Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19541 til 19560 af 27496
-
AT - problemformulering
ForumindlægHej i vores kommende AT forløb som er alternativer har jeg i fagene samfundsfag og biologi valgt at skrive om den veganske livsstil, og jeg har lidt svært ved at komme på en problemformulering i den forbindelse som er fyldestgørende for begge fag og deres metoder? Hvis en af jer har en mulig prob... -
En ide til et overskrift :D?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en biologi artikel om renseanlæg. Jeg skal komme ind på vandets vej gennem rensningsanlægget og de 3 typer : mekanisk, kemisk og biologisk rensning. også Ns kredsløb Vi skal selv finde på en overskrift, og jeg kan ikke finde på en. Kan i komme med nogle ide om et overskrift t... -
enzymer, modulerende, produkter
ForumindlægHej. Jeg er i fuld sving med en biologi-aflevering der skal afleveres her på mandag efter ferien, og er stødt på en formulering/opgave jeg ikke helt forstår. Spørgsmålet lyder således: hvad betyder det at produkterne virker modulerende for processen? Dette spørgsmål er jeg ikke helt i stand til... -
blodtryk og puls - forskel på drenge og piger?
ForumindlægJeg er igang med at skrive en biologi rapport om blodtryk og puls, i forhold til rygning. Men jeg er usikker på, om der er forskel på drenge og pigers blodtryk og puls? om det kan have noget at gøre med rygning? og hvorfor er der forskel på drenge og pigers blodtryk og puls?? jeg håber virkeli... -
togenspaltning i byg
ForumindlægHej alle, Sidder og skriver biologi rapport og jeg ved godt jeg kommer med et lidt dumt spørgsmål, men det er vel, hvad dette forum er til :) Vi skal vise, at togenspaltning i byg er et eksempel på togenspaltning. Det eneste jeg ved om togenspaltning er at når man fokuserer på to forskellige gen... -
gode råd eller lidt hjælp?
ForumindlægHej , Jeg er i gang med at skrive en biologi rapport. Jeg skal besvare et spørgsmål der lyder således: "hvordan ændres hormonniveauerne under en graviditet?" Jeg har forklaret lidt om HCG og HCS , men kan ikke komme på mere, desuden har jeg lidt svært ved at formulere det. Synes heller ... -
Bio/Hist AT - problemstillinger
ForumindlægEmnet er det samme som 3.g'ernes sidste år; "Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden" Jeg har valgt Biologi A og Historie (Humaniora) A. Hvor mit valgte emne er "Opiumskrigene". Er der nogen der har nogle gode problemstillinger de tør dele med mig? Er lidt på bar b... -
Lektierhjælp i Engelsk/spansk
ForumindlægHej jeg søger en der kan hjælpe mig med mine lektier. Jeg går i 3g og har brug for en der kan finde ud af Engelsk, Spansk og det ville være helt super hvis personen kunne finde ud af Biologi. Det skal selvfølgelig være en der er bedre end jeg. Dvs super dygtig 3g'er eller en der bare er dygti... -
Naturfagseksamen - Probelmstilling
ForumindlægHej! Jeg skal til en mundtlig prøve i naturvidenskab (Biologi, Geografi og fysisk slået sammen). Jeg står til at skulle aflevere en dispositon, og skal selv lave en problemstilling. Jeg skal finde en problemstiling til overemnet: Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget Jeg kan... -
Problemformulering
ForumindlægHej alle! Jeg skal til at finde en god problemformulering til min ATopgave men finder det meger svært. Jeg skal skrive om kræft i biologi og samfundsfag. Jeg valgte at fokusere på lungekræft og hvordan regering håndtagerer problemet - gennem kampanier osv.. Jeg ved bare ikke hvordan en god pr... -
Hjernen, hjælp til at inddrage matematik.
