Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19561 til 19580 af 27496
-
naturlig selektion ændre hyppighed af en bestemt fænotype
Forumindlæghej jeg skal op til biologi eksamen imorgen og har dette spørgsmål jeg skal have svaret på inden, men jeg har vænnet og drejet det uden at vide hvad jeg kan sige eller skrive.. 'diskuter eksempler på hvordan naturlig selektion kan ændre hyppigheden af en bestemt fænotype i en population' -
Nedbrydning af organiske stoffer i døde dyr og planter
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder her og kæmper lidt med biologi, så håber I kan hjælpe mig med mine spørgsmål. 1. Hvordan bliver de organiske stoffer i døde dyr og planter nedbrudt i naturen ? 2. Udleder vi mennesker stoffer til naturen, som er vanskelige at nedbryde ? 3. Hvordan nedbrydes den mad du sel... -
Perspektivering til Darwin AT
ForumindlægHej, jeg har skrevet en AT opgave om Darwin i historie A og biologi C Den perspektivering jeg er kommet med er egentlig ikke så god, så jeg tænkte om nogen kunne hjælpe mig ? Jeg skal perspektivere til en eller nogle af følgende AT emner : AT1: Oplysningstiden AT2: Argumentation og videnskabsområ... -
Biologiii C hjææælpp
ForumindlægHej er der et biologi geni der kan svare på følgende spørgsmål: - diskutere mulighederne for anvendelse af genteknologi i forbindelse med enzymproduktion. - diskutere mulighederne for anvendelse af genteknologi ved fremstilling af insulin. - Gøre rede for hvordan DNA gives videre fra genera... -
Darwin - AT
ForumindlægHej alle - jeg skal til AT eksamen i morgen, og jeg har valgt at skrive om Darwin i biologi og religion. Jeg er meget i tvivl omkring metoder - hvilken metode anvendte Darwin? den hypotetisk-deduktive eller induktive? og hvad er egentlig forskellen? jeg er helt vildt forvirret, og håbet der er no... -
AT-eksame har virkelig brug for hurtig hjælp
ForumindlægHej alle. Er der nogen som har været til eksamen i AT før, der kan skrive en `opskrift` på hvordan man fremlægger sin synopsis? Jeg har om planteforædling i historie og biologi, men jeg har ingen ide om hvordan jeg skal begynde eller slutte min fremlæggelse. Jeg har tænkt mig at lave et talepapir... -
Litteraturliste
ForumindlægJeg har været så smart at glemme en bog - faktisk den bog hvor jeg har min eneste historiske kilde i (jeg skriver i biologi/historie) i min litteraturlite i synopsen... Hvordan skal jeg forholde mig til det? Skal jeg nævne det og vise lærer og censor bogen, eller skal "lade som ingenting&quo... -
Menstruationscyklus og moskusagtige stoffer
ForumindlægYep, hej. Vi har i min biologi klasse omkring menstruationscyklus og hormonerne der hører hertil. Vi skal til i morgen lave nogle opgaver - de fleste af dem rimeligt lette - men så er der den her beep irriterende opgave, hvor man skal beskrive og analysere en graf som jeg bare fatter hat af... -
Overvejelser om materialer, metoder, og teorier
ForumindlægInden så længe skal jeg op i AT, hvor mit emne er bioetik (biologi + religion). Til selve eksamen har jeg fået at vide, at det vil være en fordel, hvis jeg kommer ind på materialer, metoder og teorier. Men min spørgsmål er: Hvordan gør jeg det ?- hvad er relevant at komme ind på? Tak på forhånd :) -
Mekanismen for planternes næringsoptag
ForumindlægJeg skal til min biologi eksamen i morgen redegøre for biologiske redskaber som kan hjælpe den økologiske landbruger til at opnå brugbar afgrøde og det har jeg nogenlunde tjek på (det er vidst noget med symbiose mellem de der mærkelige svampe og planterne) og så skal jeg indrage mekanismen for p... -
