Økologi - Fosfor

    Forumindlæg
    I forbindelse med en biologi rapport, sad jeg lige og tænkte over noget: Hvad kan fosfatmangel egentlig betyde for planters vækst og stofskifte? Hvorfor er kun en begænset del af jordens fosforpulje tilgængelig for planterne? Tak på forhånd :)
  • Kræft

    Forumindlæg
    Heeeeeeeej i biologi skal jeg lave en projekt om kræftcellers vækst. Er der nogen der kan anbefale mig nogle gode bøger eller hjemmesider hvor jeg kan læse om dette emne, helst bøger. på forhånd tusind tak
  • Phosphatfældning - Reaktionsskema

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive en biologi rapport og kan ikke finde ud af at lave en phosphatfældning i et reaktionsskema. PO43-(aq) + FeCl3(aq) --> Kommer ikke rigtig videre derfra. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak