Søgning på: engelsk brev. Resultater: 19561 til 19580 af 25907
-
Stil
ForumindlægHej SP Jeg har skrevet en engelsk stil, som jeg har afleveret den til min lærer. Men er der ikke en der kan kigge den igennem, evt rette fejl, og give en karakter som i synes er passende. (Den er på 1 side) Det vil jeg blive meget glad for. Jeg kan desværre ikke vedhæfte den, men jeg k... -
Hvad er en tale
ForumindlægHeej Kære SP-folk :) Jeg sidder her med min SRP, og skal til at lave en historiske analyse af en tale. Talen er af Emmeline Pankhurst, holdt i 1913 i Hartford. I talen, taler hun for de engelske kvinders kamp for stemmeret. Hun forsvarer metoder mm. Mit spørgsmål er om en tale er en beretn... -
AT 2009 - emne
ForumindlægVil gerne have hjælp til at finde et emne til årets AT opgave - Rejser. Skriver i fysik engelsk, men er lidt død mht. emne, har pt valgt luftballoner, og jorden rundt på 80 dage. Kan bare ikke få så meget info i det syntes jeg, så vil gerne have hjælp til et nyt emne. Plx! -
Jeres mening
ForumindlægHvad synes i om at vi er begyndt at bruge flere og flere engelske ord i dialekten dansk? 1. Er det noget som i ser sort på, eller er i positive onkring dette? 2. Hvis i synes det er en dårlig udvikling: - Hvorfor? - hvordan tror i det ville være hvis det forgik som syntes? 3. Hvis i synes ... -
Hjælp. Eng. på uni/handelshøjskolen
ForumindlægHej,Jeg er lige i disse MEGET i tvivl om hvad jeg skal gøre efter ferien.Jeg har søgt ind på engelsk på uni, og på engelsk/kommunikation på handelshøjskolen i Århus.Men samtidig er jeg netop blevet kaldt til samtale ved en af de elevstillinger jeg har søgt, og det er imorgen!Mit problem er at jeg... -
SRP: Postmodernisme
ForumindlægHeeej derude :) Jeg skriver SRP i engelsk/mediefag, og skal lave en analyse og fortolkning af "Fight Club" med udgangspunkt i postmodernetræk. I min opgave står der så, at jeg skal persepktiver til andre postmoderne værker (film/bog)... har i nogen forslag til hvad jeg kunne pere... -
Robinson Crusoe, hjælp til problemformulering
ForumindlægJeg er havnet i den situation, at jeg skal desværre skifte emne i AT. Jeg skriver i fagene engelsk og historie, hvor historie bruges med en samfundsfaglig vinkel, så det skulle være okay. Jeg tænker at der er stof inden for Robinson Crusoe, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gribe det a... -
Enzymer - Hvad betyder nummeret?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder dybt begravet i min SRP om alkoholisme og antabus. Jeg er i gang med at besrkive, hvordan enzymet acetalaldehyd dehydrogenase virker, og i den forbindelse bruges aminosyren cystein som coenzym. Men i engelske artikler refereres der hele tiden til cystein som Cys[tal]. Fo... -
13-tals noter
ForumindlægHey!Jeg synes lige jeg ville dele denne fantastiske webadresse med alle jer, der er så heldige at komme op i oldtidskundskab:www.101netborne.dkJep, det var www.101netborne.dkMin oldlærer har været så rar at lægge dybdegående notater til faget ud på sin hjemmeside, så stakkels studerende kan gøre ... -
"Famine" af Sinead O'Conner
ForumindlægHej!Jeg har fået sangen "Famine" af Sinead O'Connor opgivet til engelsk. Vi snakkede om den tidligere på året, men tog ikke nogle notater. Og så forstod jeg faktisk ikke så meget af den...Er der nogen derude der kan hjælpe mig med handling eller budskab/pointe i sangen?Mvh. Ester -
terminsprøve
Forumindlægheeij. jeg skal til terminsprøve efter juleferien. Er der nogen der har gode råd til, hvordan jeg kan forberede mig. EVT. nogle hjemmesider jeg skal op til følgende fag: Dansk læsning, retstavning og skriftlig fremstilling Engelsk Læsning, lytte, grammatik og stil Matematik ... -
Help please
ForumindlægHejsa.. som i nok har læst handler det om engelsk, jeg skal op mundtlig og har brug for lidt hjælp til tekster..hvis i har notater til følgende teksten ville jeg rigtig gerne låne dem.-short happy life of francis macomber-daddy (digt)-monster-the shearers-an inspector calls-the fatal shore -
Terminsprøver
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal her efter vinterferien have nogle terminsprøver. Det er blandt andet >>dansk retskrivning, dansk læsning, dansk skriftlig fremstilling, matematik færdighedsregning, problemløsning, og Skriftlig engelsk. Det jeg ville spørge jer om er- Hvordan kan man for... -
HTX Eksamen
ForumindlægHey all...der må være nogle htxere her inde :) 2. år. mundt engelsk.. man trækker en kendt og en ukendt tekst. man gennemgår den ukendte på dansk, og oversætter stykket som er markeret. gennemgår den kendte text på eng. analysere perspektivere den.hurtig gennemgang af projetk, hva har du lavet, h... -
Thukydid?
ForumindlægHejsa.Jeg ville hører om der var nogle der var kloge på thukydid? Især hans skrifter omkring "Den største krig hellerne har oplevet"? Indtil videre har jeg kun har var historisker, grundlægger af kritiske historisk skrivning og højt stående officer, men blev smidt ud af Athene. HAr kun ... -
Hitler Jugends værdier
ForumindlægNu har jeg læst og læst og oversat en masse fra engelsk til dansk, men jeg har endnu ikke støt på deres normer og værdier som jeg skal bruge. Så hvid du har noget på det, så må du meget gerne skrive hvor du har det fra, og skrive hvad der står. :) Hvis du har noget om den ariske races princippe... -
Repetition?
ForumindlægHej allesammen..Fransk eksamen i 9. står for døren (skal op på tirsdag, skal dog også repetere engelsk), så jeg vil repetere i dag og i morgen (og hvis det bliver nødvendigt også i overmorgen).Men hvad vil i foreslå at repetere? Det skal helst ikke være på et ALT for svært niveau, da jeg IKKE er ... -
Metoder og teorier i AT
ForumindlægNogen som specifikt kan forklare mig hvad forskellen på metode og teori er, f.eks hvad ligger under metoder og hvad ligger under teorier. (hvor mange metoder skal man bruge og hvordan skal man bruge metoderne i forhold til teorierne? Er der derudover nogen som kan forklare mig om det er tilladt ... -
Hvordan skriver man en redegørelse?
ForumindlægHej :) Sidder lige med en engelsk stil, hvor jeg skal give "an acount" i forhold til fire tkster jeg har læst om fedme.. OVerordnet kunne jeg godt tænke mig at vide: hvad er en redegørelse? Hvordan skriver jeg en redegørelse? Hvad er forskellen fra en redegørelse til et resume? Har I... -
Jeg er ret ny her,gør jeg det rigtig?
ForumindlægHej med jer...Uha første gang jeg prøver at lave et indlæg, men jeg håber jeg gør det rigtig.. jeg ska op i engelsk mdt imorgen og ville høre om der var nogen der havde notater til The death of Tommy GrimeselllerThe making of a provisional?Kan se der er en der har lavet et oplæg, men ingen svar, ...