DNAs kemiske opbygning
ForumindlægJeg har netop været oppe og trække et spørgsmål til min 24 timers eksamen i mundtlig biologi på B-niveau i gymnasiet - og sidder med et spørgsmål om hvordan DNAs kemiske opbygning er... Jeg bliver i tvivl når der står skrevet den kemiske opbygning. Menes der 'bare' dens opbygning, eller e... -
Artikel
ForumindlægHej alle. Det er sådan at jeg har fået en artikel, men synes at jeg har lidt svært ved at forstå den helt præcis. Er der måske en venlig sjæl og en med lidt overskud, der vil kigge på den her artke,l og så bare fortælle hvad du har forstået af den. Har læst den så mange gange igennem men jeg fors... -
Hjælp til celledeling :)
ForumindlægHej :) Jeg står og skal op i biologi i morgen, og det der med celledeling (mitose/meiose) vil bare ikke ind i mit hoved. Fx´. Det er noget med at cellen kopierer kromosomerne i interfasen - men er det så et kromatid der kopieres til to ved et enzym? eller det et kromosom der kopieres til 2? okay ... -
Naturforvaltning please hjælp...
ForumindlægHey.. sidder og læser til biologi eksamen og har virkelig problemer med at svare på teksten nedenunder. Gør rede for hvordan genetisk variation kan opstå indenfor en art, og forklar hvordan man via genteknologiske metoder kan undersøge den genetiske variation mellem forskellige individer indenfo... -
Mendels 2. lov
ForumindlægEr der nogen som kan forklare Mendels 2. lov ordentligt ? Har kigget rundt omkring på nettet og andre indlæg her på siden, men forstår den virkelig ikke. Håber nogen kan forklare den ordentligt så folk som jeg ( biologi svage ) har en chance for at forstå den. Mvh Sara G -
Darwins betydning for udformningen af den moderne evolutionsteori?
ForumindlægHej! Har trukket mit spørgsmål spørgsmål til mundtlig biologi i morgen. Jeg skal bl.a. redegøre for den moderne evolutionsteori og Darwins betydning for udformningen af denne. Jeg er nogenlund med på teorien, er dog lidt fortabt mht. Darwins betydning, eller altså, at få det formuleret, og tilpas... -
DNA,RNA og proteinsyntese
ForumindlægHej alle. Jeg har netop trukket mit eksamens spørgsmål til biologi eksamen imorgen, og vil høre om der er nogle der kan hjælpe lidt. Mit første spg lyder: Hvorledes er DNA molekylet opbygget og hvorledes er det forskelligt fra RNA molekylet? Kom herunder ind på de to molekylers funktion i forbin... -
Krebscyklus fig. 10.8 i Fysiologi bogen
ForumindlægHej Alle Jeg skal til Biologi årsprøve imorgen ville hører om der var nogen som ville komme med en forklaring på Krebscyklus fig. 10.8 i fysiologi bogen. Jeg vil bare gerne finde ud af om jeg forstår den korrekt, sådan så jeg ikke får sagt noget dumt :D Her er der et link til figuren bare ru... -
HJÆLP TIL BIO EKSAMEN KBH
ForumindlægDa jeg skal til 24 timers eksamen i biologi i morgen, og virkelig er på røven .. Ville jeg høre om en af jer kunne hjælpe mig et par timer d. 16.06, altså i morgen??? Tidsrummet er ligegyldigt, det skal bare være i københavn. Jeg betaler self :)!!! Håber der er en der kan hjælpe! MVH Sofie -
Talepapir
ForumindlægNogen som vil læse mit talepapir igennem og komme med noget konstruktiv kritik? Gerne hurtigt - skal op i morgen 12:45 :D Ting med () omkring er ting jeg overvejer at udelade. Har Historie A Biologi B og min synopsis handler om Malaria.
