Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19621 til 19640 af 33650
  • Opbygning af synopsis

    Forumindlæg
    Hej folk, jeg skal til at skrive en synopsis om et selvvalgt emne på historie studiet og det er mit første år. Er der nogle af jer der kan fortælle mig lidt om, hvordan en synopsis skal se ud, og hvordan sådan en skal opbygges? Er det det samme som i gymnasiet, eller hvordan er det lige man kan...
  • Eksempel på Problemformulering

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der ligger inden med en problemformulering til historie HF-fag? Jeg har bare brug for skabelonen, da jeg ikke har bestemt mig for emnet endnu. Og Nej, jeg kan ikke spørge min historielærer. Han lever i 1970´erne:-)
  • Personkarakteristik i Fru Marie Grubbe

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg er lidt lost, jeg er ved at lave en analyse af Fru Marie Grubbe, men sidder fast ved personkarakteristikken af Stig Høgh, og Daniel fra historien. Er der nogen der kan hjælpe med dette?.
  • Moralsk Støtte til Old

    Forumindlæg
    Hej.Jeg skal op lige om snart, og jeg føler mig pludselig så overvældet af al det baggrund jeg har læst bag hver kunstperiode.Er det meningen at man skal kunne al historien også?Jeg tager mod venlige råd til at komme igennem billedanalyse, med kyshånd.
  • Weimarrepublikken

    Forumindlæg
    Jeg sidder og læser historie, og erfarede så, at jeg er lidt i tvivl om hvad Weimarrepublikken egentlig var. Ved godt det er rimelig centralt, men er det det store Tyskland som der var før 2. verdenskrig, altså med Østrig-Ungarn og alt det?Håber nogen vil svare ;)
  • Nationalisme

    Forumindlæg
    Hej alle jer herinde! Skal aflevere historie opgave i morgen om nationalisme, og vil høre om en af jer herinde gad at kigge den igennem? Den er ikke så lang endnu, da jeg ikke er færdig. Hvis du har tid og overskud, så skriv lige en besked, så sender jeg den :) Hilsen Jeanette
  • Hvilke problemstillinger stod den danske velfærdsstat overfor da den blev til?

    Forumindlæg
    Jeg håber der er nogen der kan hjæle. Jeg er igang med en opgave om den danske velfærdsstat, dens historie og hvordan den blev til, jeg har skrevet om kanslergadeforliget, fattigloven, pensionsordningen osv, det eneste jeg ikke lige kan finde noget om er forskellige problemstillinger.
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    Er der ik noen som har en oversættelse til en lille historie som hedder " Sie glotzen mich an wie eine Ausserirdische " ??fra bogern " So ein Rummel " .. Har virkelig brug for det !!
  • valg af projekt emne ideer

    Forumindlæg
    hej eg skal snart skrive en tværelig;rfaglig projekt under histore og religion, men ved ikke helt hvilken emne det kunne være godt at snakke om. håber i vil give nogen idder til min projekt og hvad er andelsbevægelse under danmarks historie
  • Eksamensprojekt i HF

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal skrive en eksamensprojekt i fagene, historie og religion. Jeg vil spørge om der er nogen herinde, der har skrevet eksamensprojekt i de to nævnte fag, som jeg kan se på, for at få inspiration til hvilket emne osv, jeg skal vælge. Jeg er meget i tvivl. Mange tak på forhån...
  • Kongemagt og folkestyre

    Forumindlæg
    Jeg har trukket Kongemagt og folkestyre i historie afgangsprøve formel B. Jeg skal vælge et underemne under det, jeg har trukket. Er der nogen, der har nogle ideer til et godt undermene, jeg kan fordybe mig i?
  • Nogen der har læst: Ernest Hemingway: "The Docter and the Doctor's Wife"

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere en engelsk stil på mandag: en analyse af "The Doctor and the Doctor's Wife", Hemingway. Hvis der er nogen der har læst denne historie og evt. analyseret den, ville det være rart hvis I havde nogle guldkorn eller andre ting?
  • Minisaga?!

    Forumindlæg
    Hej...Har fået til opgave, at skrive en minisaga, alstå en tekst på 50 ord, der beskriver en historie, og som skal indeholde et twist :ser der nogle der evt, kan give mig et tip eller et eksempel?på forhånd tak :D
  • AT - emne: Hindenburg-ulykken

    Forumindlæg
    Hej . Jeg tror jeg vil vælge Hindenburg-ulykken som mit emne i fagene Historie og fysik Hvad synes i om dette emne , og hvilke problemstillinger synes i kunne være væsentlige at tage op , og forslag til evt. forsøg man kunne lave i fysik :) Mvh. Dinesan
  • Den Franske Revolution - satire

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal lave en opgave i historie, om Den Franske Revolution og emnet er satire, hvor jeg skal bruge nogle satire tegninger fra den gang, og finde bøger, hvor jeg skal bruge hvad satiretegninger blev brugt til, hvilken påvirkning det havde i befolkningen og hvad kongen synes om satiretegnin...
  • fejlfinding i tysk

    Forumindlæg
    :-O har hårdt brug for hjælp til min tysk stil, da jeg stinker til tysk grammatik! især engelsk ordstilling er en fælde jeg falder i HVER gang :( kan nogen hjælpe mig (sidder med en historie på 600 ord)
  • Drøm og Virkelighed

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har fået til opgave at skrive en stil om Thomasine Gyllembourg's historie "Drøm og virkelighed".Men er gået helt i stå, så håber at der nogen der kender den, og kan hjælpe??
  • Hjælp til problemformulering

    Forumindlæg
    Jeg har valgt at skrive AT i fagene biologi A og historie A. Jeg skriver om imperialismen og evt. racehygiejne eller sygdomme som imperialismen førte med sig. Er der nogle der har idéer til en problemformulering?
  • 3. års opgave

    Forumindlæg
    Hey. Jeg har valgt at skrive i historie i min opgave. Opgaven skal handle om heksebrændinger og forfølgelser, men mangler bare lidt nogle ideer til hvilke emner jeg kan inddrage.. Nogen der har ideer?? Mangler lidt inspiration og ideer..Tak.. MVH/ Ditte
  • Engelsk: 1 enkelt linie

    Forumindlæg
    Heyhvordan siger man: "I historien optræder et par symboler såsom..."In the story a couple of symbols appears such as..Kan man godt sige det?