ForumindlægJeg skal til at skrive studieretnings projekt, nogen som har nogle ideer til hvordan jeg indrager mattematik? De 3 fag som jeg har valgt er - Biolog Filosofi og matematik. • Biologi Hjernen, hvordan fungere den? • Matematik ??? • Filosofi Sjæl, den åndelige kontra det lægemlige. ... -
Genetik
ForumindlægHej Nogen der kunne hjælpe mig med noget biologi ? Hvor finder vi generne? hvad er gener og hvilken funktioner har de ? Ved kønnet befrugtning opstår der stor variation, Hvorfor er det en fordel? Hvad er kloning? Hvad vil det sige at Gensplejse? nævn nogen områder hvor tekniken andvendes Ville væ... -
hjælp til humaniora
ForumindlægHej jeg er igang med AT8, vores emne er fremtidsvisioner og vi skal indblande engelsk og biologi. altså skal vi bruge humaniora som metode hvilket jeg har store problemer med. Jeg har den her artikel http://revellian.com/2008/06/05/lab-grown-in-vitro-meat-hamburger-horror/ hvad kunne man sige ... -
Karakterer og det betydning
ForumindlægHalløj, jeg anede ikke lige hvor eller jeg skulle spørge henne. Jeg fik i 1.g nogle skidte karakterer i Biologi, og har i sinde at trække faget op i 3.g. Jeg undrer mig undrer mig om de tidligere karaktere i 1.g. Så mit spørgsmål er egentlig; Forsvinder mine karakterer fra faget i 1.g (eller hv... -
Robert Koch og hans metoder..
ForumindlægHeej sidder med AT :( Skriver AT i biologi og historie om kolerabakterien Er kørt lidt fast i metoder.. har fundet ud af, at robert koch opdyrkede bakterierne, og fulgte hans postulater for at tjekke, om bakterien var sygedomsfremkaldende,men kan ikke finde ud af, om hans undersøgelser var labora... -
Hjertet - afiltet og iltet blod ?
ForumindlægHej Har lige nogle spørgsmål om hjertet., eftersom jeg er igang med biologi rapport. - Hvorfor er der forskel på vægtykkelse i højre- og venstre hjertekammer? - Hvilken funktion har blodkarrene på hjertesoverflade? - Fører nogle arterier afiltet blod? og hvordan skal man evt. forklare det? - Ffør... -
Cannabis Legalisering (Engelsk B & biolgi C)
ForumindlægHej. Jeg har AT-forløb i Engelsk og biologi om legalisering af cannabis. En af mine problemformuleringer lyder på "Hvilken diskurs føres omkring emnet 'legalisering af medicinsk canabis'?" Kan nogle hjælpe med en god artikkel eller tale på engelsk, som der kan føres diskursa... -
PULS
ForumindlægHej sidder med en biologi rapport er lidt væk der er blevet givet et spørgsmål der lyder sim følgende: man kan med fornuft lave testen ( 2-punkt-konditionstest) et par gange samtidig med at testen bliver bedst, hvis du rammer to puls værdier der ikke ligger for tæt på hinanden eks. 13-160. Forkla... -
Kulhydrater/sakkarider - æbler, cola osv.
ForumindlægHej alle, Sidder og er irriteret over en biologi rapport som egentlig var til i dag, men vi må gerne aflevere mandag :) Det er en rapport over glykæmisk indeks og jeg ved ikke hvordan jeg finder ud af, hvilken slag sakkarid mine fødevarer er.. Jeg har med cola, rugbrød, æbler og cornflakes at gø... -
HÆLP!! DET HASTER!
ForumindlægJeg har en fremlæggelse i biologi, om lungekræft. Jeg skal bl.a. komme ind på hvor farligt lungekræft er, og jeg ved af egen viden, at det er yderst farligt. Jeg har prøvet at søge inde på nettet, men kan desværre ikke finde noget der er nyttigt... Hvis i ved noget om det, vil i så ikke hjælpe hu...
