Søgning på: naturgeografi c eksamen. Resultater: 19601 til 19620 af 89325
-
AT Metode i samfundsfag og engelsk
ForumindlægHejsa, jeg har et problem. Jeg forstår ikke et ord af metoder og jeg skal til eksamen i AT på torsdag:) Jeg har i samfundsfag læst en masse bøger og brugt det mest relevante, men jeg har også et par tabeller med. I Engelsk har jeg kun læst og analyseret en bog og har skrevet om den passer med dag... -
Hvordan siger man...
ForumindlægHej.Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvordan man sige "i foholdet 1 til 2" (1:2)Nogen der lige kan hjælpe..?P.s. Angående debatten om hvor meget man må have med til tysk A-niveau, så er det da ret sikkert at man kun må have skolens papir med ind...? Hvorfor skulle tysk-eksamen ... -
Eventyr
ForumindlægNu skal jeg lige have hjælp til det med folke - og kunsteventyr!I folkeeventyr er det - forfatterOg i kunsteventyr + forfatterSå "prinsessen på ærten" (skrevet af H.C. Andersen) = kunseventyr?Når jeg nu skal op til eksamen, har jeg også chancer for at trække en novelle.- Tradiotonel no... -
Ordblind?
ForumindlægHejsa :)Da jeg er ordblind, har jeg tænkt mig at ansøge om ekstra til til forberedelse til mine eksamer næste år, men jeg sad lige og tænkte på om det kommer til at stå i ens studenterbevis? at man er ordblind og har fået ekstra tid.Jeg vil være evig taknemlig hvis nogen kunne svare på det :) -
Adgangs krav
ForumindlægJeg har fået 02 i skriftelig og mundtlig i årskarekter i spansk, jeg har lige afsluttet faget helt med en skriftelig eksamen. Men hvis nu jeg dumper den kan jeg ikke komme ind på nogle humanistiske linjer på universitet. Det ville ødelægge mine fremtidsplaner en helt del, så HVIS jeg nu har dump... -
Har ofte tænkt ..
ForumindlægHar ofte tænkt over hvad jeg egentlig skal bruge eksamen til? De skriftlige er forlængst overstået og de mundtlige er så småt begyndt. Jeg klarer dem fint, men... hvad er formålet med dem? Behøver de virkeligt så meget forbereddelse som man går og tror? Jeg er kommet ind på et gymnasium og har de... -
Eksamensspørgsmål - Eksponential funktioner 3
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål som kan trække til eksamen. Har brug for al den hjælp jeg kan få! Gør rede for sammenhængen y=b·a^x og dens graf, og forklar betydningen af a og b. Forklar begreberne fremskrivningsfaktor og vækstrate. Vis hvordan man kan bestemme a og b ud fra to punkter på graf... -
Haster!
ForumindlægJeg skal op til fysik eksamen imorgen, og jeg har trukket emnet lyd... Jeg har derfor om mekaniskebølger, som består af længde- og tværbølger - det tror jeg stort set, jeg har forstået, så godt som jeg nu kan.. men så snakker de om stående bølger, og hvordan defineres det?? Og hvad er forskell... -
perspektivering Hjælp!
ForumindlægHey folkens sidder midt i min forberedelse til old eksamen 3.g. har nogle problemer med perspektivering med følgende tekster: Herodot platons symposion antigone iliaden Hvad kan man tage fat i? evt perspektivere herodot med iliadens hybris/nemesis syn på verden? på forhånd tak. -
Betydning?
ForumindlægSidder lige here og øver til eksamen i morgen (FSA), men er dog gået i stå og har brug for lidt hjælp!? Er der ikke en der har mulighed for at forklare disse ords betydninger og ligeledes give et eksempel på hvornår ordets kernebetydning bruges? Semantiske felter (?) Emotiver (FØlelsesladede o... -
Hvordan læser man op??
ForumindlægHej alle sammen. Håber virkelig der er nogen der kan/vil hjælpe mig.. Skal til min studenter eksamen på tirsdag i matematik, men ved virkelig ikke hvad jeg skal læse, altså hvor meget og hvor jeg skal starte og slutte... Håber virkelig der er nogen der har nogen fif's til hvordan jeg læser... -
opgaver uden hjælpemidler
ForumindlægJeg har copy/pastet en del opgaver uden hjælpemidler fra "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik..." Her er flest A niveau, men også nogle B niveau opgaver. Kan være til hjælp for dem der skal til skriftlig eksamen snart 1.001-13, 1.020-25, 1.029,1.030, 1.032-4, 1.036, 1.0... -
Dækningsbidrag???
ForumindlægOkay, vi har så i år fået æren af at skulle til mundtlig eksamen i EØ... Og sidder her med en af mine opgaver... der lyder: Hvordan beregnes dækningsbidraget i en produktionsvirksomhed. Hvis der sidder nogle derude med svaret, må i hellere end gerne give lyd fra jer! Mvh. ClR1 :p -
Indeks omsætning - HJÆLP
ForumindlægHvad kan jeg se ud fra det? Indeks omsætning 100 - 111 Indeks kontante kapacitetsomkostninger 100 - 91 Hvad betyder de forskellige tal? Kan virkelig ikke huske det... At den er faldet betyder??... At den er steget betyder??... Del af case eksamen til i morgen (mandag d. 16) -
HJÆÆÆÆÆÆLLLP
ForumindlægHej allesammen Jeg søger virkelig hjælp! Love, being young, American dream og changing the world. Hvad tænker i kunne være et spændene emne? og hvad havde i valgt som under emne? Jeg vil gerne høre jeres bud, for at sætter nogle tanker igang hos mig selv. BTW. til en mundtlig eksamen. TAk... -
Hjælp til metoder i AT
ForumindlægHej :) Jeg har i AT brugt den naturvidenskabelige metode i bioteknologi og metoden film-/TV-analyse i dansk til mit emne om PCB, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare hvordan metoderne virker godt sammen - eller hvad jeg i det hele taget skal sige om metoderne.... Jeg har k... -
Eksamenssprøgsmål
ForumindlægHej, jeg skal op til Matematik B og har virkelig ikke styr på det. Jeg har fået 14 spørgsmål som jeg skal have klar til eksamen - vil gerne tilbyde 500,- for at der er en der vil lave dem på en forståelig måde. Det er beviser og redegørelser m.m. der skal laves. - Alle mellemregninger SKAL være... -
Omsat arbejde
ForumindlægHej Jeg har et hurtigt spørgsmål som er relevant for min eksamen i fysik B. Er det forkert at sige, at arbejde kan resultere i tre særtilfælde: kinetisk energi, potentiel energi eller varme? Eller er der flere? Eller er det en helt forkert formulering? Jeg er lidt usikker. Håber nogen kan hjælpe.... -
Neutralisation
ForumindlægHey! Sidder og laver en displotiotion over neutralisation til min eksamen i morgen.. Hvad kan man snakke om ud over: - Syre, base, ph, forsøg: lave en neutralisation, titrering og fortynding? Ved virkelig ikke hvad jeg ellers kan sankke om, og hvilke forsøg jeg ellers kan lave :-/ ... -
"digt, som er en lyrisk tekst - men som er skrevet på episk manér"
ForumindlægHej! Jeg har eksamen i dansk lige snart, og er lige kommet op i forvirring. Jeg ved godt at spg kan virke simpelt, men det har givet mig hovedpine, fordi jeg har glemt det. Kan man sige fx; om et digt. Digt, er som sagt en tekst indenfor lyrik- men denne digt er skrevet på episk(fortællen...
