Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 19561 til 19580 af 163702
-
Talepapir
Forumindlæghvad skal der stå i talepapiret? skal det være noget nyt jeg skal skrive (altså andet end det jeg har skrevet på min synopsis)? -
FULD PENSUM!
ForumindlægHvornår ved man at man skal op til fuld pensum? Hvad indebærer det? Der skal da mange resurser til. Og har skolen råd til det? -
Baggrundsinfo fra synops i fremlæggelse
ForumindlægJa, altså nu har jeg i min synops bl.a. redergjort for hvordan det politiske system i det land fungerer, men hvordan så i forbindelse med fremlæggelsen, skal jeg så også redegøre for det i selve fremlæggelsen, eller skal jeg bare kort hive hovedpunkterne frem ? og så hurtigt køre videre, idet det... -
nationalepos
ForumindlægHvad betyder : Oralitet; nationalepos? har sagt det er genren i homers illiaden, er det rigtigt? :) -
?
Forumindlægnogle der ved om man skal op til en skriftlige kemi eksamen -
Hjælp til afgangsprøven!
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skal op til 9. klasses afgangsprøve i dansk og har trukket "debatter". jeg er desværre helt lost på hvad jeg skal tage... Kan nogle komme med et bud til hvilken debat jeg kan tage? på forhånd tak :) -
HJÆLP EKSAMMEN SPØRGSMÅL!!!
ForumindlægNogle der kan give mig svaret på nedstående spørgsmål, skal nemlig til eksammen i det her i morgen og forklarer svaret på spørgsmålene????? 1) Hvad er stivelse og hvordan ser det ud? Hvordan nedbrydes i kroppen og hvordan indgår det i vores stofskifte? 2) Redegør med dine egne ord, for... -
Optagelsesprøve
ForumindlægMå jeg medbringe lommeregner og sådan nogle ting og formelsamling ? -
læsetekst
ForumindlægNår man vil sige læsetekst hedder det så bare readingtekst?? -
oldtidskundskab
ForumindlægHej... Nogen der kan hjælpe med disse to spørgsmål???1. Hvornår levede Homer??2. Hvornår blev Odysseen skrevet af ham??Hjælp... Anybody.. -
Årsprøve
ForumindlægHejsa. Jeg ville bare høre hvor meget forberedelses tid man har til dansk årsprøve? Og er det rigtigt at man ikk kan komme op i nogle af de ting man har læst i år og i første g??Håber på hurtig hjælp, for jeg skal op imorgen:)Held og lykke til jer alle -
Trækker det ned?
ForumindlægHej, Trækker det ned, hvis man i april har afleveret en ret dårlig synopsis, men til eksamen har lavet den om til en bedre synopsis? -
Antal eksamener efter 2.g (ny ordning)
ForumindlægJeg er snart færdig med 2.g og er helt vild efter at vide, om der nogen der mon ved, hvor mange eksamener man SKAL have haft efter 2.g? Har hørt både 2 og 3 eksamener?! M -
Hvordan laver man en analyse of fortolkning?
ForumindlægHej alle :D Det er første gang jeg skal lave en analyse og fortolkning i folkeskolen. Ville bare høre om der var nogle som kunne hjælpe mig med at komme i gang? Det er romanen "Med ilden i ryggen" af Martin Petersen. Mange tak på forhånd :) -
hvad er en præsentation
Forumindlæghej alle spørgsmålet siger lidt sige selv, er der nogen der ved hvad en præsentation er ? er nemlig ikke sikker på forhånd tak -
Disposition og prioritering af eksamen
ForumindlægHejsa Jeg skal op til AT-eksamen her i næste uge, og jeg har derfor allerede hørt hvordan det er gået for mange af mine medstuderende. Det er min erfaring, at det er vidt forskelligt hvad både lærer og censor regner med man skal snakke om i den uddybende dialog. Nogle lægger vægt på selve emnet ... -
Analyse og fortolkning af Skæbne, af Morten Nielsen
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave at analysere Skæbne af Morten Nielsen. Kan læses her: http://www.1sted.dk/ii/dokumentar/sk%C3%A6bne.asp Mit spørgsmål går så ud på. Hvordan skal "Helvede satte på spring" forstås, jeg tænker lidt på det som en anden person som er helvede. Og som vælter den ty... -
Eksamen
ForumindlægHej allesammen:) Jeg ville godt lige spørger jer derude om man godt må have notar med i eksamens prøve i danske, for skal i 9 næste år, derfor ville jeg godt lige høre om man måtte det.. Tak for dem der gider og svare :-) -
Fældningsreaktion
ForumindlægHej Er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med at gennemgå den vedhæftede fældningstritreringsfigur? Jeg skal forklar princippet i metoden, og hvordan man kan vide, hvornår der ikke er flere chlorid - ioner tilbage i opløsningen. Det ville betyde meget med en detaljeret og grundig forklaring,... -
Vinkelsummen i trekant
ForumindlægHej, Jeg skal bevise, at vinkelsummen i en trekant er 180 o, men hvordan gør jeg lige det. Vi ved jo, at vinkelsummen i en cirkel er 360 grader, og hvis vi dividerer vinkelsummen med 2, får vi 180 grader. Vi deler cirklen i to dele, hvor vi får to halve cirkler. Man kan jo evt. tegne en trekant...
