Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 19581 til 19600 af 41309
  • Hjælp til figur

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogle søde mennesker som kan hjælpe mig med at forklare figuren30 i RAM biologien på s.40. I opgavenn står der at jeg skal analysere og forklare den. Håber i kan åbne den vedhæftet fil
  • Skelet

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg har en opgave om Skelet i biologi. Jeg skal skrive om; hva et skelet er, hvad man bruger det til osv.. Er helt blank, aner ikke hvordan jeg skal skrive det op osv. Kan heller ikke finde noget ordenligt på nettet. Nogle som gider komme med noget? Evt. gode hjemmesider om det? tak :)
  • Indentitet

    Forumindlæg
    Jeg skal have projektopgave om et par mdr. vores overordnede emne vil være "Identitet" så jeg tænkte på om i ikke har nogle underemner, der er lette at arbejde og fremlægge. Jeg vil gerne have noget med meget biologi, da jeg er rigtig god til det. På forhånd tak :D
  • Fællesfagligtfokusforløb forsøg

    Forumindlæg
    hej vi har Fællesfagligtfokusforløb (blanding af fysik,biologi og geografi) hvores over emne er bærdigdygtit produktion og hvores emne er fra forbrug til spild og vi skal bruge et forsøg omkring hvores emne nogle ideer tar imod dem med kys hånd :))
  • Pest

    Forumindlæg
    Hej har fagene Biologi A og historie A har valgt emnet pest og mennesker, men ved ikke hvad sammenhængen er til overemnen "mennesket forhold til naturen" En sød sjæl der kan koble de to ting sammen? :(((
  • Teoriafsnit?

    Forumindlæg
    Må der være teoriafsnit til forsøget? Har lavet et forsøg i biologi og kemi, og har lavet et noget langt teoriafsnittil netop dette forsøg.. nu er der imidlertid en der siger der ikke må være et sådan teoriafsnit til forsøget men at det skal indgå i alt det andet stof.. hvad er rigtigt?
  • Gennemlæser/vejleder i SRP

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive min SRP, og vil rigtig gerne have en til at læse den igennem når jeg engang er færdig. Selvfølgelig en professionel. Jeg skriver i fagene biologi og engelsk, om fedme i USA: Er der nogle der kan anbefale en vejleder?
  • Hjælp til naturfaglig opgave om stivelse

    Forumindlæg
    Mig og min gruppe har fået en naturfaglig opgave, som skal indeholde arbejdsspørgsmål om stivelse fra fysik/kemi, biologi og geografi. Problemet er, at vi simpelthent ikke kan finde ud af, hvad man kan skrive til stivelse fra den geologiske vinkel. På forhånd tak:))
  • Hjælp med kartoffel

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder netop og laver biologi opgave, og er kommet til min 4. opgave, som omhandler antisenseteknik, hvilket jeg ikke forstår. Kan nogle rare sjæle hjælpe mig med 3 spørgsmål? ( se vedhæftet dokument)
  • Hvordan skal jeg forklare denne figur til Tetrodotoxin-opgaven?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har fået den biologi-aflevering, der handler om Tetrodotoxin. Der er en figur, som viser noget om aktionspotentialet i en nervecelle, og jeg ved ikke hvordan jeg sådan helt korrekt skal forklare den. Er der nogle af jer, der kan hjælpe mig? :-)
  • SRP om Kolera. Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg sidder og skriver en SRP opgave om kolera. Jeg har biologi på A niveau, og skal redegøre for, hvilken molekylære og cellulære årsager der er til udviklingen af sygdommen kolera. Men jeg kan simpelthen ikke finde noget om det. Håber meget der er en der kan og gider hjælpe mig :) Hi...
  • Angeånde formulering i SRP

    Forumindlæg
    Hej ! jeg sidder og igang med SRP, og skriver i fagene kemi og biologi. Skal skal inddrage 2 forsøg, men er har lidt svært ved hvordan jeg skal redegøre for fremgangsmåden. Skal det skrives i nutid? Objektivt? Mangler inspiration til hvordan jeg kan skrive om forsøgene kort og præcist. M...
  • Hjælp med Puffer + opgave

    Forumindlæg
    Jeg har lige skrevet opgave i kemi + biologi. Jeg kunne godt tænke mig noget kritik af opgaven. Den omhandler hovedsageligt blodets pH, og hvordan den reguleres. skriv hvis du kunne tænke dig at hjælpe mig. :) Mvh Mia.
  • ph... hjælp

    Forumindlæg
    Jeg har lige skrevet opgave i kemi + biologi. Jeg kunne godt tænke mig noget kritik af opgaven. Den omhandler hovedsageligt blodets pH, og hvordan den reguleres. skriv hvis du kunne tænke dig at hjælpe mig. :) Mvh Mia.
  • rettelse..

    Forumindlæg
    hej allesammen jeg lige ved at være færdige med min srp, er der nogen sød mennesker der kan rette , da jeg er ikke særlige god til det grammatiske . det ville været meget sødt af dem opagven består af biologi/kemi delen. tak
  • AT-synopsis problemstilling

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg har valgt at skrive om GENSPLEJSNING i fagene biologi og historie, men jeg synes, det er svært at skrive en god "one-liner"-problemformulering? Håber nogen kan hjælpe/inspirere. Mvh. Ove
  • Hjælp til AT

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal skrive i biologi og samfundsfag om genmanipulation, herunder designer babyer. Egentlig ville jeg spørge andre, som også skal skrive i samme emne, om hvordan jeres problemstilling er og hvad I har tænk jer at konkludere. Derudover hvordan I fletter samfundsfag ind i emnet.
  • Viden om ørken

    Forumindlæg
    Jeg har nogle spørgsmål til en biologi rapport omkring ørkenen. Jeg har brug for viden om: -Klimaet i ørkenen. -Jordbunden i ørkenen. -Vandets kredsløb i ørkenen. -Specielle træk ved ørkenen. Mange tak :)
  • hjælp til opgave A eller B ?

    Forumindlæg
    Jeg skriver om fedme i psykologi og biologi og er pludselig blevet total i tvivl om, hvilken opgave jeg skal vælge a eller b ? :( håber der er nogle, måske med samme emne der kan hjælpe mig .
  • Hjælp-vippespirometer

    Forumindlæg
    Hej... jeg er ignang med en biologi rapport om vippespirometer... Formålet med dette forsøg er at bestemme iltoptagelsen i både hvile tilstand og arbejdstilstand for forsøgspersonerne. men jeg ved ikke hvad man kunne evt. skrive i teoriafsnitet... nogle kan hjælpe??? vil bære taknemlig... M...